Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G raar probleem..!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2015 om 23:02 #17272971
Hoi, ik heb een astra g uit 2000 1.6 8v
Heb voor 4 dagen terug een xenon setje van pilot erin gezet..2 dagen probleemloos rond gereden ben ik bij een vriend van me en wil s’avonds wegrijde en natuurlijk ff showe dus ik start mijn auto zet xenon aan en precies op dat moment springt mm aan en auto loopt heel raar, volgende dag onder de kap gaan kijken buitenste bougies krijgen geen stroom kabels gewisseld met die van de corsa van een vriend geen verbetering dus kabels kunnen worden uitgeslote..bougies zitte las nieuwe in, dus wij dachte meteen aan bobine nieuwe bobine gehaald nog altijd geen verbetering en geen stroom op de buitenste bougies, accu is ook dik in orde..ouwe vriend van mij gebeld is 5 jaar chef monteur bij opel geweest hij zegt ecu is de kluts kwijt heeft een pets gehad..nieuwe ecu met sleutel en codering kunne vinde van een lopende astra 1.6 8v wil dit nu gaan omzette en zou die weer moete lopen maar heeft dit nu aan de xenon gelegen ofhoe ik snap der de balle van..??31 juli 2015 om 00:51 #18292128ECU uitlezen.. dan vertelt de auto jouw wat er mis is… scheelt zoeken.. hoef je niet meteen een hoop te vervangen.. scheelt €€€€€
over het algemeen zou je astra het gewoon moeten doen met een xenon ombouw en pilot is een van de meest gebruikte merken…
als je op-com eraan hangt krijg je een code en het onderdeel dat problemen geeft…31 juli 2015 om 21:38 #18292129Kan een ecu kapot gaan door xenon heb nu een andere ecu erin zitte auto loopt weer als een zonnetje en heb nu 2 extra dikke min kabels getrokken van de orginele min naar het chasis..?? Of waardoor kan de ecu kapot zijn gegaan..??
31 juli 2015 om 21:43 #18292130Al je massa gaat op een klein aantal “verzamel” punten naar je cassis, als deze punten of 1 er van slecht worden kan je een massa lus krijgen,
Aangezien je xenon nogal stoort. Kan inderdaad je auto rare storingen krijgen. Problemen die ik zelf heb gezien is motorlampje gaat branden. Centrale vergrendeling schiet er op, airbag lampje gaat branden. Eigenlijk altijd opgelost door xenon via een relai te schakelen.
31 juli 2015 om 21:46 #18292131Links en rechts gaan beide op een verschillend punt op het chasis..heb de punte ook eerst goed geschuurd van te voren, ma hoe schakel je zoiets dan op een relais..??
31 juli 2015 om 21:54 #18292132Plus vd accu naar relai (heb ze zelf gezekerd toen). Plus vanaf relai naar de lamp, en de min naar de accu. Het relai geschakeld door de stekker die normaal op je ballast komt. Google staan veel voorbeelden. Het voorkomt vaak ook het storen op je radio
31 juli 2015 om 21:57 #18292133Majah de grootste vraag blijft nog altijd heeft de xenon mijn ecu gesloopt en gaat die deze nou ook slopen..?? Kan me slecht voorstellen ma wonderen zijn de wereld nog niet uit..
31 juli 2015 om 21:58 #18292134Geen idee. Het kan dus duidelijk wel. Xenon werkt hoogferquent. En dat hoor je terug in je radio, en soms met lampjes op je dash..
31 juli 2015 om 21:59 #18292135heeft dit betrekking tot canbus?? of is deze astra daar nog niet mee uitgerust?? of maakt dat met xenon geen drol uit??
31 juli 2015 om 22:02 #18292136Geen idee of die met canbus is sla je me dood, en met radio en lampjes heb ik geen problemen alles werkt zoals het hoort..
31 juli 2015 om 22:04 #18292137ik heb een vectra uit 2000 daar zit nog geen canbus op maar een verouderd systeem wat storingen meld.. maar in die periode is er een overgang geweest met diverse opel modellen.. bij diverse motoren.. dus vandaar mijn vraag of je dat wel of niet hebt.. maar misschien dat er iemand van het forum hier antwoord op kan geven nu we beide met de zelfde vraag zitten ^^
31 juli 2015 om 22:06 #18292138Kan trouwens een ballast van de xenon storing geven als die in de buurt van de ecu ligt…ecu ligt namelijk naast de accu onder eeb plastic kapje..
31 juli 2015 om 22:10 #18292139misschien dat dit meer in de richting van jouw probleem komt..
viewtopic.php?f=5&t=190553&hilit=astra+g+xenon+plaatsenhier op het forum is al iemand bezig geweest over xenon in een astra
31 juli 2015 om 22:17 #18292140Ja ik heb gewoon geen zin om deze ecu weer te slope want heb nu met geluk nog ene kunne vinde geschikt voor mijn auto..dus is het gewoon ouderdom geweest of heeft die toch ergens een pets van gehad..
31 juli 2015 om 22:20 #18292141misschien dat je zoals in dat linkje in een ander topic gezegt je xenon aanmoet sluiten zoals step-han zegt
Dit is hoe ik het nu heb zitten:
– Linker dimlicht stekker schakeldraad die loop naar de accu
– Linker dimlicht weerstand 55 watt (zo krijg je geen melding op de BC)
– Rechter dimlicht weerstand 55 watt (zo krijg je geen melding op de BC)
– Schakeldraad gekoppeld aan voeding accu naar xenon lampen
– Voeding kabel van accu naar xenon lamp links
– Voeding kabel van accu naar xenon lamp rechtsZo kun je dus nog steeds je verlichting aan/uit zetten met de normale schakelaar maar krijgen je xenon lampen direct voeding van de accu. De weerstanden zorgen ervoor dat je geen melding op de BC krijgt.
Zonder deze bypass kreeg ik als ik de lampen aanzette een melding op mijn BC.
31 juli 2015 om 22:23 #18292142Iemand zin om dat met mij zo samen te knutselen dan ik ben niet zo van verlichting aansluite..heb het nu gewoon plug en play aangeslote plus 2 extra min kabels nar het chasis..
31 juli 2015 om 22:30 #18292143niet om zomaar een stilte te laten vallen maar ik ben geen held met draden knippen en solderen etc.. maar hopelijk is er hulp in de buurt.. en het is weekend.. mogelijk dat iemand in de buurt een gaatje heeft in zijn/haar agenda
1 augustus 2015 om 23:17 #18292144Nog een vraagje, de ecu zit bij astra jah rechts vore naast de accu de kabels van de xenon lopen langs de ecu kast af en de ballast ligt net achter de accu was nog een beetje plaats in de accu bak heeft iemand een suggestie voor een andere plek of de kabels verleggen ivm storing aan de ecu of kan dit absoluut geen kwaad..??
2 augustus 2015 om 00:06 #18292145wat is je motorcode?? want via google krijg ik de ECU op verschillende plaatsen te zien.. sommige zitten achter de accu… en andere in de auto net als bij de corsa B en astra F
2 augustus 2015 om 00:09 #18292146Astra g x1.6szr
2 augustus 2015 om 00:24 #18292147dan zou je ECU achter de accu moeten zitten ( voor zover ik kan vinden op google van diverse motorruimtes van een astra G 1.6 8v)
maar ik denk overigens niet dat die storing daardoor komt maar zeg nooit nooit.. dus het kan wel maar ik denk het niet…
waar zitten de balastkits gemonteerd??
ik denk eerder wat ik eerder aangeven heb dat de voeding anders moet2 augustus 2015 om 01:04 #18292148De ballast zit achter de accu en de kabels lopen tussen de ecu en koelwater tank naar de lampe unit
2 augustus 2015 om 01:14 #18292149kan storing op leveren… misschien dat je je balast kit aan de chssis balken vast kan maken achter de bumper.. ( ruimte tussen de plastic wielkuipen en voorbumper )
de kabel is denk ik lang genoeg voor die locatie en dan hangt alles weg van je ECU2 augustus 2015 om 02:03 #18292150Ik weet overgens niet of je de kit nieuw gekocht hebt.. Anders de balast kits omruilen voor canbus balastkits.. Kijken of dat een verschil maakt… Dit is vaak ook bij halogeen lampen wisselen met LED lampen.. Dan is de weerstand anders ( minder)
2 augustus 2015 om 06:16 #18292151Astra g heeft geen canbus. Enkel mischien lichtcontrol.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.