Astra g remmerij vraag…

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g remmerij vraag…

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jan0405

Ik heb een opel astra G uit 2001
      Z18XE met de opc remmerij upgrade..

Als ik op de snelweg rijd of op afritten of elders waar je harder dan 100 ken rijden… en ik moet ergens stoppen voor een file of stoplicht of afrit… dan gaat me stuur onwijs trillen… ik heb weken geleden diepe krassen ontdekt en daarna er weer flink uitgeremd maar hij blijft trillen…

de astra is UITGELIJND, banden zijn al voor de 3e keer opnieuw gebalanceerd daar kan het gewoon niet aan liggen… het stuur staat gewoon recht op vlak wegdek en met rijden niks geks of gewoon strak rijden! waarom trillen ze dan, volgens de opel dealer zijn me remschijven niet krom voor en achter hebben ze niet gekeken maar dat was niet nodig zeiden ze omdat de voor remmen meer remt als de achter remmen… weet iemand dan waardoor me stuur trilt ? voelt namelijk onveilig aan haha

Alvast bedankt :)

Corsaliefhebber
      Deelnemer

Alle bouten en moeren en dergelijke zitten goed vast neem ik aan?
        Ik heb zelf ooit een dergelijk iets gehad dat bleek uiteindelijk een uitgesleten fusee te zijn
        waar de fusee-kogel niet meer goed klemde :(

Succes ermee en ik hoop dat je de oplossing kunt vinden

grts Corsaliefhebber king:

SlayrNeo
        Deelnemer

Als het alleen bij remmen is moet je beginnen bij: abs-unit, defect lager (LV of RV), remschijven.
          Die dingen zou ik het eerst bekijken. Heeft hij het remmend in bochten erger? Zoja, welke bocht is het dan erger?

marijnl1988
          Deelnemer

En voel jij je rem pompen als je remt ???

Dus al je remt gaat je voet dan op en neer (rempedaal)

Dan zij het je remschijven

SlayrNeo
            Deelnemer

kan ook dan defecte abs-unit zijn. Geeft hetzelfde gevoel als die inspringt.

marijnl1988
              Deelnemer

abs lampje zou dan moeten gaan branden

b07

ondank dat de dealer zegt dat de schijven niet krom zijn ,zou je het zelf ook nog even kunnen controleren .
                  auto opkrikken ,
                  wiel eraf,
                  in z”n versnelling zetten en, wiel laten draaien ,hou dan een schroeven draaier of zoiets een millimeter van je schijf af terwijl die draait ,als die krom is raakt die em soms wel en soms niet.

je zegt dat je de krassen eruit hebt geremd maar,is de schijf wel glad ,zitter er geen putten of groeven in?
                  kijk ook is of je remklauw en, remblokken nog vast zitten.

Haasje17
                  Moderator

Zou toch denken schijven krom door overhitting, remmen van je groeven. Heb het zelf ook wel eens meegemaakt dat de blokken boven en onder niet gelijkmatig afsleten waardoor ze schuin worden. Krijg je hetzelfde euvel.

jan0405

Ja ik lees jullie reacties maar zo achterlijk rem ik er niet mee?….. als ik rem trap ik em nooit als een debiel door ik gebruik me rem en ook terug schakelen, ik hou ze nooit te lang vast ivm dat ze dan te heet worden en kans op gescheurde remblokken…
                      ik heb het 2 weken terug wel even nood stoppen getest maar daar moet het gewoon tegen kunnen…. hij remt wel maar hij gaat zo snel de abs in… en dat zou kunnen betekenen Grip van de banden. of rijstijl aanpassen ivm het weer… dat weet ik allang maar dat pleuris hok moet gewoon remmen als ik moet remmen ( trommel remmen doen het nog wel beter ) :D

Haasje17
                      Moderator

je hebt diepe krassen eruit geremt daarvoor moet je echt flink remmen.

jan0405

ja heb ik ook aantal keren tot de bodem ingetrapt :) remmen zal die gloeiende gloeiende hahaha

kiyamizio

gloeiend klinkt bij mijn dus wel als ‘achterlijk’

schijven kunnen ook krom raken door het niet goed ontroest/schoon maken van het opp waar de schijf
                            tegen aankomt.

jan0405

Ja dat komt omdat ik er niks van af weet… hij remt onder de 100 kmpu gewoon goed alleen daarboven gaat me stuur gewoon trillen… maar waarom trilt me stuur dan niet op lagere snelheid ? want wil alleen weten of ze nou krom zijn ofniet anders bestel ik gewoon bosch schijve met TRW remblokke en klaar.. zou het zonde vinde om ze weg te pleuren terwijl ze niet krom zijn.. misschien is het wel iets anders who knows maar naar een garage gaan helpt ook niet want die lopen ook alleen maar stom te lullen net als ik haha

robert_corsa

Schijven krom
                                Tot de bodem in trappen. Krassen uit je schijven remmen…. Tja. Heel gek.

Je kan onder het rijden j handrem eens rustig aantrekken. Als het trilt weet je genoeg.

Als je banden niet uitgebalanceerd zijn trilt het bij 100 meestal. Kromme schijven idem

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.