Astra G slaat uit bij warme motor.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G slaat uit bij warme motor.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    ronny74

Hallo,

Oplossing gevraagd of een bekend probleem.

Op vakantie gestrand met m`n astra g.
      Aangekomen op het vakantie adres niets aan de hand. Poosje later even de omgeving verkennen auto starte slecht en ongeveer 50 meter verder sloeg die af en wou niet meer starten.
      Na een poosje gewacht te hebben liep die weer maar sloeg na een halve minuut weer af.
      ANWB gebeld monteur dacht aan de krukas sensor. Afgevoerd naar de garage maar bleek de krukas sensor niet te zijn.
      De monteur daar heeft een noodoplossing gemaakt door de draad die naar de computer loopt van de brandstofpomprelais massa te geven zodat wij wel thuis konden komen. Computer voor de gek houden zei die. (zie foto`s)

Temperatuurmeter kwam nauwlijks de hoek uit in het verleden maar nu stijgt hij vlot naar de 90 graden. Met die extra massa blijft de temperatuur meter staan als voorheen.
      De monteur had het over dat er een fout in de computer is of een kabelbreuk.
      In de vakantie nog even naar de winkel gereden ongeveer 6 km zonder de extra kabel en problemen, boodschapjes gedaan en toen we wilden vertrekken startte hij weer niet. kabel eraan en hij liep.
      Naar huis gereden met het kabeltje eraan, direct bij aankomst kabeltje er af gehaald en de auto startte wel.
      Zelf zit ik te denken aan de temperatuursensor maar heb er ook niet zoveel verstand van.

Alvast bedankt.
      Gr. Ronny

b07

probeer is een nieuwe brandstofrelais ,ik denk dat de relais kapot is en de massa niet meer schakelt ,heb ik ook gehad in het verleden ,kon even rijden en als die warm werd viel die uit ,bij mij was het de + die niet meer schakelde ,met door verbonden + en, geschakelde + bleef die ook gewoon rijden.

wim-v6
        Deelnemer

Relais word doorgelinkt op de schakeling, dus die werkt wel..

Dit kan een massa probleem zijn of een kapotte Computer..

Willem

wolfastra

bij my was me computer kapot die is gemaakt maar ik heb het nog dat uit valt en niet aan wil meer
            dus de roze op de foto is een brandstofrelais ?? dan ga ik die proberen namelijk

ronny74

@wim-v6 wrote:

Relais word doorgelinkt op de schakeling, dus die werkt wel..

Dit kan een massa probleem zijn of een kapotte Computer..

Willem

Is laatst trouwens ook voor de keuring geweest was er volgens de keurings man ook sluiting in de stekkerdoos van de trekhaak waardoor de mistlamp het niet deed.
              Er is een nieuwe doos plus kabelboom onder gezet waar ik m`n twijfels over heb. (doos is nieuw kabelboom niet van de trekhaak)
              Na die tijd zijn de problemen begonnen zou het massa probleem daar ook in kunnen zitten????

Nogmaals ik heb er niet zoveel verstand van.

Gr. Ronny

koenelsenaar
              Deelnemer

Wat is de motorcode?

ronny74

Motorcode is Z16SE.

ronny74

Computer kapot. Alleen jammer dat ik hem een weekje kwijt ben.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.