[Astra G] Problemen met lucht massa meter

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G] Problemen met lucht massa meter

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258132
    Lennart1800
      Lid sinds:
      2 May 2013

      Hallo,
      Ik rij sinds een maandje in mijn eerste autotje een opel astra g uit 2000. Dit is de 1.8 16v versie. Ik heb sinds ik hem gekocht heb problemen met het motor management lampje. Toen ik de auto kocht is mij verteld dat ze de storing zouden verhelpen. Ik rij nu al een maand met een brandend lampje. Het probleem zou na uitlezen met de luchmassameter of de temperatuur meter te maken hebben.

      Ik heb zelf weining ervaring met sleutelen aan auto’s maar hoop dit wel te krijgen. Ik ben gisteren terug geweest naar de garage voor een nieuwe lucht massa meter.

      Deze was zo geplaatst maar toen de auto gereset was bleef het lampje als nog branden. De monteur van de garage zei dat het dan waarscheinlijk aan de bedrading van de massa/temp meter ligt. Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring heeft met deze storing?

      #18147334
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Temperatuursensor en luchtmassameter zijn verschillende foutcodes.
        Dus als deze vervangen zijn en het probleem blijft. massakabels controleren, eventueel een extra erbij leggen.

        Mocht dit niet baten dan is je ecu meestal het probleem (stuurapparaat) deze gaan veelvuldig kapot bij de x18xe1 motoren of heb jij al een z18xe?

        #18147335
        Lennart1800
          Lid sinds:
          2 May 2013

          Bedankt voor je reactie. Er is al een extra massa kabel aangebracht. Het gaat hierbij inderdaad om de X1.8XE1. Bij de garage zeggen ze dat het waarscheinlijk een kabel breuk of slechte verbinding is.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.