Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G Recirculatieklep werkt niet. HOW TO CHEAP ASS FIXEN
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2012 om 11:28 #17249404
Hallo Opelfanaten,
Sinds afgelopen week hoor ik een zacht zoemend geluid wat continue aanwezig is zodra het contact aan staat. Het blijkt de motor van de recirculatieklep te zijn. Deze blijvt namelijk continue langzaam rond draaien. Zodra ik de recirculatiestand actiteveer, draait het asje de met de zelfde snelheid andere kant op.
Het gaat om dit asje. De hardware zit achter het handschoenenklepjeinzoom:
Ik vraag me af of nu toch de motor stuk is, of het intern in de klep zit. want die motor hoort namelijk niet continue rond te blijven draaien toch?
alvast bedankt!
9 juni 2012 om 14:44 #18034680Die motortjes gaan regelmatig stuk, tandwielen die in elkaar vreten.
Ik heb de klep op buitenlucht gezet en de stekker eraf gehaald bij onze oude G toen in de tijd.9 juni 2012 om 14:49 #18034681ik heb inmiddels de boel uit elkaar geschroefd en kwam tot te verbasing dat die as aan die luchtklep helemaal stuk gedraaid is door het motortje. logisch ook want het motortje blijft continue doordraaien, maar is het normaal dat er continue spanning op dat motortje blijft staan? zo draait de boel wel kapot ja. Ik meende een tijdsregeling tegen te komen in het motorblokje, maar er zaten alleen maar tandwielen in. Iemand een idee of die motortje continue onder spanning blijven staan?
10 juni 2012 om 08:18 #18034682aangezien ik over een maand naar italie op vakantie ga en dus 17 km door de sint gothard tunnel moet in zwitserland wil ik toch graag m’n circulatieklep dicht kunnen zetten. Twee vraagjes nog.
Weet iemand waar ik de motor en klep kan bestellen ik nog geen adres gevonden namelijk. ja een site waar een motortje 120 moest kosten, dikke lul.
Is het normaal dat er altijd stroom om de motor blijft staan. dit betekend dat het motorasje onbelast altijd rond blijft draaien. opzich vind ik dit raar want dan zou alles toch kapot draaien of niet?10 juni 2012 om 08:27 #18034683door de weerstand van een dichte of open klep moet het motortje stoppen
ik heb die van mij net vervangen en het motortje in het luchtledige geprobeerd(nieuwe) stopt automatisch in onderste en bovenste punt.
mag niet rond draaien. de hevel maakt een slag van boven naar beneden en vice versa.
groetjes cor.10 juni 2012 om 08:37 #18034684@cor-gte wrote:
door de weerstand van een dichte of open klep moet het motortje stoppen
ik heb die van mij net vervangen en het motortje in het luchtledige geprobeerd(nieuwe) stopt automatisch in onderste en bovenste punt.
mag niet rond draaien. de hevel maakt een slag van boven naar beneden en vice versa.
groetjes cor.oke, interessant. dus begrijp ik het goed dat jou nieuwe motortje niet continue linksom/rechtsom blijft draaien, maar dat het asje telkens maar 90 graden verdraaid ofzo?
bij mij is die as van die klep nu afgebroken. waar heb jij die nieuwe motor en klep gehaald en wat moest dat kosten?
bedankt!11 juni 2012 om 11:25 #18034685uit mijn hoofd was het motortje bij de dealer iets van 40 euro een paar jaar geleden, maar het kan goed zijn dat de electronica ervoor kapot is, kijk even of hij afslaat als je de as van het motortje vasthoudt.
Overigens gaat meestal het motortje kapot.
mark
11 juni 2012 om 20:03 #18034686@opel-mark wrote:
uit mijn hoofd was het motortje bij de dealer iets van 40 euro een paar jaar geleden, maar het kan goed zijn dat de electronica ervoor kapot is, kijk even of hij afslaat als je de as van het motortje vasthoudt.
Overigens gaat meestal het motortje kapot.
mark
ha mark bedankt voor je antwoord.
ik begrijp dus dat de motor moet stoppen zodra het asje belast wordt? weet je toevallig ofdeze regeling in het motortje zelf zit of ergens in het dashboard verwerkt zit. bij mij blijft het motortje onbelast gewoon doordraaien wat ik raar vind, want het asje van de recirculatieklep is gewoon kapot gedraaid door de motor12 juni 2012 om 08:32 #18034687In het boek kan ik niet vinden waar hij zit, het staat daar slechts als symbool in het electrische schema, ik vermoed achter de middenconsole, ik heb bij die van mij wel eens gezocht en niks kunnen vinden bij de klep/motortje zelf.
12 juni 2012 om 09:03 #18034688ik heb de schakelaar bij ;
http://www.atp-autoteile.eu , gekocht.
dit onderdeel heet stellelement mischklappe kost zo’n 40 euro en komen nog postkosten overheen.
ik heb het in nederland niet kunnen vinden , en bij de dealer staat er minstens een 1 voor.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Mvg. Cor.12 juni 2012 om 18:07 #18034689@opel-mark wrote:
uit mijn hoofd was het motortje bij de dealer iets van 40 euro een paar jaar geleden, maar het kan goed zijn dat de electronica ervoor kapot is, kijk even of hij afslaat als je de as van het motortje vasthoudt.
Overigens gaat meestal het motortje kapot.
mark
er blijft continue spanning op het motortje staan als ik hem vast houd met een combinatietang. je voelt het motortje dan gewoon trekken zeg maar. Maar in TIS2000 zie ik dat de drukknop voor de recirculatie een wisselschakelaar is en er een voor limit regeling voor zit. Is die regeling ervoor de bedoelt dat de motor uitschakeld wordt als deze teveel stroom gaat trekken, dus zodra de recirculatieklep tegen zijn aanslag aan zit?
Weet iemand dat, wat dat zou betekenen dat bij mij dan die voorschakelregeling stuk is. Of is het wat anders op onderstaand schema?
@cor… heb jij misschien nog een artikelnummer ofzo, want als ik ga zoeken op die omschrijving die je aan gaf, geeft de website geen resultaten.19 juni 2012 om 20:45 #18034690upje…
iemand?
20 juni 2012 om 09:36 #18034691Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb ook de stand gewoon op open gezet en de stekker eraf gehaald. Daarna gewoon een koolstog interieur filter geplaatst en dus ook geen last van giftige buitenlucht..
1 juli 2012 om 14:34 #18034692update… inmiddels gefixt.
De klep zit vast met 2 asjes. één van deze asjes zit direct op het asje van de motor verbonden. Doordat mijn motortje continue onder spanning blijft staan is één van de asjes van de klep stuk gedraaid.ik heb het alsvolgt opgelost, wat ik graag met jullie wil delen.
de klep heb ik omgedraaid terug in de recirculatiebak gezet. Het asje van de klep wat nog heel was heb ik voorzien van een nieuw inhammetje zodat de as van de motor er weer in past. Het asje van de klep wat stuk gedraaid was heb ik afgezaaid en simpelweg verlengt met een schroef eraan. De ronde kop van de schroef is net zo dik als de doorsnee van het orginele asje, waardoor dit in iedergeval weer past.ik wilde niet weer hebben dat mijn klep kapot gedraaid wordt door de motor. daarom heb ik simpele terugverende drukschakelaar tussen het contact van de motor gebouwd. hierdoor komt er alleen spanning op de motor te staan zodra ik deze knop even indruk. Dus als ik straks door de sint gotthard tunnel moet rijden in zwisterland dan activeer ik eerst de recirculatiestand en vervolgens mijn bijgehackte drukknop waardoor de motor enkele seconden stroom krijgt om de klep te verzetten.
fantatisch toch??!!
1 juli 2012 om 14:41 #18034693Mooie Oplossing :thumb :thumb
6 mei 2013 om 08:09 #18034694ik heb dit weekend gezien dat bij mijn astra h het asje ook gebroken is.
maar om het weer origineel te maken.
moet ik dan motortje vervangen? want motor werkt nog. die zie ik nog bewegen.
of moet ik enkel het klepje draaien en een boutje installeren zodat het weer op zijn plaats zit? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.