Astra G Sports Edition aanschaffen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Sports Edition aanschaffen

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    tamiya
    Deelnemer

Ik rij inmiddels alweer bijna, naar volle tevredenheid, 4 jaar rond in mijn Corsa B, maar wil toch graag iets anders. Ik rij 15 a 17.000 km per jaar, voornamelijk snelweg, en zou graag een comfortabelere auto willen aanschaffen. Mijn oog is gevallen op een Astra G Sports Edition(veel opties met goede stoelen) met of een 1.6 16v(z16xe) of een 1.8 16v(z18xe). Alleen ik heb toch nog een paar vragen:

– Wat is het gemiddelde benzine verbruik van beide motoren?
      – Ik lees veel verhalen over olieverbruik, in hoeverre is dit waar?
      – Hoeveel toeren maken beide motoren met een handbak op de snelweg bij 120 km/uur?
      – Zijn de latere Astra G’s minder roestgevoelig?

Alvast bedankt ;)

Nick-GSI
      Deelnemer

Ik heb zelf een Njoy van 2004 met 87.000km, Z16XE heb geen last van olieverbruik, rij met gemak 600-650 km op een tank en zit net onder 3500 toeren bij 120

Opeltje17
        Deelnemer

Heb zelf een sport Edition II uit 2003 met Z18XE, moet ongeveer een liter olie op de 1000km vullen.

Zit ook ongeveer op de 3500 toeren.

Step-han
          Deelnemer

Ik rij zelf in een z18xe sport editon 2 uit 2002.

Over 11440 km heeft de auto 7.6 liter gebruikt per 100 km. (1:13,16). Tijdens deze kilometers heb ik geen olie bij moeten vullen, deze blijft bij mij prima op peil! Ik heb 225/45 banden op 17 inch velgen en ik maak rond de 3400 toeren (afgelezen van Veramon MID) bij 120 km/h op de GPS. Of latere G’s minder roest gevoelig zijn weet ik niet, mijn vorige G uit 1998 had alleen last van iets roest bij de tankklep. Mijn huidige heeft nog nergens roest.

Als je van een auto houdt met wat meer pit is een z18xe de betere keuze, het scheelt 2 seconden met optrekken naar de 100 met een z16xe. Ook heb je met een z18xe in de 5 op de snelweg nog voldoende vermogen over om in te halen. Volgens mij maakt het kwa verbruik niet heel veel uit tussen deze blokken.

Anoniem

Rij ook met een Astra Z16XE Sport Edition II uit 2002. Moet heel zelden eens iets olie bijvullen maar niet schokkend of noemenswaardig.
              Haal altijd precies 600 op een tank, maar dat ligt ook aan de rijstijl natuurlijk, ik rij altijd redelijk door. Zoals gezegd 3500 ong bij 120.

Dolby
              Deelnemer

Astra G staan niet echt bekend als zijnde roest gevoelig. Heb zelf een Astra G diesel gehad van bouwjaar 2000. Maar echt totaal nergens roest gehad of gezien.

TedMechanic
                Deelnemer

Zie deze pagina voor het verbruik van mijn Astra G Z16XE: http://www.spritmonitor.de/en/detail/605296.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ja, ik ben zo’n nerd die dat bijhoudt :vertag

Olie verbruikt die wel een beetje, maar niet schokkend. Ik schat 1 liter per 5000 km. Ik moet meestal twee keer bijvullen tussen beurtjes.

Verder is er op mijn trekhaak en uitlaat na geen roest te vinden op de auto.

Frank27960
                  Deelnemer

Rij een astra g sportive (ingevoerde uit duitsland) van 2001 rond, rij ondernabij de 600 km op een volle tank, als ik rij iets minder xD als me vriendin rijd mis wat meer, maar gemiddeld 600km op volle tank.
                    Roest heb ik bij die van mij nog niet kunnen vinden:)

Oli verbruikt die een beetje maar niet schokkend veel, gewoon af en toe controleren, dan is er niks aan de hand

Groeten!

wagnas
                    Deelnemer

Inderdaad Astra G roest niet erg graag, dat zal geen probleem zijn. Ik heb 6 jaar een diesel uit 2003 gehad en nooit roest gezien. En dat met ongeveer nooit in de was zetten zelfs. :D

Reed enorm lekker, half Europa ermee gezien, totaal 150000km mee gereden. :thumbup

tamiya
                      Deelnemer

Allemaal bedankt voor de reacties :thumb Ik neig toch een beetje naar een z18xe, 1 op 13 vind ik erg acceptabel voor een auto van bijna 1150 kg met 125 pk.
                        Roest valt dus wel mee, dat is mooi ;) Het olie-verbruik is dus even een aandachtspuntje.

Step-han
                        Deelnemer

@tamiya wrote:

Allemaal bedankt voor de reacties :thumb Ik neig toch een beetje naar een z18xe, 1 op 13 vind ik erg acceptabel voor een auto van bijna 1150 kg met 125 pk.
                          Roest valt dus wel mee, dat is mooi ;) Het olie-verbruik is dus even een aandachtspuntje.

Heb vandaag een toch van 333 km gemaakt met mijn z18xe, bijna alleen maar snelweg en overal rond de 130 km/h op de GPS. Verbruik van 6.8 op de 100 km. (1:14,71)

tamiya
                          Deelnemer

Vandaag testrit gemaakt in een Astra Sports Edition met z16xe. Technisch was het een goede auto, maar auto had toch een paar puntjes:

– Optisch helaas toch de nodige gebruikerssporen ( veel roest bij wielkasten, auto kwam uit Den Helder)
                            – Auto was in gerookt, asbak zat nog vol :puke
                            – MID scherm pixeluitval, bijna onleesbaar

Op zich viel me het erg mee, zo’n 1.6je in een Astra, maar voorkeur gaat toch uit naar een 1.8. Had nog niet in een Sports Edition gereden, maar vond het erg fijn rijden, dus rustig op m’n gemakje op zoek naar een mooi exemplaar ;)

smoke_soldier
                            Deelnemer

Met een beetje geluk kom je een mooie tegen met een X18 blok.

Ik heb zelf de X18XE1 5 deurs hatch maar ik heb onderdelen op de sloop/marktplaats gevonden die een sport edition en een NJOY ook heb, zoals gespoten handgrepen en gespoten deurlijsten plus de luxe witte tellerunit.

Wat ik hiermee wil zeggen is, je bent niet per se verplicht om een ”sport edition” te zoeken/vinden. je kan de originele onderdelen redelijk goed vinden die hem origineel mooier dus mooier strakker maakt.

Smoke

Thomas H.

Ik heb zelf nog maar net een Astra NJoy met een Z16XE, maar na de eerste tankbeurt was gemiddeld verbruik 1 op 15,6 of 15,8, weet niet precies meer. Ik ben een zuinige rijder, dat wel.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.