Astra g sport vs andere uitvoeringen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g sport vs andere uitvoeringen

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Juffer1
    Deelnemer

@ferryastrag wrote:

astra g sport vanaf 1998 zonder sport onderstel
      astra g sport edition vanaf 2001 met sport onderstel en electrische spiegels en airco en chrome deur hendels en boordcomputer enz astra g sport edition 2 vanaf half 2002 met andere sport velgen als standaard sportvelgen een ander stuur met grip vormen erin (ben ik nog naar op zoek ) en er zit een gedeelde midden console in ( helft zwart onderste helft zilver )

Toch raar dat je zoveel 99’ers sport uitvoeringen ziet met chromen deurhendels en elecktrische spiegels ?.

In 98 is de sport geintroduceerd. Deze herken je aan de 5×2 spaaks 16″licht metalen velgen, het rood/ zwarte blokjes interieur.
      Deze Astra was niet standaard verlaagd. Dit model Astra had zwarte deurlijsten waarin in chromen letters sport staat en zwarte kunstoffen handgrepen.

Rond eind 99 / 00 is de Sport vervangen voor de Sport Edition. Deze was eigenlijk indentiek aan de sport versie qua uiterlijk echter kon je hier wel als optie bijv. cruisecontrole ed kiezen, iets wat op de sport niet te verkrijgen was.
      Daarnaast was deze ook iets luxer en had deze bijvoorbeeld ook al standaard elecktrische ramen & spiegels.
      Ook deze versie was standaard niet verlaagd.

In 2002 kwam de Sport Edition II. Deze is voorzien van een licht grijs sport interieur, 16″ 10 spaaks velgen en meegespoten deurlijsten en handgrepen. Dit model was standaard wel 2cm verlaagd en was ook een stuk luxer van binnen. Zo had deze uitvoering standaard airco, cruisecontrole, een boordcomputer, verwarmbare spiegels, hoofdsteunen achterin en een zilver / zwart middenconsole.

derartz
      Deelnemer

sport edition 2 heeft gewoon veel meer opties dan die andere twee. ik heb er geen climate control inzetten, opzich wel jammer…

vla007
        Deelnemer

@Juffer1 wrote:

Toch raar dat je zoveel 99’ers sport uitvoeringen ziet met chromen deurhendels en elecktrische spiegels ?.

Chromen deurhendels en elektrische spiegels kunnen ook later ingebouwd zijn. Of als optie bijgekocht zijn.

hmm ik heb wel antwoord op de vraag waar dit onderwerp eigenlijk ging, mijn astra sport is niet verlaagd en na de winter komen er dus Eibachs onder:)

ferryastrag
          Deelnemer

spijt me zeer om het te zeggen hoor maar ik heb een sportedition 1 met eerste type sportvelgen die er geleverd zijn met de licht grijze bekleding en airco enz en die van mij komt echt uit 2002 31jan om precies te zijn en die is standaard verlaagd af fabriek
            van af juni 2002 kreeg je de sport edition 2 met zijn 10 spaaks velgen enz

RISL
            Moderator

@ ferryastrag,
              Je wagen is waarschijnlijk 31 januari 2002 voor het eerst op kenteken gezet. Maar trek het chassisnummer maar eens na, dan weet je wanneer hij gebouwd is.
              Vergeet niet dat veel wagens gewoon lang voor de verkoop al gebouwd zijn en op voorraad hebben gestaan. Daardoor is het mogelijk dat uitvoeringen die later zijn geïntroduceerd eerder zijn verkocht dan wagens in een bepaalde uitvoering die ze vooraf gingen.

De laatste Astra G’s zijn verkocht lang nadat de eerste Astra H is verkocht.

quinten1.816v

Ik heb een astra G sport van 1998 maar stuiter helemaal de tent uit, kep nu de 17” velgen met hoogte 45 vervangen door de orginele sport lichtmetaal velgen 16′ met hoogte 50, nu scheelt het wel een stukje, maar ik kan niet voorstellen dat ik er geen sportonderstel onder heb zo stug is hij en hij stuurt snaarscherp.

Ik heb wel lekker veel optie’s zoals orgineel electrisch schuifdak, elect verwarmde spiegels, elec ramen, radiobediening op stuur, 4 airbags.
                En dat met een 1.6 8v 75 pk en g3 installatie :roll:
                Maar wel lekker, ik betaal per maand 13 euro extra wegenbelasting maar krijg dan wel 1 euro korting per liter brandstof :thumb

Astra1.6sport

ik heb zelf sport 1.6 uit 2000, ik heb de njoy van een vriend van mij gereden, mijne ligt toch een stuk fijner op de bochter dan die van heb. ik heb die 5×2 spaaks velgen en witte tellerplaten en sportstuur, wel helaas zonder electrische spiegels en ramen, de elektrische ramen heb ik gisteren afgemaakt omdat ik deze toch wel fijn vind om erin te hebben. maar mijne ligt niet veel lager dan die njoy?? zelfs evenhoog volgens mij??

Supermotard
                  Deelnemer

Ik heb 2 Astra’s sport G gehad en alle bij orgineel met een fabrieksgeleverd verlaagd onderstel.
                    Het ging om 1 / 1998 en 1 van 1999, orgineel verlaagd met ongeveer 20 mm.

FnF_racer
                    Deelnemer

@Juffer1 wrote:

Rond eind 99 / 00 is de Sport vervangen voor de Sport Edition. Deze was eigenlijk indentiek aan de sport versie qua uiterlijk echter kon je hier wel als optie bijv. cruisecontrole ed kiezen, iets wat op de sport niet te verkrijgen was.
                      Daarnaast was deze ook iets luxer en had deze bijvoorbeeld ook al standaard elecktrische ramen & spiegels.
                      Ook deze versie was standaard niet verlaagd.

en dit type heb ik idd ook gekocht.
                      standaard zat er bij mij al in: Cruisecontrol, tractioncontrol knoppie, electrische ramen en spiegels, chromen deurhendels, rondom boxen (standaard bij alle?).

sommigen staan er nog steeds versteld van dat ik CC niet eens ingebouwd heb. :P
                      volgens mij had de koper van mij auto alle opties aangevinkt die er waren.

en mijne was idd standaard niet verlaagd, en nu lig ik toch al gauw 3/4 cm lager dan die van mijn broertje. :P

wim-v6
                      Deelnemer

Heb zelf een X18XE1 Sport in onderhoud gehad van februari 99, (nog met 4kant zwart blokje onderin de tellen, dus niet met schuine kanten eraan, dus echt een versie 1.1 haha)..

Deze had origineel geleverd (opties):

– Airconditioning
                        – Electrische ramen voor.
                        – Cruise Control. (hierboven gelezen dat het niet origineel leverbaar zou zijn op de Versie 1.1 van de sport
                        – Electrische spiegels. (+ verwarmd dan uiteraard)
                        – Centrale Vergrendeling met Safe-lock en AB.
                        – Board Computer met Check Control.
                        – Schuif kanteldak (hand bediend)
                        – Sport Onderstel
                        – Mistlampen Voor

het enige wat standaard Aanwezig was is de Tracton Control, die is Motor afhankelijk, niet uitvoering afhankelijk.

Deze mensen hebben m zelf Nieuwe gekocht, en verder niks aan gedaan dan er in rijden, en goed laten onderhouden..

Heb laatst een Astra-G X18XE1 Club gesloopt uit begin 1999, deze was ook volledig voorbekabeld voor Cruise Control.

gerkenator
                        Deelnemer

ik heb ook een astra sport. x20DTL 16v uit 01-12-1998

sport embleempje er wel uit gehaald omdat de andere kant eruit was gehaald/gevallen/gestolen.

ik heb standaard normale airco erop
                          16″ alu wielen van die 5×2 dubbelspaaks op 205 breed michelin banden
                          GEEN elektrische ramen en spiegels
                          stoffen halve kuipstoelen
                          leren stuur
                          airbags links rechts
                          opel cd-radio
                          witte tellers ( zijn die standaard? )
                          cv ( is een 3 deurs )
                          abs

toen ik proefrit maakte vond ik hem stug en hobbelig rijden op de snelweg, hobbels op de weg strijkt hij wel mooi weg.

verkoper zei dat dat hobbelige door het sport onderstel lag ( ik had daar toch wat twijfels over, ik denk dat aan banden ofzo ligt ) ik heb een golf 4 tdi 150pk gehad die 225 goedkope shit banden had, en voor 50mm verlaagd dmv shroefset en achter 30mm dmv veren en die reed comfortabeler maar in de bochten juist ietsje strakker dan de opel.

dus ik weet het ook niet precies, maar dat hobbelen op snelweg bij rondweg de 100-120km is soms beetje irritant, andere snelheden is het weg, dus sportonderstel????

wim-v6
                          Deelnemer

Sport uitvoering:

Airco = Optie
                            16inch Alu wielen 5x dubbelspaak = Standaard
                            Handbediende ramen en speigels = Standaard
                            Stoffen Halfkuip stoelen = Standaard
                            Leren stuur = Standaard
                            Airbag links rechts = Standaard op alle Astra’s G
                            Opel radio CD = ??
                            Witte tellers = Standaard
                            CV = Optie
                            ABS = Standaard

Willem

quatsch

mijn astra G 2.0DTL sport uit `98 heeft 5spaaks 15″ velgen … ik denk dat dit originele velgen zijn dus niet de 16″ …

Juffer1
                              Deelnemer

De Sport is altijd op 16″ geleverd en nooit met 5 spaaks velgen.

quatsch

sorry inderdaad geen 5 maar 6 spaaks en toch 15″

kan zo gauw geen andere foto vinden … foto doet pijn om te zien … :(
                                  deze is ietsje schoner:

mischien omdat deze auto uit italië is geïmporteerd?

Juffer1
                                  Deelnemer

Of er zit een sport interieur in of deze velgen horen standaard niet onder deze auto.

Deze velgen zaten standaard onder de CDX uitvoeringen (met velours bekleding).
                                    Import maakt niks uit, de modellen die in GB en DE rijden hebben dezelfde spec’s als die in NL.

quatsch

zeker wel een sport interieur … waarschijnlijk niet de originele velgen … hmm jammer vind die 16″ die m’n ouders onder de zafira hebben wel strakker …

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.