Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Start niet.
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 augustus 2023om 10:03 door Werner1988.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2023 om 19:54 #18538747
<p style=”text-align: left;”>Goedemiddag,</p>
Ik ben in bezit van een Astra G station 1998. Motor X18xe1.Enige tijd terug startte de auto niet meer, vooral bij warme motor was dit een probleem. Na een hoop zoeken is de brandstofpomp vervangen en leek het probleem weg. Helaas voor slechts 1 week.
De auto startte moeilijk. Soms kort op 3 cilinders.
Nu start de auto eigenlijk helemaal niet meer, slaat heel soms kort aan om gelijk weer af te slaan met wat pruttelen en een backfire via de inlaat. Als hij enigszins loopt en ik raak m’n gaspedaal aan is het direct gedaan en slaat hij af.
Motormanagement brandt niet, ook niet tijdens starten.
De volgende codes zijn tevoorschijn gekomen:
P0065 Air Assisted Injector Control Range/Performance
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
P1612 SBDS Interactive Codes
P1613 SBDS Interactive Codes
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
P0115 Engine Coolant Temperature Circuit MalfunctionDe luchtmassameter is los geweest, die codes waren voorheen niet aanwezig.
Iemand een idee wat alles inhoudt en waar ik moet zoeken, (vooral voor P0065, P1612, P1613
Groetjes, Werner
5 juli 2023 om 10:12 #18538850P1612 p1613 heb je startonderbreker problemen. Tweede: p0100 komt vaak met defecte ecu.
5 juli 2023 om 11:05 #18538856Bedankt voor je reactie,
Het zou dus ook nog kunnen zijn dat de start onderbreking fout door een defecte ecu naar voor komt terwijl deze misschien niet eens defect is?
Kan ik dit testen? Kan ik zelf de startonderbreking deactiveren of omzeilen?
5 juli 2023 om 11:57 #18538859Kan dat de startonderbreker defect is binnen de ecu zelf. Of de chip transponder in de sleutel kwijt is. Wie weet?
Deactiveren? Nee, niet voor deze auto.
Nog eetje: zit zwart silicone boven jouw motor management lampje, mischien handig daar een betje schoonmaken.
Hoe kan dat apk goedgekeurd is zonder motor lampje aan met contact aan? Slapen de apk mensen?
5 juli 2023 om 13:46 #18538870Lampje management werkt wel. Alleen tijdens het starten gaat deze netjes uit (zogenaamd geen storingen)
Weet je of ik nog ergens een ecu voor X18XE1 kan krijgen? Is dat met sleutels en slot of kan de oude sleutel ingeleerd worden?
5 juli 2023 om 17:14 #18538882Met p1612/1613 komt de lampje zeker niet uit. Ecu zijn op internet te koop en moet ingeleerd woerden.
6 juli 2023 om 06:37 #18538938Ik ga een nieuwe ecu regelen.
2 vragen dan:
Kan ik de chip in de sleutel van de nieuwe ecu in mijn eigen sleutel plaatsen?
Is het waar dat via op-com de start onderbreking omzeilt kan worden? (VIN verwijderen)?
Groetjes
6 juli 2023 om 17:52 #185389911. Jazeker.
2. nee. Vin doet niets daar. Je kan jouw telephone nr schrijven, doet niets ook.
3. Vergeet niet de immo box wisselen.
7 juli 2023 om 11:59 #18539092Ik heb de immobox niet nodig, ik laat de oude ecu clonen door een chiptuner! Dat is de simpelste manier.
8 juli 2023 om 13:25 #18539233Tot nu toe geen ecu gevonden.. wel 1 van de foutcodes nader bekeken:
Luchtgestuurd Injectieventiel (N212), onwaarschijnlijk signaal
P0065
Welk onderdeel is dit? Kan ik dit onderdeel op werking controleren of zelf vervangen?
9 juli 2023 om 09:04 #18539367Er is geen P0065 op deze motor computer. Volgs oem software programma.
9 juli 2023 om 09:07 #18539369Mischien P0650 Check Engine Light
maar wij weten dat.
Dus betekend geen zwarte silicone maar gewoon een kabel geknipt of die gewoone LED eraf van de printplaat.
Dus nog een keer, hoe krijg deze auto een keurige APK? (geen antwoord nodig)
9 juli 2023 om 09:11 #18539374Ik kom er achter dat ik 1 code verkeerd heb overgenomen.. het was P0650 inderdaad.
Maar die is nu ook weer weg, check engine lampje werkt de hele tijd ook gewoon prima dus dat is gek dat die code komt.
De ecu is enkele dagen los geweest en de code P0650 en P1612/13 zijn niet meer terug gekomen. Nu is de accu weer een nachtje los geweest, ik heb nog steeds de codes van de LMM. Ik ga straks de LMM van mijn Vectra C er op zetten, is dezelfde als ik goed gezien heb.
Als het dan nog niet werkt.. dan weet ik het ook niet meer.
Kan het de druk regelaar zijn van de brandstofpomp? Of toch gewoon de ecu?
9 juli 2023 om 09:14 #18539376Heb eerder gezegd, deze ecus zijn bekend voor P0110 als de boosdoner.
9 juli 2023 om 09:16 #18539378Ik geloof je direct, ik heb meer posts gelezen en je hebt meer kennis dan ik haha
Weet je ook of ecu clonen echt voldoende is? Zodat ik geen immobox en contactslot/sleutels hoef te wisselen.
Groetjes
9 juli 2023 om 09:20 #18539379Ik geloof in uitlezen en data. Dan heb je zekerheid. Maar soms, als je zien P0100 met paar honderden ecus, dan weet je genoeg.
En voor de clonen, ik laat de tuner zeggen.
9 juli 2023 om 09:21 #18539381Dan moet ik nu alleen nog een ecu vinden… 7 sloperijen hier in de buurt hebben hem niet.
Nu zag ik wel dat X18XE1 zelfde ecu heeft als de X20XE?
10 juli 2023 om 07:42 #18539595Helaas X20XEV ecu blijft met de 2.0l software, met oem kastje ik kan geen 1.8 software uploaden.
10 juli 2023 om 12:06 #18539612Oke duidelijk,
Ben nog steeds op zoek naar beetje betaalbare ecu..
Nu hoor ik iemand weer zeggen dat het ook de klopsensor kan zijn?
10 juli 2023 om 13:24 #18539615Laat hem oplossen en als goed is, dan betalen.
No cure no pay.
Ben benieuwd.
11 juli 2023 om 22:06 #18539837Ik heb een ecu gevonden. Met immo. Transponder ring en een sleutel. Waarschijnlijk heb ik donderdag meer nieuws!
14 juli 2023 om 15:17 #18540118Update:
Andere ecu binnen. Immobox + sleutel.
Alles geïnstalleerd. Nieuwe chip overgezet in m’n eigen sleutel.
Zelfde probleem… start niet. Hij slaat zeer kort aan en slaat weer af.
Foutcodes: P0135 Sensor koelvloeistof. Verder niets meer.
18 juli 2023 om 15:59 #18540628Update: Toch maar de krukassensor vervangen. Geen resultaat.
Ik denk dat het sloop wordt. Of iemand moet nog een wonderbaarlijk idee hebben…
23 juli 2023 om 15:44 #18541072nieuwe update:
We hebben met moeite de auto aan de praat gekregen, dit lukt enkel zonder luchtmassameter.
Gas geven lukt niet. Bij te veel gas slaat hij af.
Zie video:
Dit is dus zonder luchtmassameter. Wanneer ik hem aansluit start hij absoluut niet.
Betekent dit gewoon dat de lmm kapot is? Aangezien ik een andere heb geprobeerd en dat gaf geen resultaat.
11 augustus 2023 om 12:56 #18542977Update:
Conclusie is dat er geen of weinig brandstofdruk is bij het motorblok.
Nu is het dus nog even uitvinden waardoor dit komt. De brandstofpomp is al vervangen.
Mogelijk een verstopt filter?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.