Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G – Stevig remmen achterwielen blokkeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2014 om 21:17 #17267913
Als ik een beetje stevig rem dan blokkeren mijn achterwielen terwijl ik het gevoel heb dat mijn voorremmen niet zoveel doen.
Hoe kan ik controleren of dit klopt? en is de remdruk verdeler iets wat vaker stuk gaat of zou er iets anders aan de hand zijn?
ik heb een Astra G 1.6 16V uit 1998 Er brand een ABS lampje en die gaat ook weer uit als ik hem op contact zet (niet tegelijk met het andere lampje dus hij is niet doorgeschakeld oid) maar heeft dit model dan ook ABS ?
EDIT: ik bedenk me net dat het niet eens bij heel stevig remmen is. Als het wegdek nat is en ik rem een beetje fors maar niet lomp hard (als ik noodstop) dan heb ik het ook al.
4 september 2014 om 06:29 #18251346Wat is de laatste keer dat je remmen vervangen zijn? Remolie is ververst en alles is ontlucht?
Anders zou ik eens beginnen met onluchten van je remmen.
4 september 2014 om 09:34 #18251347Ik denk dat gewoon een keer de boel los nemen een uitkomst zal zijn.
Gezien het bouwjaar en wat wij zelf hebben gehad ga ik er vanuit dat je nog trommelremmen hebt achter.
Dus ik zou eerst is beginnen dat spul los te maken schoonmaken en eventueel indien het niet veel meer is de voeringen en de cilinders te vervangen dit is voor achter wat prijs aan gaat niet schokkend.
Voor is los nemen schoonmaken en indien nodig blokken vernieuwen neem een beetje redelijk merk zo duur is het spul niet vervang desnoods de remschijven mee zo,n set koop je onder de 100€ en is een fluitje van een cent om te vervangen.
Verder meen ik wel dat de auto ABS heeft dat lampje gaat branden als je hem op contact set maar uit als de auto loopt omgekeerd is niet goed ook kan je het zien op de buiten kop van de aan drijf assen zit een getande ring de ABS ring ook deze zijn te vervangen is een los onderdeel .En bij het werken aan de remmen zeg maar cilinders is het doorpompen van nieuwe remvloeistof zeker niet verkeerd.
ik denk als je dit gecontroleerd hebt en of vervangen hebt je weer een set frisse remmen hebt onder de Astra .heel verhaal maar het is wel de enige goede oplossing voor dit aangedragen punt van je remmen zekerheid voor alles denk ik maar zo .
voor onderdelen vraag dat is op bij Kathy http://www.voordeelparts.nl je zal verbaasd zijn over hoe weinig goed merk spul echt moet kosten .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.