Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G start niet meer
- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 januari 2022om 19:53 door Pitbullpietje.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2022 om 21:12 #18452779
Hallo allen,
Ik heb wat hulp nodig bij het zoeken naar een storing in onze Astra G van 2001 met Z16SE.
De vrouw wilde met de auto weg, en de auto startte niet.
Gelukkig dat ze na 2 pogingen stopte.
Accu eruit gehaald, en aan de lader gezet. Dit omdat ze veelal kleine stukjes rijdt met verlichting airco, en achteruitverwarming aan, en met deze temperatuur was mijn idee dat de accu gewoon leeg was.
Volle accu er weer in, en de motor gaat rond, maar slaat niet aan.
Wat gebeurt er dan wel?
Het lampje met de auto en sleutel gaat knipperen. Ook in de motorruimte knippert het brandstofrelais mee met het lampje.
Na het forum afstruinen zou dit de startonderbreker kunnen zijn, echter doet hij het met beide sleutels.
Conclusie: aan de sleutels ligt het niet.
De ring om het contactslot is een stukje electronica. Dat zou stuk kunnen zijn. Kan je deze los vervangen, of is dit een deel wat gekoppeld is en ingeleerd moet worden?
Dan een extra bijkomstigheid. Sinds een tijdje ging tepas en te onpas een geel lampje met een trechtertje erop branden.
Dit is iets met het gesloten koelsysteem of de airco.
Auto is naar de lokale garage geweest om uit te lezen, en daar kwam een defecte koelvloeistoftemperatuurmeter uit.
Deze is een week of 2 geleden vervangen, maar nog steeds gaat het lampje soms even aan en weer uit.
Op dit moment als ik de auto op contact zet gaat alleen het lampje van de auto met het sleuteltje knipperen, maar gaat ook de koelfan bij de radiator als een gek draaien.
Deze bleef draaien met contact uit en de auto op slot. Na het contact weer aan en uit ging ook de koelfan uit. De auto was dus ijskoud.
Iemand een idee welke richting ik op moet zoeken? Of is er iemand die de oplossing heeft en me kan helpen. Auto staat in IJmuiden, en rijdt dus niet.
15 januari 2022 om 10:36 #18452917Op dit moment als ik de auto op contact zet gaat alleen het lampje van de auto met het sleuteltje knipperen, maar gaat ook de koelfan bij de radiator als een gek draaien.
Motor ecu is niet aan op de netwerk. Dus kapot of geen voeding, plus, massa, relais, etc.
16 januari 2022 om 19:53 #18453088Dankjewel Liviu.
Je hebt het weer goed. Het was de massa van de computer.
Na jouw reparatie heb ik de computer opgehangen. Rubber blok op de motor, busjes, en nog een rubber blok. Hier zit de computer op gemonteerd.
Massa met een draadje naar het kleppendeksel.
Door de overweldigende reacties op dit forum is mijn liefje wat gaan rondbellen naar dealers om te weten te komen wat er aan de hand is.
De Astra is door een bevriend garagebedrijf afgesleept en onderzocht.
Daar kwam al snel aan het licht dat de startonderbreker niet het echte probleem was. Met wat doorzoeken kwamen ze bij de massa van de computer.
De kabelschoentjes waren los gegaan. Van buiten niet te zien, maar toch slecht contact. Nieuwe oogjes op een nieuw draadje, en de auto start weer zoals de laatste 8 jaar.
Wel zo netjes om ook de oplossing te posten na een vraag. Misschien heeft iemand er nog wat aan als er ooit weer bezoek op het forum komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.