Astra G slecht starten met warme motor, wie weet raad?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G slecht starten met warme motor, wie weet raad?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    mike_G

Mijn astra G uit 2001 start slecht als de motor warm is. Als je dan start slaat hij aan en zakt gelijk in toerental weg en slaat af, dan is hij alleen te starten wanneer je gas geeft! Heeft iemand een idee?

Reeds de temperatuursensor (van de temp meter) vervangen en de lamda sonde maar nog steeds geen resultaat! tevens rammelen de klepstoters bij het starten, na het vervangen van de olie bij de beurt? Welke olie kun je het beste gebruiken 05W40 althans dit staat onder de motorkap op een gele sticker?

Graag raad of een advies ik heb namelijk nog garantie!

thereaper
      Deelnemer

om welk blok gaat het? is het een benzine of diesel? met deze gegevens word het veel makkelijker om je te helpen.
        er zijn enorm veel verschillende blokken.. en ze zijn allemaal anders. ;)

bjornspiering
        Deelnemer

ik zou zeggen terug naar waar je hem vandaan hebt, als er garantie op zit laat hun het maar uitzoeken.

RISL
          Moderator

Ja, gelijk teruggaan natuurlijk!
            Ik snap dit soort vragen dan ook niet, als je garantie hebt, ga je toch voor alles terug?

Problemen met warme motor zijn vaak gerelateerd aan de bobine.

Dr.Insane

Inderdaad zowiezo even terug gaan en laat ze maar even kijken.
              Neem aan dat er gewoon 5W40 in gegaan is maar dat kan je ook even vragen.
              Zit de garage om de hoek bi jou?
              Za ja dan zou ik even een flink stuk rijden om de olie goed door te laten stromen.
              Als er al een stuk gereden is en hij tikt nog steeds met koude motor kan het zijn dat ze evt. te dikke olie erin gestopt hebben.
              Maarja,eerst maar eens even langs gaan dan. ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.