Astra G radio

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G radio

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    weezyf
    Deelnemer

Hallo heb een Astra G Cabrio met de originele radio.
      Nou is mijn vraag als ik deze uitbouw voor een andere radio dan weet ik dat meestal de stuurbediening niet meer werkt.
      Geldt dit nou ook voor de parkeersensors?
      En is het makkelijk een voedingskabel voor de versterker van voor tot achter te leggen?

Juffer1
      Deelnemer

Stuurwielbediening werkt op de wat grotere merk radio’s wel met een auto specifieke adapter.
        Parkeersensoren staan los van de radio.

Voedingskabel is afhankelijk van het type motor (Z of X motor).

weezyf
        Deelnemer

Het is een Z1.8 16v
          mvg mic

Dolby
          Deelnemer

1. Voor de radio heb je inderdaad van de bekende merken radio een adaptor voor zodat je stuurbediening wel blijft werken zijn wel redelijk kostbaar +/- 75 euro.
            2. Parkeersensor heeft er niks mee te maken zoals Juffer hierboven ook al gezegd heeft.
            3. En een voeding kabel voor een versterker van voor na achter te leggen is totaal geen probleem. Gewoon via de binnenkant motorruimte (zit tussen motorruimte en schudboord een rubberen dop) die
            kun je gewoon verwijderen om de voedingskabel van je versterker te trekken naar je kofferbak toe. Dan komt de kabel rechtsboven bij het gaspedaal uit. Van daaruit kun je de kabel
            via links netjes onder de dorpels wegwerken naar de achterbank toe. Waar je de versterker kunt plaatsen.

De foto is van een Astra G 2.0 16V Diesel. Maar alle Astra G hebben die.

Succes ermee.

weezyf
            Deelnemer

Heb dat punt idd gevonden daar waar ik de kabel kan trekken.
              Mischien nog aandachtspunten want heb namelijk een astra g cabrio.
              mvg

Dolby
              Deelnemer

Volgens mij om de kabels te leggen zit er geen verschil in tussen een astra G station, hatchback en/of cabrio qua bekabeling.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.