Astra G rare geluiden versnellingsbak !!! HELP !!!

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G rare geluiden versnellingsbak !!! HELP !!!

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Bertone.Kilic

Sinds paar dagen hoor ik rare geluiden vanuit mijn versnellingsbak tijdens t rijden! Wanneer ik stil sta hoor je niks alleen tijdens het rijden hoor je alsof er iets kapot is van binnen. Hij schakelt wel gewoon goed. Wat kan t zijn enig idee iemand of iemand die me wil helpen om het te maken ? Woon zelf in soest.

wim-v6
      Deelnemer

Mogen wij weten wat voor Astra je hebt:

Astra-F 1991 – 1998
        Astra-G 1998 – 2004
        Astra-H 2004 – 2009
        Astra-J 2009 – heden

en Motortype.

Willem

Bertone.Kilic

Hey het gaat om een astra bertone 1.8 uit 2000 op lpg.

wim-v6
          Deelnemer

Maakt het jankend zagend geluid, of rammelen en ratelen??
            Deze F17 bakken willen wel kapot helaas. denk dat dat dan bij deze ook het geval is.

maar gezien de LPG zal deze dan ook wel een respectabele kilometerstand hebben

Willem

Bertone.Kilic

Het is meer rammelen, alsof er iets los zit en tegen het staal komt. Km stand is 270000. Wat zal dit geintje mij ongeveer kosten denken jullie ? Heb 2 weken terug nog een grote beurt laten doen wat mij al behoorlijk wat geld heeft gekost :(

wim-v6
              Deelnemer

ja, een kapotte bak voorzie je niet.

heb het hier bij een Vectra 2.0 16V 247.000km, Differentieel in 2en.
                T ding is altijd goed onderhouden, zelfs bakoliewissels gehad (normaal is deze olie voor levenslang gebruik.
                Deze reed na het vast slaan van de Bak niet meer, Rede is te zien op de foto;s:

van onder de auto gezien, Gat in het Carterbakje van de Versnellingsbak:

Dit waren de Satelietwielen van het differentieël:

Hier op de schone plekken op de as van het Diff horen deze te zitten:

Willem

Bertone.Kilic

Hallo allemaal,

Sorry voor mijn late reactie een drukke week gehad. Ben er eindelijk uit wat de geluiden waren; VERSNELLINGSBAK DEFECT! Ik wil nu eentje 2 de hands kopen en het erop laten zetten. Alleen nu heb ik heel veel gelezen over de soorten bakken. Op mijn auto passen de versnellingsbakken van een 1.6 benzine 1.7 (diesel) en een 1.8 benzine alle 3 F17. Nou vraag ik me af of ik een F17w355 bak die afkomstig is van een 1.7 DTL astra op de mijne kan zetten? Want die van mij is namelijk F17c374. Heb wel gelezen dat het misschien kon maar niet echt verstandig zal zijn? Waarom weet ik niet… Met mijn F17c374 bak zit ik al gauw op 3600 toeren met 120km. En met een F17w355 daalt dat naar 2800 toeren met 120 km. Dat is juist beter toch of heb ik het mis? En met een F17w374 zit je op ongeveer 3100 toeren met 120 km. Dus ik kan zuiniger rijden met die andere 2 versnellingsbakken. Wat raden jullie mij aan ? Waar zal ik voor gaan ? Wil deze week gelijk eentje halen als iemand er een heeft liggen hoor ik het graag!

ALVAST BEDANKT VOOR JULLİE REACTİES!

Haasje17
                  Moderator

Je kunt er prima een w355 bak onder zetten, let wel op dat je dan wat eerder moet terugschakelen voor een inhaal actie. Maar ik heb een wr bak achter mijn 1.6 en het rijd zuiniger en prettiger op de snelweg. Een nadeel, je rijd sneller te hard omdat je minder toeren moet maken om dezelfde snelheid te halen als voorheen.

Bertone.Kilic

Dankje wel voor je reactie dan wordt het een w355 bak zoeken. Heb eentje gevonden voor 75 euro vindt ik wel best goedkoop en de verkoper zegt dat die het 100% goed doet. Zijn er nog blangrijke punten waar ik moet opletten als ik zo een bak ga kopen ?

Haasje17
                      Moderator

Dat de bak bevestegingspunten heeft bovenop de bak, sommige hebben dat niet uit een astra f bijvoorbeeld.

Bertone.Kilic

Oke dankje wel daar zal ik opletten.

camper

kan gewoon de klok om wisselen pas nog gedaan
                            3uurtjes werk en kosten besparend

Bertone.Kilic

Heb geen flauw wat zo een klok is haha

wim-v6
                              Deelnemer

Dat heet bij normale mensen een differentieel.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

Haasje17
                                Moderator

Klok is niet het diffrentieel, maar het binnenwerk voor het diffrentieel.
                                  Die kun je alleen wisselen als je overbrenging gelijk blijft, anders moet je ook het diffrentieel vervangen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.