Astra g sebring

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g sebring

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    ghospel
    Deelnemer

Hallo medeforummers.

Ik had bij de aankoop van mijn auto een einddemper zonder merk eronder kwam best wel een leuk geluid uit maar het zag er niet uit. Dus heb ik nu een dubbele sebring eronder alleen hij klinkt het zelfde als origineel?

Wat doe ik verkeerd?

Gr

Botho
      Deelnemer

Is het een nieuwe sebring? Want die zal nog wat moeten inbranden.. Ik heb ook sebring en vond het ook wat flauwtjes. Toen middendemper vervangen en vond het nog niets… Nu kat vervangen en nu is het geluid echt geweldig!

ghospel
        Deelnemer

Bedankt voor je snelle reactie Botho!

Maar het een tweedehandse maar ik heb hem er net paar uurtjes eronder en nog geen 10km gereden. Maar het gekke is met de onbekende merk eindemper had ik echt een lekkere geluid maar met de sebring einddemper stiller als origineel?

Moet ik de middenmper en de katalysator vervangen of alleen de middendemper? Ik hoef geen herriebak maar een strakke diepe geluid en wanneer ik de gas open trek moet die goed klinken en bij stationair niet erg overdreven.

darknight2003

Ik had dat dus ook, zelfs met middendemper er onder uit, nu heb ik dus zon uitlaat van een onbekend merk, eigenlijk gewoon een holle pijp met een soort van demper erin:P tevens wel met goedkeur voor openbare weg :). Naja er hoeft eigenlijk geen demper onder te zitten, zolang de decibelletjes maar onder het maximum blijven (gaat niet zonder demper, of iets inde richting van een demper:P), aangezien de mijne eronder blijft vind ik het prima zo! :D

Maar even ter zake, ik heb nu gewoon vanaf NA de kat tot aan de einddemper een open pijp en dan de demper, deze is stelbaar, dus heb m op een donkere roffel gezet en niet op herrie! hahah, klinkt geweldig vind ik zelf,

Een onbekend merk wil niet zeggen dat het slecht is hoor :), je zal hem misschien eerder moeten vervangen, maar daar zullen de kosten ook naar zijn denk ik dan hahaha! De mijne was 40 euro? Zit er nu al weer een half jaar onder, geen roestplekje te zien :), alleen even een x in de maand een keertje poetsen om hem mooi glimmend te houden :D. Valtie er over een jaar onderuit? of half jaar? Pech voor 40tjes heb ik weer een nieuwe:) hahah!

Botho
            Deelnemer

Sebring en remus zijn de wat duurdere merken.. Aangezien de meeste mensen niet zo gecharmeerd zijn van herrie zijn die wat stiller dan de goedkopere einddempers.. Je moet ben ik bang een middendemper vervanger kopen. Die van novus zijn ongeveer 60 euro.. Gm tuningparts ongeveer 100 euro.. Dan klinkt hij een stuk beter maar blijft het geluid aanvaardbaar.. Die van mij klapt, backfired, en rochelt als een bejaarde..

ghospel
              Deelnemer

Nee ik wil niet echt een backfire of geroggel ben die tijd al een beetje voorbij :p

Ik wil een diepe tog niet overdreven veel geluid. Moet ik gewoon wachten met het inbranden van de einddemper of middendemper ertussen uit?

Botho
                Deelnemer

2e hands zal niet veel meer inbranden… Denk dat je een middendemper vervanger moet hebben…

ghospel
                  Deelnemer

Hij stond wel heel lang in de schuur bij de vorige eigenaar.

Ik zal een opzoek gaan naar een middendemper vervanger en aangezien de eindemper tog goed dempt zal er wel een goed geluid uitkomen.

Bedankt ik laat het nog weten!

HarrieAstra
                    Deelnemer

Welke sport dempers passen eigenlijk icm. een trekhaak?
                      Heb jij een trekhaak Ghospel?

ghospel
                      Deelnemer

Sportdempers bijna alle merken wel. Alleen dan staat er wel bij van dat het voor een uitvoering met trekhaak is.

darknight2003

Hmm die van mij klappert ook lekker hoor als ik in ze vrij gasgeef of gaslos laat bij wat hogere toeren :D. Kvind dat juist wel kicken :)

Botho
                          Deelnemer

@darknight2003 wrote:

Hmm die van mij klappert ook lekker hoor als ik in ze vrij gasgeef of gaslos laat bij wat hogere toeren :D. Kvind dat juist wel kicken :)

Jij bent mijn nieuwe maat! Met jou kan ik praten! ;-)

RickR91
                            Deelnemer

@darknight2003 wrote:

Welke uitlaat heb je? Rest van je setup?

inactief-lid

Ik heb er ook een sebring uitlaat onderr :thumb :thumb

die van mij klinkt vooral Bruut als het warm weer is en motor lekker warm, dan brult ie erover :wub
                                klappert lekker als je op de motor afremt, maar toch zonder middendemper is het niet extreem, maar goed genoeg voor mij

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.