Astra G ratelend geluid bij weinig vermogen en ontkoppelen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G ratelend geluid bij weinig vermogen en ontkoppelen

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    SnowWolf
    Deelnemer

Ik denk dat m’n Astra G CDX (1998) wel een beetje op aan het raken is, maar misschien dat het een makkelijk op te lossen iets is.
      Het ratelende geluid komt bij de ventilatie weg (in ieder geval zo klinkt het) en het komt eigenlijk alleen maar voor bij ontkoppelen, dan is het geluid het ergst of als de motor niet zoveel vermogen hoeft te leveren (op de cruisecontrol bv op de snelweg). Snelheid heeft geen invloed op de sterkte van het geluid.
      Bij optrekken is het geluid er namelijk niet, trap je de koppeling in begint het te ratelen. Ik heb echter echt geen idee wat het zou kunnen zijn (koppeling gerelateerd?)

Hij stuurt voor de rest “ok”, trekt niet scheef, remt goed, heeft geen vermogens problemen en klinkt gewoon normaal. Stationair gaat hij een beetje op en neer, maar dat is alles.

TedMechanic
      Deelnemer

Ik zou gokken dat het een hitteschild is of het binnenblok van de kathalysator die los zit t.o.v. het huis. Beiden kunnen gaan resoneren bij een bepaald toerental.

SnowWolf
        Deelnemer

@TedMechanic wrote:

Ik zou gokken dat het een hitteschild is of het binnenblok van de kathalysator die los zit t.o.v. het huis. Beiden kunnen gaan resoneren bij een bepaald toerental.

Nu je het zegt is dat eigenlijk best een logische zoekplaats, thanks! :thumb
          Ga het binnenkort controleren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.