Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G, stuurbekrachtigingspomp.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2014 om 20:16 #17269411
De stuurbekrachtigingspomp van mijn Astra G, maakt een redelijk hard zoemend geluid.
Wat harder klinkt als ik een end gereden heb.Weet iemand of dit een signaal kan zij van een naderend einde van de pomp?
Er zit, voor zover ik het heb kunnen bekijken een Delphi/Saginaw in (met de lange nauwe vulhals)
Volgens de engelse sites is de nieuwere TRW versie 2 wel betere kwaliteit.
( en makkelijker te vinden op onderdelenlijn)
Voor het vervangen van een TRW 1 door een TRW 2 schijnen er verloop brackets te koop te zijn.Weet er toervaliig iemand of de Delphi/Saginaw ook door een TRW 2 te vervangen is??
En welke brackets en/of verloopstekers daarvoor nodig zijn? ( en waar die eventueel in nederland te koop zijn)
Moet ECU programering ook aangepast worden?Of moet ik dan een ander subframe kopen?
Alvast hartelijk dank voor alle tips en antwoorden.
6 december 2014 om 20:34 #18263388Kun je niet van de sloop halen?
6 december 2014 om 20:42 #18263389Ja, kan ik denk ik wel van de sloop halen, maar dan nog zou ik er liever een TRW 2 (van de sloop) inzetten, als die betere kwaliteit zijn en het niet heel veel extra werk is.
De Delphi ziet je niet zoveel tweedehands en dan meestal nog met veel kilometers erop.
TRW 2 zijn ook gereviseerd te krijgen, delphi dus niet.Vandaar.
6 december 2014 om 23:13 #18263390Jij hebt een andere pomp dan een saginaw die pompen zitten op de opel achterwiel aandrijvers………
http://www.ebay.com.au/itm/Chevy-Gm-1975-79-Saginaw-A-Can-Power-Steering-Pump-Chrome-/151326837945?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item233bc84cb9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die pompen zitten op Admiral diplomat commodore rekord Monza senator..Maar niet op de na 1995 autos plus minus toen kwamen de nieuwere pompen zoals op Senator B omega B enz
6 december 2014 om 23:38 #18263391Ik heb hier nog twee pompen liggen van gesloopte astra’s.
Moet ik eens kijken of het de juiste zijn?6 december 2014 om 23:57 #18263392zit er niet te weinig vloeistof in
7 december 2014 om 16:14 #18263393GSE. inderdaad heb ik niet die pomp erin zitten.
Bedoelde Delphi/Saginaw meer als merk aanduiding.
In 2000 is een gedeelte van TWR door Delphi overgenomen en ongeveer sindsdien zijn er dus TWR pompen in o.a. de Astra geplaatst.
En als ik het goed gelezen heb is er dus weer later een 2e versie (verbeterde) onwikkelt.
Zal voortaan gewoon Delphi noemen.Delphi.
TRW 1e versie
TRW 2e versie
in mijn Auto zit dus de Delphi
B07, heb 2 weken geleden bijgevuld, had maar weinig nodig, geluid is niet echt veranderd sindsdien, dus denk dat het dat niet is.
Zal echter nog eens nakijken.Chris426, ja misschien wel geïnterreseerd, p.m. maar even welke je hebt, wat kwaliteit is, en wat je ervoor wil hebben.
Maar mijn vraag bestaat nog steeds, is een conversie van Delphi naar een TRW 2 pomp uitvoerbaar en welke spullen brackets, verloopstekkers heeft men dan nodig?
Hoop dat iemand hier wat vanaf weet,
7 december 2014 om 17:18 #18263394Chriss426, kan je even laten weten of je mijn antwoord op de pm hebt ontvangen.
Lijkt of hij bij mij in de postvak uit blijft staan.8 december 2014 om 15:05 #18263395Upje.
Niemand die ooit een conversie gedaan heeft van Delphi naar TRW 2 of van TRW 1 naar TRW 2?
8 december 2014 om 15:22 #18263396Wat ik dan zou doen is het gehele stuurhuis vervangen, om zeker te zijn dat alles zou passen. Maar dat ben ik natuurlijk :p.
De subframes zijn immers allemaal dezelfde denk ik.De elektrische aansluitingen zullen volgens mij wel ongeveer dezelfde zijn.
8 december 2014 om 16:25 #18263397Twijfel daar toch een beetje over of bevestigingspunten op subframe wel hetzelfde zijn.
Hoop dat iemand dat kan bevestigen?
Denk i.d.d. dat stuurhuis mee vervangen dan ook niet veel extra werk is, wel meer centjes natuurlijk.
8 december 2014 om 16:39 #18263398Ja maar je kan altijd eens op de sloop kijken, vind je vast wel eentje.
Je kan eens zoeken op nieuwe onderdelensites op subframes.
Als ze vragen welke stuurpomp je hebt, is het verschillend ;).Maar uiteindelijk, het is het stuurhuis zelf dat vastzit op het subframe, dus stuurpomp zal dan niet uitmaken zeker?
10 december 2014 om 18:50 #18263399Uit de TIS:
Steering gear of EHPS Gen. II must not be combined with an electro-hydraulic supply unit of Gen. I.Afgaand hierop lijkt t me dus ook niet zo’n goed idee een TRW II pomp te installeren op het stuurhuis van een TRW I-pomp; tenzij je t stuurhuis mee vervangt.
Correct me if I’m wrong…10 december 2014 om 22:25 #18263400Volgens mij staat daar, een stuurhuis van de 2e generatie mag niet gecombineerd worden met een 1e generatie (TRW 1) pomp.
Kleine correctie ;) .
Had ook al ergens gelezen dat de TRW 1 een hogere druk geeft dan een TRW 2, dus ja dan misschien geen goed idee om een TRW 1 pomp op een 2e gen stuurhuis te zetten.
Andersom zou misschien geen probleem zijn, lagere druk pomp op stuurhuis geschikt voor hogere druk.
Vraag mij alleen af of de Delphi nu hogere of lagere druk pomp is, heeft ook een eigen type stuurhuis.
10 december 2014 om 23:33 #18263401Oh ja, zo kan het mss wel dan.
Nee ik had het wel goed gelezen hoor, dacht gwn dat het andersom dan misschien ook gold :). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.