Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G > probleem, ik kom er niet uit, wie heeft ideeen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2010 om 09:34 #17220423
Hallo,
Ben in bezit van een Astra G x16xel op LPG.kmstand 240.000
De auto rijdt op gas opzich prima, stottert wat onder de 2000rpm,
maar rijdt opzich goed, al zou ik erg blij zijn als de auto ook onder de 2000rpm goed rijdt.Op benzine rijdt de auto verschrikkelijk slecht, stottert, lijkt op 3 cilinders te rijden, en bij acceleratie gaat het dus ook niet soepel (geen vermogen verlies)
Nu krijgt de auto bij elke 20.000km een beurt, alles wordt vervangen, oa bougies, olie, filters etc.
en bij elke 20.000 een gasbeurt.maar waarom rijdt de auto op gas opzich aardig, maar op benzine niet,
zelf denk ik aan de injectoren, maar om zo maar alles te gaan vervangen lijkt mij ook onnodig.
heeft iemand tips of ideeen?ik ben in bezit van tis2000 en autodata,
nu staan hier how-to`in om zelf de auto uittelezen aan de hand van temp/datum display,
iemand hier ervaring mee.o ja, de auto loopt zowel als op gas en benzine wel keurig op toeren 800rpm, maar wel onrustig,
alsvast bedankt!!
25 april 2010 om 09:46 #17662370Is het gasklephuis al is schoongemaakt?
25 april 2010 om 10:05 #17662371bobine rail niet kapot?
25 april 2010 om 10:07 #17662372bobine rail niet kapot?
25 april 2010 om 10:15 #17662373je moet eerst zorgen dat de motorr op benzine weer goed loopt, met je gas gedeelte is naar ale waarschijnlijkheid niks aan de hand.
reinigen cq vervangen.
gasklephuis
stationair steller
egr klep.als je nog geen plannen hebt voor king: dag, heb je nu een mooi klusje:P
25 april 2010 om 12:20 #17662374De kans is groot dat er idd iets met de injectoren aan de hand is, of de brandstof pomp levert niet meer genoeg druk!!
Wat betreft het gas probleem, als het een koltec necan systeem is, dan controleer de lpg drukken maar eens.
Anders eens de verdemper en verdeelhuis reininge / reviseren / vernieuwen.
25 april 2010 om 18:52 #17662375zo te lezen is de egr klep de boosdoener heb eigenlijk hetzelfde probleem gehad en was over toen ik deze had vervangen.
27 april 2010 om 19:17 #17662376oke allemaal bedankt voor de reacties,
ik denk dat ik begin met het schoonmaken van het gasklephuis,bij het gasbedrijf zei mij dat de lpg installatie in orde was, deze laat ik elke 20k een beurt doen.
ik heb de egrklep afgedopt d.m.v. speciale pakking,
heb nu wel af en toe een motor storinglampje branden, maar ff software updaten en dan is dat opgelost.
maar als ik de egrklep heb afgedopt, is vervangen dan wel zinvol?tot zo ver weer bedankt!
27 april 2010 om 19:56 #17662377Als de egr klep niet goed functioneert zal er ook een foutcode gezet worden!!!, dus geen egr storing, dan heeft de klep vervangen geen zin.
Wat hebben ze aan de gas installatie gecontroleert, weet voor bijna 100% dat het aan je verdeelhuis ligt. (durf dit wel te zeggen na 10 jaar lpg ervaring).
28 april 2010 om 18:35 #17662378@ erwin78
Oke erwin, LPG ervaring,
dat verdeelhuis, is dat zelf schoon te maken, of moet dit door een specialist?
zelf kan ik opzich aardig wat met auto`s zoals distributieriem v.v. en dergelijke, dus kan wel sleutelen,
alleen kom ik nooit aan mijn gas systeem, waarom weet ik ook niet, maar moet ik nog op speciale dingen letten bij het reinigen?.
en het klopt dat het verdeelhuis links achterop bij het motorblok zit toch? en de verdamper aan voorzijde rv?!m.vr.gr.Christian
28 april 2010 om 19:09 #17662379Opzich is het verdeelhuis wel zelf te reinigen / reviseren, er zijn revisie setjes voor te krijgen, en dacht dat hier zelfs de basis afstel gegevens bij staan.
De drukken zul je achteraf af moeten laten stellen, hier heb je een drukmeter voor nodig.
Ik heb helaas wel zeer slechte ervaringen met het reinigen/reviseren van de verdeelhuizen, een groot deel komt achteraf nog terug met klachten.
De beste optie is helaas toch vervangen door een nieuwe.
Mocht je toch een revisie setje willen proberen, dan kan ik je die eventueel wel leveren met een beschrijving erbij.
Ik zit in omgeving eindhoven.
28 april 2010 om 19:49 #17662380oke, ik probeer eerst ff schoonmaken,
Kan ik zo alle slangen los koppelen?
en wat kost zo`n revisiesetje, en ik heb natuurlijk nog steeds het probleem dat de auto slecht op benzine loopt, ik denk dat ik daarvoor de injectors ga vervangen, want als ik rij ruik ik ook af en toe benzine, dus denk sterk aan injectors voor het benzine probleem, en verdamper voor het gasprobleem klinkt aannamelijk.bedankt tot ze ver weer
29 april 2010 om 17:40 #17662381Revisie setje kost dacht ik maar iets van €10,- ofzo, nieuw verdeelhuis dacht €300,- ex btw!!!!
Wat betreft je benzine systeem, je injectoren kun je laten testen en reinigen, dan weet je tenminste ook of ze nog goed zijn ofniet.
29 april 2010 om 18:36 #17662382origineel gepost door Nick-GSI
bobine rail niet kapot?Is deze al nagekeken. Mij ook overkomen en ik had zelfde klachten toen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.