Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G sportiefer laten klinken?,
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2012 om 14:54 #17235427
Beste opel liefhebbers..,
Weet misschien iemand een manier om een opel astra g 1.8 16v sportiefer te laten klinken tijdens het vol gas intrappen?,
ik heb hiervoor een golf IV uit 2001 gehad, 1.6 16v, daar had ik een k&n cold air intake kit opzitten, dat filter kwam regelrecht op de gasklep terecht:
Super mooi geluid!!!, helaas heb ik de auto in de prak gereden… :(,Maarja ik heb nu een mooie opel astra :D.
ik zou graag dat geluidje weer willen hebben, alleen K&N heeft wel zo’n intake kit voor dit type blok/auto alleen dan betaal je €350, zoiets..
en dat zie ik niet echt zitten, en de vraag is natuurlijk of ie wel zo mooi gaat klinken als wat de golf deed.
Ik heb al gezien dat als ik een filter voor de astra koop dat deze niet regelrecht op de gasklep kan i.v.m een lmm.
de luchthuismodificatie in de howto heb ik al gedaan.. alleen ik merk geen verschil kwa geluid,
ik heb dat oude filter van de golf ook al op de buis gehad, waar normaal de luchtbox zit, maar ook weinig verschil kwa geluid…
zou het ook al ietsje sportiever klinken als ik de demping uit de motorkap zou halen??
of zou dat niet zoveel verschil maken?,En is het anders misschien een optie voor een sportiefer geluidje om zelf de pijpen te maken van universele buizen?? in plaats van plastic naar alluminium/staal (:??
http://www.autostyle.nl/motor/intake-systemen/universele-intakebuizen.htmliemand nog meer ideeën of tips?? of is hier geen beginnen aan? :P,
dit is hoe het er nu uit ziet:
11 april 2012 om 14:58 #17853369Ik heb de plastic buis waar de luchtfilterbak afgeneden en hier een k&n kit op gezet, ook heb ik een rvs hitteschild en koude lucht toevoer
11 april 2012 om 15:59 #17853370Ik zou voor een goede einddemper kijken. Wanneer je een ”sport” luchtfilter gaat plaatsen doe het dan wel zoals hierboven staat beschreven, een fatsoenlijk hitteschild plaatsen. Mocht je écht een goed filter willen zou ik naar een intake van dbilas dynamics kijken. Kost wel wat, maar het leverd ook daadwerkelijk iets op.
11 april 2012 om 17:30 #17853371filter op je gasklephuis zetten maar met je lmm ertussen.
misschien moet je zelf wat adapterwerk doen maar moet mogelijk zijn .
weet alleen niet of je met de totale hoogte weg komt onder de motorkap.
wel leuk om te proberen :hmmz
11 april 2012 om 17:38 #17853372zo klonk die golf van mij ook, precies zelfde blok alleen dan is dit een bora:
[youtube:2vqmh1nx]http://www.youtube.com/watch?v=_vw1g6zFdug&feature=related[/youtube:2vqmh1nx]11 april 2012 om 22:31 #17853368Zelf had ik hem in mijn Mazda zo:
En dat resulteerde in dit geluid! (een 1.3tje)
http://www.youtube.com/watch?v=lykzILpzQ7w” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 april 2012 om 05:55 #17853373Motorkapdemping verwijderen zal iets gewicht schelen, en minder geluid dempen. De hoeveelheid geluid blijft hetzelfde, alleen wordt dit minder gedempt.
Wat je ook zou kunnen doen als je meer geluid wilt horen binnenin, is een pijpje maken tegen het schutbord, zoals Ford met de Focus ST225 heeft gedaan.
Maar verder sluit ik me aan bij degenen die adviseren om de midden en einddemper te vervangen.
12 april 2012 om 06:45 #17853374Voornamelijk de middendemper zal inderdaad een heel ander geluid in de auto opleveren (je zit immers boven de middendemper).
Demping van de motorkap zal niet zoveel schelen.En wat Rick zegt over de ST2255 doet Porsche nu ook: klankbuizen richting het interieur.
12 april 2012 om 08:18 #17853375Jordi, bij Porsche zijn ze zo serieus met geluid bezig dat ze speciaal daarvoor een studio gebouwd hebben met akoestische camera’s.
Diverse fabrikanten maken gebruik van de faciliteiten van Porsche.
Een belangrijk onderdeel voor de kenmerkende Porsche sound is de Helmholz resonator.
12 april 2012 om 08:30 #17853376Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)
Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.Laten we niet teveel offtopic raken (hoe interessant ik het ook vind).
Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.12 april 2012 om 09:05 #17853377@RISL: dat moet je toch gehad hebben met stromingsleer ;)
Het geluid uit je golf is toch echt een ” induction sound”. Zou je met alleen een openlucht filter moeten kunnen bereiken.
12 april 2012 om 09:28 #17853378Stromingsleer heb ik wel gehad, maar het vervolg was een keuzevak. Keuze tussen stromingsleer en kunststoffen en toen heb ik (stom stom stom) voor kunststoffen gekozen.
12 april 2012 om 09:31 #17853379Stromingsleer is in feite wel interessant, alleen hoe verder je ermee doorgaat des te meer drama wiskunde je gaat krijgen….. Alles went zullen we maar zeggen :)
12 april 2012 om 09:41 #17853380Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.
Maar goed, back on topic :thumb
12 april 2012 om 13:59 #17853381@RISL wrote:
Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)
Hoe wist je dat trouwens van die Helmholz resonator? Ik kan me niet herrineren dat ik er ooit eerder van gehoord heb.Laten we niet teveel offtopic raken (hoe interessant ik het ook vind).
Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.ik heb de middendemper er al tussen weg, en er zit een remus demper onder
alleen dat het geluid er beter van is geworden.. :hmmz ., je hoort wel wat verschil dan de standaard uitlaat.. maar hij brult niet:P,
en ik heb het zelfde motorblok erin liggen als jou, welk luchtfilter gebruik je hiervoor dan?? (: en heb je nog andere aanpassings gedaan?,12 april 2012 om 19:19 #17853382@spacekeek6 wrote:
@RISL wrote:
Tja, bij Porsche zijn het wel perfectionisten. Alleen jammer dat het de motor lelijker is dan de achterkant van de koelkast ;)
Ik heb zelf een x18xe1 met openluchtfilter (dat klinkt echt lekker als je het gas intrapt) en een einddemper van Irmscher. Geluid is lekker zwaar zonder vervelend hard te zijn op lange stukken.ik heb de middendemper er al tussen weg, en er zit een remus demper onder
Goh,lijkt vanaf hier net een Sebring op de foto :jerry :jerry
12 april 2012 om 19:51 #17853383@ahrend wrote:
@spacekeek6 wrote:
@RISL wrote:
Goh,lijkt vanaf hier net een Sebring op de foto :jerry :jerry
Hahaha, sorry typfoutje :P, het is dus een sebring uitlaat: :thumb
12 april 2012 om 20:08 #17853384Mooi potje! Aangezien mn middendemper rot is zoek ik nog iemand die me een pijp kan lassen ter vervanging van de middendemper. :P
12 april 2012 om 20:13 #17853385Kijk eens op ebay onder “sportex exhaust astra”
Mijne klinkt zoooooo king:
[youtube:hc5cmd7d]http://www.youtube.com/watch?v=yef7-wdML6c&feature=context&context=C4b334c2ADvjVQa1PpcFN3DF_NhhiM_gp3ns6p7RzIQ1rWKrTaSeQ=[/youtube:hc5cmd7d]12 april 2012 om 20:15 #17853386@RISL wrote:
Tja, kunststoffen was één en al chemie en wiskunde. Stromingsleer deel 1 vond ik wel interessant, maar wilde ook graag wat meer weten over kunststoffen.
Maar goed, back on topic :thumb
-offtopic Kunststoffen ben ik ook helemaal klaar mee! ;) :jerry
12 april 2012 om 20:31 #17853387Gewoon open luchtilter monteren als je zelfde geluid wil. Inlaat geluid of uitlaatgeluid aanpassen is namelijk een groot verschil.
13 april 2012 om 15:06 #17853388kan iemand mij dan misschien vertellen, wat voor een filter ik nodig heb cm dikte etc.?, volgensmij heb ik dan ook nog een koppelstukje nodig…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.