Astra G, stuurbekrachtigingspomp.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G, stuurbekrachtigingspomp.

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    WillemR
    Deelnemer

De stuurbekrachtigingspomp van mijn Astra G, maakt een redelijk hard zoemend geluid.
      Wat harder klinkt als ik een end gereden heb.

Weet iemand of dit een signaal kan zij van een naderend einde van de pomp?

Er zit, voor zover ik het heb kunnen bekijken een Delphi/Saginaw in (met de lange nauwe vulhals)

Volgens de engelse sites is de nieuwere TRW versie 2 wel betere kwaliteit.
      ( en makkelijker te vinden op onderdelenlijn)
      Voor het vervangen van een TRW 1 door een TRW 2 schijnen er verloop brackets te koop te zijn.

Weet er toervaliig iemand of de Delphi/Saginaw ook door een TRW 2 te vervangen is??
      En welke brackets en/of verloopstekers daarvoor nodig zijn? ( en waar die eventueel in nederland te koop zijn)
      Moet ECU programering ook aangepast worden?

Of moet ik dan een ander subframe kopen?

Alvast hartelijk dank voor alle tips en antwoorden.

johanhummer9
      Deelnemer

Kun je niet van de sloop halen?

WillemR
        Deelnemer

Ja, kan ik denk ik wel van de sloop halen, maar dan nog zou ik er liever een TRW 2 (van de sloop) inzetten, als die betere kwaliteit zijn en het niet heel veel extra werk is.

De Delphi ziet je niet zoveel tweedehands en dan meestal nog met veel kilometers erop.
          TRW 2 zijn ook gereviseerd te krijgen, delphi dus niet.

Vandaar.

GSE
          Deelnemer

Jij hebt een andere pomp dan een saginaw die pompen zitten op de opel achterwiel aandrijvers………

http://www.ebay.com.au/itm/Chevy-Gm-1975-79-Saginaw-A-Can-Power-Steering-Pump-Chrome-/151326837945?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item233bc84cb9″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Die pompen zitten op Admiral diplomat commodore rekord Monza senator..Maar niet op de na 1995 autos plus minus toen kwamen de nieuwere pompen zoals op Senator B omega B enz

Chris426
            Deelnemer

Ik heb hier nog twee pompen liggen van gesloopte astra’s.
              Moet ik eens kijken of het de juiste zijn?

b07

zit er niet te weinig vloeistof in

WillemR
                Deelnemer

GSE. inderdaad heb ik niet die pomp erin zitten.

Bedoelde Delphi/Saginaw meer als merk aanduiding.
                  In 2000 is een gedeelte van TWR door Delphi overgenomen en ongeveer sindsdien zijn er dus TWR pompen in o.a. de Astra geplaatst.
                  En als ik het goed gelezen heb is er dus weer later een 2e versie (verbeterde) onwikkelt.
                  Zal voortaan gewoon Delphi noemen.

Delphi.

TRW 1e versie

TRW 2e versie

in mijn Auto zit dus de Delphi

B07, heb 2 weken geleden bijgevuld, had maar weinig nodig, geluid is niet echt veranderd sindsdien, dus denk dat het dat niet is.
                  Zal echter nog eens nakijken.

Chris426, ja misschien wel geïnterreseerd, p.m. maar even welke je hebt, wat kwaliteit is, en wat je ervoor wil hebben.

Maar mijn vraag bestaat nog steeds, is een conversie van Delphi naar een TRW 2 pomp uitvoerbaar en welke spullen brackets, verloopstekkers heeft men dan nodig?

Hoop dat iemand hier wat vanaf weet,

WillemR
                  Deelnemer

Chriss426, kan je even laten weten of je mijn antwoord op de pm hebt ontvangen.
                    Lijkt of hij bij mij in de postvak uit blijft staan.

WillemR
                    Deelnemer

Upje.

Niemand die ooit een conversie gedaan heeft van Delphi naar TRW 2 of van TRW 1 naar TRW 2?

Chris426
                      Deelnemer

Wat ik dan zou doen is het gehele stuurhuis vervangen, om zeker te zijn dat alles zou passen. Maar dat ben ik natuurlijk :p.
                        De subframes zijn immers allemaal dezelfde denk ik.

De elektrische aansluitingen zullen volgens mij wel ongeveer dezelfde zijn.

WillemR
                        Deelnemer

Twijfel daar toch een beetje over of bevestigingspunten op subframe wel hetzelfde zijn.

Hoop dat iemand dat kan bevestigen?

Denk i.d.d. dat stuurhuis mee vervangen dan ook niet veel extra werk is, wel meer centjes natuurlijk.

Chris426
                          Deelnemer

Ja maar je kan altijd eens op de sloop kijken, vind je vast wel eentje.

Je kan eens zoeken op nieuwe onderdelensites op subframes.
                            Als ze vragen welke stuurpomp je hebt, is het verschillend ;).

Maar uiteindelijk, het is het stuurhuis zelf dat vastzit op het subframe, dus stuurpomp zal dan niet uitmaken zeker?

Chris426
                            Deelnemer

Uit de TIS:
                              Steering gear of EHPS Gen. II must not be combined with an electro-hydraulic supply unit of Gen. I.

Afgaand hierop lijkt t me dus ook niet zo’n goed idee een TRW II pomp te installeren op het stuurhuis van een TRW I-pomp; tenzij je t stuurhuis mee vervangt.
                              Correct me if I’m wrong…

WillemR
                              Deelnemer

Volgens mij staat daar, een stuurhuis van de 2e generatie mag niet gecombineerd worden met een 1e generatie (TRW 1) pomp.

Kleine correctie ;) .

Had ook al ergens gelezen dat de TRW 1 een hogere druk geeft dan een TRW 2, dus ja dan misschien geen goed idee om een TRW 1 pomp op een 2e gen stuurhuis te zetten.

Andersom zou misschien geen probleem zijn, lagere druk pomp op stuurhuis geschikt voor hogere druk.

Vraag mij alleen af of de Delphi nu hogere of lagere druk pomp is, heeft ook een eigen type stuurhuis.

Chris426
                                Deelnemer

Oh ja, zo kan het mss wel dan.
                                  Nee ik had het wel goed gelezen hoor, dacht gwn dat het andersom dan misschien ook gold :).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.