Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra g sport toen en nu
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2012 om 20:05 #17253613
Hallo,
Ik ben Shane, 24 jaar oud, uit Rotterdam. Ik heb bijna 2 maanden mijn eerste auto in bezit. Een opel astra g sport uit 99. Gekocht met een km-stand van 158000 voor een mooi prijsje aangezien er schade was en banden die nodig vervangen moesten worden.
De auto heeft de volgende opties:
Airco
elektrische ramen en spiegels
Verwarmde spiegels
Witte tellerplaat
Chrome binnendeurhendelsHier mijn auto bij aankoop:
Na eerste wasbeurt:
De auto had bij aankoop schade aan de achterkant. De achterbumper had een grote scheur en de achterklep had een deuk. De motorkap was flink verroest. Het eerste wat ik dus ook ging doen is opzoek naar deze 3 delen:D
Na tijdje zoeken op mp kwam ik een achterklep in de juiste kleur tegen. Tot mijn verbazing had meneer het zelfde probleem als ik hij zocht ook een achterklep en achterbumper. Hij zelf heeft een zwarte astra waarvoor hij al een zwarte achterklep had gevonden. vandaar ook het verkoop van de grijze achterklep. Toevallig had hij op zijn zwarte astra een grijze achterbumper:D Heb een mooie deal kunnen afsluiten en we hebben direct van achterbumpers gewisseld. Hij zou toch nog opzoek gaan naar een zwarte achterbumper.
Bumper voor zijn deur verwisselen achterklep ingeladen om de volgende dag te monteren met me pa.
Het resultaat mag er zijn! De achterklep schade is nog duidelijk te zien:)
De volgende ochtend naar mijn pa gereden en de achterklep gemonteerd en de emblemen weggehaald:
Astra coupe 2.2 van mijn pa ernaast:DWeekje later wat interieur goodies gehaald, Nieuwe middenconsole zwart met grijs, een zelfde als die van een sport edition2 volgensmij. Instaplijsten, chrome luchtrooster(foto’s komen nog). De eerste exterieur update was een grill:
zoek de hond:PVlak erna een motorkap kunnen vinden op de sloop en gemonteerd roestvrij:D
Hier nog wat foto’s bij bob autowas te schiedam:
Na verloop van tijd begon ik me te irriteren aan de zwarte onderdelen op de auto, stootlijsten, sideskirts, deurgrepen. Na lange zoektoch heb ik mooie irmscher skirts en deurgrepen in kleur kunnen overkopen voor een mooie prijs.
Het demonteren van de skirts ging opzich makkelijk, alleen brak meer dan de helft van de klemmen en natuurlijk had ik die niet eerst gehaald. De irmscher skirts half vast gemonteerd en hopen dat ze niet op de snelweg vallen:D :jerry de volgende ochten nieuwe klemmen en pluggen bij de dealer gehaald.
Toen ben ik de deurgrepen gaan monteren. Helaas ging dit niet zonder slag of stoot. De bestuurderskant ging vrij makkelijk, maar de andere kant wilde de deurpaneel aan de bovenkant niet los komen. Tot de dag van vandaag weet ik niet waar dit aan lag. Op 1 of ander manier zat dit geklemd tussen een klem samen met de raamlijst:S. Vervolgens met 3kwart gedemonteerde paneel geprobeerd bij de deurgreep te komen. Gelukkig met succes:D :jerry Ik stond op het punt de deurpaneel eraf te slopen:P :fy1 :jerry zo gefrustreerd :puke
Maar het resultaat mag er ook zijn!!
zoek de hond deel2:PBinnenkort verlagingveren van AP 40/30 bestellen. Weet iemand of ik hiermee niet teveel problemen krijg bij drempels? en als ik met 4 man in de auto zit? Monteren van de veren moet helaas wachten aangezien ik duaal doe(werken leren op hbo) en leef van een minimum salaris :( Heb gehoord dat monteren van de veren al gauw 200 euro kost, uitlijnen nog niet meegerekend:S
Ook ben ik van plan koplampen en mooie achterlampen te zoeken. Ik ben er nog niet uit of ik koplampen wil met led balk erin. Mijn pa heeft ze en ze staan erg mooi.
verderest ben ik super blij met de auto. Motorisch in top staat. ik ga maandag nog wel rijden naar wormer om beginnend roest bij 1 wielkast te laten behandelen voor maar 135 euro! incl. spuiten en al
opmerkingen en tips voor personaliseren zijn welkom:D
13 december 2012 om 20:08 #18083987iemand tips spuiten van de stootlijsten? deze zijn moeilijk te vinden in kleur:( ik ben complete leek op gebied van spuiten
13 december 2012 om 20:54 #18083988Goed bezig met de Astra :thumbup
Wat betreft het spuiten van de lijsten, wil je een gladde look of mag de originele relief zichtbaar blijven? In dat geval zou ik eerst goed ontvetten, dan kunststof primer erop en dan in enkele lagen kleur spuiten en dan de blanke lak erop.
Wil je de relief er af hebben (heb ik zelf ook geen ervaring mee) dan moet je denk ik met spuitplamuur in de weer, maar dat kunnen mensen die er ervaring mee hebben beter uitleggen ;)13 december 2012 om 21:11 #18083989Bedankt voor je reactie. Is het wel te doen voor iemand die geen ervaring heeft? En weet jij hoe de stootlijsten los moeten
13 december 2012 om 21:23 #18083990Heb vorige week stootlijsten van een Ford C-max gedaan , om het relief eruit te krijgen ging ik als volgt te werk .
Demonteren , ontvetten , nat schuren P1200 , kunststofprimer , grondverf , terug nat schuren P1200 tot ze mooi glad zijn , ontvetten en spuiten ik kleur :D13 december 2012 om 21:24 #18083991Ervaring krijg je alleen maar door ooit ergens te beginnen he. De strips zitten er op geklickt
Tip: probeer eerst iets soortgelijks te spuiten om te oefenen, ik zou een strip op de sloop halen (liefst een flink beschadigde zodat je deze niet hoeft af te rekenen als je netjes uitlegt waar je het voor nodig hebt) dan kun je gelijk op de sloop kijken hoe je die strip er af kunt krijgen zonder schade!13 december 2012 om 21:33 #18083992Ok, ik zal inderdaad eerst uitproberen op een ander stuk kunstof. Bedankt voor jullie info. Weten jullie ook of 40/30 verlaging problemen met drempels e.d. Opleverd. En als ik met meerdere personen zit.
13 december 2012 om 23:58 #18083993welkom, en lekker bezig zo :thumb :thumb
ik zie allemaal bekende plekken op de foto’s hahaha :thumbup14 december 2012 om 07:05 #18083994Danku danku,
Je woont in pernis zie ik. Volgensmij heb ik is een keer voor jou auto geparkeerd. Mijn hond heeft een oppas aan de schuytstraat of zo iets. :D
14 december 2012 om 09:59 #18083995Ziet er goed uit hoor. Veel plezier met je Astra Sport 1.6 :thumb
14 december 2012 om 10:03 #18083996leuke astra :thumb
ik had persoonlijk de stootstrips als eerst gedaan, oogt meteen strakker.
14 december 2012 om 10:14 #18083997Dankje,
Ja achteraf ziet die stootlijst er raar uit zo zwart in het midden. Maarja ik kwam als eerste de deurgrepen en skirts tegen. Ik wil aan de hand van de tips hier boven proberen zelf de stootlijsten te spuiten:d
Niemand tips over mijn eerdere vraag over verlaging?
14 december 2012 om 10:58 #18083998@Shane_Astra_g wrote:
Danku danku,
Je woont in pernis zie ik. Volgensmij heb ik is een keer voor jou auto geparkeerd. Mijn hond heeft een oppas aan de schuytstraat of zo iets. :D
dat zou heel goed kunnen, Schuytstraat is hier om de hoek.
14 december 2012 om 12:11 #18083999Ja dat dacht ik al. je auto viel blijkbaar aardig op dat ik het onthouden heb:D.Mooie auto! :thumbup
15 december 2012 om 08:26 #18084000Shane, je stootstrips zitten niet alleen geklikt, maar dr zit ook nog één lullig schroefje aan de binnenkant.. Dan moeten de bekledingspanelen aan de binnenkant d’r af en dan zie je het schroefje zitten..
Voor het mooi zou je een setje nieuwe kunnen kopen bij de dealer, kost je kleine 50 eu per strip denk ik.. :( . Of spuiten in donkergrijs of zilvergrijs.. ;)15 december 2012 om 09:23 #18084001Akonings,
Bedoel je dat ik gewoon de stootstrips in kleur kan krijgen bij dealer? En als ik dat ene schroefje heb losgemaakt is het dan een kwestie van eraf trekken? Of schuiven?
15 december 2012 om 16:10 #18084002Shane,
Nee helaas… Tis bij de dealer óf standaard donkergrijs ( ongelakt ) of in een primer.
Dan moet je toch nog zelf spuiten. ..
Met dat ene schroefje los kun je ‘m dr af schuiven; maar dat zie je gelijk van uit de binnenkant..
Bekledingspaneeltjes aan de binnenkant moeten dus eerst los.. best wel klerewerk, uitkijken dat er niks afbreekt en zo..15 december 2012 om 16:21 #18084003@Shane_Astra_g wrote:
Ok, ik zal inderdaad eerst uitproberen op een ander stuk kunstof. Bedankt voor jullie info. Weten jullie ook of 40/30 verlaging problemen met drempels e.d. Opleverd. En als ik met meerdere personen zit.
Nee een 40/30 verlaging is heel goed rijdbaar, de mijne is nog iets lager maar ik kan overal overheen zonder problemen.
en 40/30 geeft al een hele sportieve look, je ziet echt goed het verschil al.15 december 2012 om 22:29 #18084004Akonings, ik ga toch maar zelf proberen te spuiten dan:d ik hou wel van een uitdaging.
Silver, ik denk dat ik voor de 40/30 ga:d bij carfantasy zijn ze 108 euro.
17 december 2012 om 18:07 #18084005Vandaag naar Wormer gereden om de beginnende roest aan 1 wielkast te behandelen. tijdens het slijpen werd duidelijk waardoor de roest is ontstaan. Er bleek schade, vermoedelijk steenslag waardoor het roestproces kon beginnen Ben echt blij met het resultaat, geen kleiur verschil!
Roest wordt nu zichtbaar. geen gat maar wel wat weggerot.
BEFORE
AFTER
Meneer heeft een eenmanszaak. Tarieven liggen ver onder die van een schade herstel bedrijf!! Geeft goede adviezen. en neemt geen genoegen met goed! het moet er perfect uitzien:D
google”kras roest verwijderen”
18 december 2012 om 12:21 #18084006dat ziet er goed uit, en je was er mooi op tijd bij
veel succes met t restylen van je astra en ik hou t topic in de gatengr bert
19 december 2012 om 07:09 #18084007hoi,
bedankt, ik vind het zelf ook heel netjes gedaan. Mijn toekomst plannen zijn:
Verlagen 40/30mm
Stootstrips spuiten
Andere koplampen
Andere Achterlampen
Coupe velgen?? iemand misschien een foto van een hatchback met 16inch astra coupe velgen?
Coming home module instaleren.
Ruiten laten sluiten m.b.v. deurvergrendeling
..??
..??Tips zijn welkom!! heb nog niemand iets horen zeggen:P Of kijken jullie alleen maar plaatjes :hmmz :sleeping Ik ben geen grote veranderingen van plan zoals kofferklep cleanen en die dingen maar gewoon puur delen vervangen die vervangen kunnen worden :D
19 december 2012 om 08:06 #18084008Waaauw dat is wel strak geworden :thumb lekker bezig!
19 december 2012 om 08:20 #18084009thnxx,
nu dat alle schades eindelijk weg zijn, kan ik weer verder bezig zijn met het stylen!
19 december 2012 om 12:49 #18084010Had meteen bij deze meneer gevraagd wat het zou kosten om je stoot lijsten te laten spuiten. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.