Astra g station onderstel……velgen….

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g station onderstel……velgen….

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    astragnjoy
    Deelnemer

Hoi,

Mijn Astra g station (2.0dti) uit 2003 staat op de originele 15 inch LM velgen. Ik wil hier graag andere velgen onder zetten ik denk aan 16inch opel sport II velgen of 17 inch BBS van een i500 (andere goeie Opel ideeën ook welkom)

Ik zou ook graag de auto willen verlagen. Niet veel……20mm zoals bij de sport vind ik al genoeg. Ik heb begrepen dat ik bij een dergelijke kleine verlaging geen dempers hoef te vervangen. Wat si wijsheid, origineel Laten? Of ook dempers mee vervangen?
      Ik zoek optimaal comfort (meer dan sportiviteit) en aan de andere kant minder helling als ik de bocht omga. Ik gebruik de auto als gezinswagen (3 kids) en rij dus ook regelmatig met volle belading (en caravan) dan moet eea ook nog goed rijden!!

Welke veren velgen combi raden jullie aan? Passen bijv 17inch velgen icm verlaginsveren (en welke zijn dan goed en optimaal comfortabel?). En kan ik dan nog wel met vollast en caravan rijden zonder aanlopende delen?

Gr

Rene

Maurice89
      Deelnemer

Ben maar niet bang dat 17 niet past, ik heb er 19inch snowflakes onder :thumb met schroefset van fk

midnight black
        Deelnemer

Originele 16″ van de Sport icm het originele Sport onderstel zal op zeker geen problemen op gaan leveren: dat is origineel geleverd en dus allemaal getest. 17″ ga je wel enigzins merken qua comfort.

bart-gsi
          Deelnemer

ik weet niet of het OPC pakket erop past.. schokdempers en veren met de velgen… had dat op een zwarte station gezien op het marktplaats forum en vond het wel wat hebben…

Dolby
            Deelnemer

IK heb zelf jaren rond gereden met 18ïnch 225/35/18 Irmscher sportstars met standaard Opel sport verlagingsveren (2cm) lager dan standaard astra. Nergens geen problemen mee gehad. Het was zelfs zo dat met de orginele vering mijn banden aanlopten bij grote drempels nadat ik de sport verlagings veren gemonteerd had nergens meer last van gehad. En de wegligging was beter geworden en het zag er ook nog eens netjes uit.

Zie paar foto’s;

OPel Sevenum;

Zonder verlagingsveren;

Met verlagings veren;

b07

voor minder helling in de bocht kan je beter een sway bar plaatsen (die zijn daar speciaal voor gemaakt) aan de kant waar je minder helling wil, voor ,achter of allebei.

je moet er wel rekening mee houden dat je achterkant meer zal inzakken/veren als je een caravan gaat trekken, ik weet dus niet hoever je dan kan verlagen zonder aanlopen van de wielen, ik zeg koop een schroefset van AP dat is een kwalitatief goede set voor niet al te veel geld (+/-500 euro) ik heb ze onder mij Subaru zitten en, rij er al jaren mee , die zijn iets harder dan standaard maar nog steeds comfortabel, in de beschrijving staat geadviseerd vanaf -2 t/m -6,5 cm maar uit ervaring weet ik dat je die kan in stellen vanaf standaard hoogte tot zo laag als je wilt, het rijd veel beter dan verlagings-veren en, je kan em altijd zo afstellen dat die niet aanloopt

astragnjoy
                Deelnemer

Hhhhm nog ff nadenken wat dan mn opties zijn……
                  Veren

Veren en dempers

Schroefset

Swaybars…

astragnjoy
                  Deelnemer

Zal een standaard -20 sport onderstel al niet een geweldige verbetering zijn tov origineel? Wat zijn jullie Ervaringen?

Dolby
                    Deelnemer

@astranjoy, IK heb het zelf gehad met alleen maar sport 2 veren gemonteerd (2cm lager dan standaard) wereld van verschil. Rijd heerlijk en comfortabel ook nog eens. Dit zal voldoende moeten zijn. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keus.

@astragnjoy wrote:

Zal een standaard -20 sport onderstel al niet een geweldige verbetering zijn tov origineel? Wat zijn jullie Ervaringen?

astragnjoy
                      Deelnemer

@Dolby wrote:

@astranjoy, IK heb het zelf gehad met alleen maar sport 2 veren gemonteerd (2cm lager dan standaard) wereld van verschil. Rijd heerlijk en comfortabel ook nog eens. Dit zal voldoende moeten zijn. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keus.

@astragnjoy wrote:

Klinkt goed………

Wat voor veren had je want als ik daar op google heb ik heel veel hits

Dolby
                        Deelnemer

Ik had gewoon de originele opel sport 2 veren. Die kwamen van een Astra G sport vandaag bouwjaar 2003.

Standaard vering;
                          Veer voor code: ZH
                          Veer achter code: JP

Sport vering 2cm lager en stugger;
                          Veer voor code: YA
                          Veer achter code: JY

Succes ermee. :thumb

astragnjoy
                          Deelnemer

Ik kan veren krijgen code zg en jz….zegt iemand dat iets?

Dolby
                            Deelnemer

Nee sorry zegt mij niks. Maar als het sport veren zou zijn moeten het goed zijn toch.

astragnjoy
                              Deelnemer

http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/ist-mein-astra-g-20mm-tiefer-sportfahrwerk-oder-nicht-t2473073.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Goed bezig die duitsers!!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.