Astra G Sport Z16XE 11-2000

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Sport Z16XE 11-2000

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    wouterz

Goedendag,

Ik rij sinds maart 2011 in een Opel Astra G coupe Sport 1.6 met een Z16XE Motor uit 11-2000.

En ben sinds een aantal dagen in het bezit van een op-com lang leve Ebay en de verkoper uit Engeland.
      Nu heb ik een eerste test gedaan, en fout codes weten te vinden.

Het servicelampje gaat mestal branden na 40 minuten rijden en volgens op com ligt het aan het volgende:

Identifier: 1593

CalibrationDate: P0201A05

Total number of fault codes: 2

P0170 – Lean Exhaust
      (02) – Not present

P0230 –
      (00) – Not present

Een kleine 2 maanden geleden heb ik mijn auto naar de garage laten brengen, en daar hebben ze geconstateerd dat er een gaatje zat in de uitlaat. Ik had namelijk tijden shet optrekken en bij flink veel gas geven het idee dat ik vermogen verloor.
      Dat gaatje hebben ze dicht gelast.

Ze zeiden destijds dat het ze opviel dat de auto erg lang op benzine reed voor dat deze overging op gas.
      En gaven me het advies om binnenkort de Verdeler door hun te laten schoonmaken.
      Zelf merk ik ook steeds vaker dat tijdens het rijden op gas met een constatnte snelheid de auto soms weer overschakeld naar benzine en een beetje hapert.

Nu vraag ik mij af staat dit verhaal los van de 2 fout codes?
      Of hebben ze bij de garage het goed gezien?

Ik hoor graag of er hier iemand is die me wat meer over deze foutcodes kan vertellen.
      En of er mensen zijn die ook op LPG rijden en dit probleem hebben of gehad hebben.

Thanks alvast

wouterz

niemand?

wim-v6
        Deelnemer

Overschakelen van LPG op benzine komt meestal door een te lage temperatuur welke word doorgegeven aan de LPG Computer, door de temp sensor op de Verdamper.

Laat eerst de temperatuursensor controleren van de LPG verdamper.

Willem

wouterz

Dank je voor de tip.
            Binnenkort maar gewoon een afspraak maken bij de garage denk ik.

Iemand nog wel enig idee wat precies die fout codes inhouden?
            P0170 – Lean Exhaust
            (02) – Not present

P0230 –
            (00) – Not present

RISL
            Moderator

Ik heb dit zelf ook (dat de auto terugschakelt naar LPG).
              Dit gebeurt bij mij als ik kort na het starten van de motor de snelweg opdraai (zodra ik weg ga bij het werk, schakelt de auto ongeveer een halve minuut later op LPG en een paar tellen later rijd ik 120 op de snelweg met veel rijwind) of wanneer ik net na het omschakelen moet stilstaan (vaak wanneer ik van huis weg rijd, als ik voor het stoplicht komt te staan).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.