Astra G: plasma tellerplaten monteren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G: plasma tellerplaten monteren

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Leroy93
    Deelnemer

hallo jongens,

ik wil binnenkort plasmatellers aanschaffen, maar ik wil eigenlijk eerst weten hoe je die moet monteren en of het moeilijk is, het tellerblok eruit halen is geen probleem, maar hoe verder?
      kan niet echt een how-to vinden voor het plaatsten van plasma tellerplaten.

Iemand die een how-to voor me heeft? en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Leroy

TWA
      Deelnemer

Deel 2: na t verwijderen van de plastic beschermplaat kan je dmv een vork onder de naalden te schuiven, je tellernaalden verwijderen.

Plaats je plaat er over heen (zelf heb ik de oude tellerplaat laten zitten, gaf een donkerder effect wat ik mooier vind). Naalden er weer op, alleen de tellerbak eerst plaatsen en t contact aanzetten. De naalden resetten zichzelf namelijk maar t kan toch nog zijn dat je ze zelf moet verschuiven.

Succes en zien de foto’s tegemoet :thumb

Greetz Emiel

Leroy93
        Deelnemer

Oke bedankt voor je reactie, wat bedoel je precies met de tellers verschuiven?

TWA
          Deelnemer

Sorry, naalden. Bij het op contact zetten van de auto resetten de naalden zich naar de juiste positie. Druk ze dus nog niet geheel vast maar plaats ze half op de pennetjes. Nadat ze gereset zijn en je positie van je naalden klopt op de sprepen van je plasma plaat druk je ze goed aan. Dan weer alles inbouwen.

Greetz Emiel

Leroy93
            Deelnemer

Oke bedankt,
              Nu zit ik best erg te twijfelen welke platen ik zal nemen, ik heb 2 mooie gezien maar de ene is zwart en de andere is wit, heb nu ook witte platen omdat ik een SEII heb maar ben bang dat als ik de zwarte neem, dat ik er niet zo goed aan kan wennen omdat ze nu dus wit zijn, en dat wel erg mooi staat.
              De witte:

De zwarte:

In het donker vind ik de zwarte mooier, ook omdat deze in het midden die cirkel om de wijzers heeft zitten.
              Voor de gene die nog iets moois tegenkomt ik moet 7000rpm/220kmh hebben.

TWA
              Deelnemer

tja dat blijf. iets persoonlijks… zo vind ik de witte juist weer mooier hahaha

ach gaat je lukken een keuze te maken :wors

Blue-Dragon
                Deelnemer

Zou dan ook voor de witte gaan.
                  En voor de plus sluit deze aan op de grijs/gele draad van de tellerklok, dat is de draad voor de verlichting.

Leroy93
                  Deelnemer

Oke, bedankt voor jullie mening/adviezen, denk ook dat ik de witte ga bestellen, ik zal wel even wat fotos platsen als ik ze binnen heb en tijdens het monteren.

Leroy93
                    Deelnemer

zo, heb net even de witte besteld + ledjes voor de mid display en de km-display.
                      weten jullie of je die lampjes zo kan plaatsen of dat je nog moet rotzooien met folie? en hoe zit het met doorschijnen van de lampjes van mijn huidige tellerplaat? of moet ik die lampjes er uit halen?

TWA
                      Deelnemer

lichtjes opschuren hooguit… maar wel ledjes er in doen. heb zelf dus de zwarte originele achterplaat laten zitten en in mn Vec zitten doorzichtige tellernaalden waardoor ik dit effect heb

Leroy93
                        Deelnemer

@TWA wrote:

lichtjes opschuren hooguit… maar wel ledjes er in doen. heb zelf dus de zwarte originele achterplaat laten zitten en in mn Vec zitten doorzichtige tellernaalden waardoor ik dit effect heb

Zo dat staat echt gaaf, waar kan je die wijzers krijgen? En moet daar een wit ledje achter? Ik heb er nu blauwe ledjes in zitten

TWA
                          Deelnemer

Thanx :afro

Als je tellernaalden nu nog niet doorzichtig zijn, gewoon een Vectra B. Zijn rode leds die ik er in heb en dus door de originele tellerplaat te laten zitten, en daar overheen de plasma te doen schijnen de leds niet door op de plasma plaat. Maar zoals je ziet schijnt mn benzine meter feller dan de andere, daarom lichtjes opschuren om een meer “verstrooid” beeld te krijgen

Leroy93
                            Deelnemer

Oke bedankt voor de info

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.