Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G station teruggeroepen door Opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 09:43 #17810353
Nou, mijn Astra is inmiddels gecontroleerd, en helemaal in orde bevonden.
Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwachtbeetje jammer :(
Afijn, hij is in ieder geval veilig…..hoop ik :hmmz
23 februari 2011 om 17:42 #17810354Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.
24 februari 2011 om 11:45 #17810355[rquote=1876084&tid=141901&author=2cv6]Mijn Astra (X1.7DTL) is vandaag bij de dealer geweest. Geen roest te vinden. Ik heb in de 8 jaar dat ik de auto heb een paar keer flinke olie lekkage gehad en waar olie zit komt geen roest.[/rquote]
Dat had ik dus ook. De moteur vertelde al de olie heeft nu je geholpen zodat er geen roest kon komen omdat er een beetje olie op het subframe zat.
Altijd goed om te horen dat je auto weer inorde is.
24 februari 2011 om 15:25 #17810356ik ga hem straks rond 18h weer ophalen … ben benieuwd wat ze gedaan hebben …
24 februari 2011 om 16:40 #17810357Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwachtbodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee
ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.
is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel
Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog24 februari 2011 om 17:00 #17810358mijne was dus nog ok…
25 februari 2011 om 10:45 #17810359Altijd weer een goed gevoel als je auto weer oke is.
26 februari 2011 om 10:29 #17810360[rquote=1876775&tid=141901&author=AsconaC20NE]
Tja, dat zal dan wel…ik heb niet de indruk dat er veel gebeurd is,
zelfs de defecte bodemplaat is niet vervangen.
Dat had ik eerlijk gezegd wel verwachtbodemplaat zit niet in de campain, daar doen ze ook niks mee
ze kijken alleen het subframe na, valt hij nog binnen de tolleranties beschermen ze hem en gebeurdt er inderdaad ook niet veel.
is hij doorgerot dan komt er een nieuw subframe onder. Dan gebeurd er wel veel
Bij dat eerste is er niks te zien voor de gebruiker zo op het eerste oog[/rquote]Van de bodem plaat wordt een deel van de isolatie verwijderd. Deze neemt water op en houdt hierdoor het subframe nat. Dit is de oorzaak van het roesten.
26 februari 2011 om 12:23 #17810361Dat was wel duidelijk, dat het door de natte isolatie ontstond, maar het had toch gekund dat ze de bodemplaat zonder deze isolatie hadden terug geplaatst, om de handel tegen steenslag te beschermen.
Waarschijnlijk was het bij mij nog in orde, omdat ik de bewuste bodemplaat dus helemaal niet meer had.
Ik vraag me nu wel af of het verstandig is om een andere bodemplaat van de sloop te gaan halen,
en deze (zonder de isolatie) te plaatsen26 februari 2011 om 12:34 #17810362Die bodemplaat beschermd idd wel, maar volgens mij is het meer een milieu maatregel dan een beschermings maatregel.
Hangt er misschien ook vanaf wat zo’n plaat kost op de sloop26 februari 2011 om 12:36 #17810363de mijne gaat maandag,zal mij benieuwen.
28 februari 2011 om 14:40 #17810364Ik heb de bodemplaat altijd eronder gehad. Nu ook zonder isolatiemat. Maat het beschermd wel degelijk. Dat is ook de reden dat ik altijd de bodemplaat eronder gelaten heb. Steenslag endergelijken houd die beschermplaat echt wel tegen is namelijk hardplastic die wel een stootje kan hebben.
1 maart 2011 om 11:37 #17810365Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?1 maart 2011 om 11:39 #17810366[rquote=1880803&tid=141901&author=2cv6]Vroeger hadden de auto’s geen bodemplaat en dat gaf ook geen problemen. Volgens mij is het meer voor de stroomlijn en geluid isolatie. Mijn plaat heb ik met extra parkers vast moeten zetten omdat de originele bevestigingen aan het uitscheuren zijn.
Geeft het ontbreken van de plaat geen problemen bij de APK?[/rquote]Nee, voor de APK maakt het ontbreken, of beschadigd zijn van de bodemplaat niets uit, want mijn astra is altijd zonder problemen door de keuring gegaan.
1 maart 2011 om 12:13 #17810367Voor APK is dit inderdaad niet nodig. Want er rijden genoeg auto’s rond die het niet hebben en wel APK gekeurd zijn.
2 maart 2011 om 18:57 #17810368jep,heb gisteren ook een brief gekregen.
deze week ff langs de opel dealer rijen kijken wat ze zeggen.2 maart 2011 om 21:50 #17810369de mijne is ook geweest,maar zat al een nieuwe onder.
ik heb de auto pas dus wist dit niet en de dealer wist het ook niet dat het al gebeurd was.gr
2 maart 2011 om 22:06 #17810370In het schrijven van de campagne van de subframes staat dat de isolatie verwijderd moet worden, dat is de oorzaak van t roesten
Dus niet de hele bodemplaat ;)Hier een paar fotos van hoe sommige subframes zijn:
Lijkt me dus duidelijk waarom die terugroepacties er zijn :angel
2 maart 2011 om 22:55 #17810371Dat is een linke de bevestiging van de draagarm is bijna los geroest ! als je hard ddor een kuil rijd ligt je wielophanging los aan het sub-frame :hmmz
3 maart 2011 om 05:44 #17810372F4CK! Levensgevaarlijk idd!
Moet je toch niet aan denken zeg…..3 maart 2011 om 08:15 #17810373De terugroep acties zijn ook niet voor niks. En Deze foto’s zijn daar het bewijs van. :o Het zou je maar gebeuren. Levensgevaarlijk.
3 maart 2011 om 16:25 #17810374Al meerdere keren gezien hoor, zulke subframes! Werk zelf bij een Opel dealer :)
3 maart 2011 om 20:30 #17810375Wow, :o ik moet er inderdaad niet aan denken dat zoiets het begeeft, terwijl je net met redelijke snelheid in een bocht zit.
Dan kun je de Opel aardig om een boom heen krullen, met je gezinnetje achterin.Ik neem aan dat er voor de terugroep actie al een paar schade claims richting Opel zijn gegaan.
En bij dodelijke afloop kan een letselschade advocaat een aardige financiële eis bij een fabrikant neerleggen.
Vandaar dat ze er bij Opel dus zo op gebrand zijn om al die subframes te checken. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.