Astra G start soms niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G start soms niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369416
    bartpes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2019

      Hallo,

      Sinds gisteren heb ik het volgende probleem met mijn Astra G 1.6 16v uit 2004;

      Ik ging gister avond nog even snel pinnen en nadat ik gepind had wilde ik de astra starten maar er gebeurde niets. Alle lampjes op het dashboard branden grwoon, de verlichting en radio functioneren maar er gebeurt verder helemaal niets als ik de sleutel doordraai. De startmotor slaat niet aan en ik hoor ook geen klik. Ik heb de auto toen in de 5e versnelling gezet maar helaas, er gebeurde niks. Toen te voet naar huis gegaan en later op de avond teruggelopen. Toen starte hij zonder problemen. Eenmaal thuis uitgezet en opnieuw starten, dit ging 1 keer en daarna starte hij niet meer. Weer hetzelfde als hierboven omschreven.

      Vanochtend maar weer geprobeerd en toen deed hij het nog steeds niet. De astra heb ik toen aangeduwd, dit ging zonder problemen. Er een stukje mee gereden en tbij thuis komst weer proberen te starten, lukte niet. Toen heb ik de wegenwacht gebeld, en ja hoor, hij starte gewoon. Geen probleem, wel 15 keer achter elkaar. De wegenwacht heeft de accu en dynamo gemeten en deze zijn beide in orde. De accu is ook pas 1 maand oud. Vandaag meerdere malen de auto gestart en iedere keer doet hij het nu probleemloos.

      Ik ben echter wel een beetje bang dat het probleem weer een keer terugkomt dus ik wil het graag van te voren oplossen. Heeft iemand hier een idee? Ik heb al op het forum gevonden dat het misschien de  transmitter in de sleutel is? Enfin, ik ben benieuwd wat jullie ervan denken en/of dat wellicht iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad.

      alvast bedankt!

      #18369418
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Startmotor of contactslot?

        #18369436
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          gaat de motor helemaal niet rond? In dat geval is het NIET de transmitter in de sleutel. Als die wel poging doet om te starten start en afslaat is het wel de transmitter. Ik verwacht eerde dat je startmotor gewoon niet meer zo best zal zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.