Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G originele radio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 19:17 #17244361
Ik ben Sander, 23 jaar, wonende in Raalte, en ben sinds vrijdag in het bezit van een Astra G z16xe pearl uit 2001. De auto bevalt echt zeer goed. Ik ben opgegroeid met Opel, maar reed afgelopen jaar in een Peugeot 106 van mijn vriendin. Blij om weer een fatsoenlijke degelijke auto onder de kont te hebben.
De auto is vrij standaard van buiten, maar alle opties, cruise, bc, airco, elek ramen en spiegels voor, etc etc zijn aanwezig. Heb direct een astra cdx grill en luxe kentekenplaten gemonteerd. Lijkt al heel wat luxer van buiten. :) Foto’s komen nog wel.
Ik wou zaterdag de originele autoradio vervangen, maar zelfs met originele(?) pinnetjes van Automat in het dorp kreeg ik de radio er niet uit. Heb zelfs het opbergvakje eruit gehaald om de radio aan de achterkant iets aan te duwen. En de radio wou niet los. Vervolgens het frontje eraf gehaald, zwarte plaat daarachter ook los geschroefd. Toen kon ik makkelijk bij de ‘slotjes’. Deze met een schroevendraaiers open gehouden, radio aan de achter kant weer aangeduwd. En de radio wou nog niet uit het dashboard.
Ik dacht.. Dat moet toch niet zo moeilijk gaan?? Heeft iemand een idee? Bedankt alvast!
19 december 2011 om 19:28 #17961349Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en/of een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Over jouw vraag is al een discussie gaande (geweest, enkele dagen geleden)
Klik op de volgende link en kijk dan vanaf pagina 3viewtopic.php?f=5&t=158251&start=50
Rik :)
19 december 2011 om 19:35 #17961350De VOD heeft hier een bepaald gereedschap voor. Kwuyts (hier op het forum) heeft de afgelopen tijd ook aan zijn originele radio gewerkt, hij weet hoe het moet. Anders hem even pm’en.
19 december 2011 om 19:39 #17961351@MSKamp88 wrote:
Ik ben Sander, 23 jaar, wonende in Raalte, en ben sinds vrijdag in het bezit van een Astra G z16xe pearl uit 2001. De auto bevalt echt zeer goed. Ik ben opgegroeid met Opel, maar reed afgelopen jaar in een Peugeot 106 van mijn vriendin. Blij om weer een fatsoenlijke degelijke auto onder de kont te hebben.
De auto is vrij standaard van buiten, maar alle opties, cruise, bc, airco, elek ramen en spiegels voor, etc etc zijn aanwezig. Heb direct een astra cdx grill en luxe kentekenplaten gemonteerd. Lijkt al heel wat luxer van buiten. :) Foto’s komen nog wel.
Ik wou zaterdag de originele autoradio vervangen, maar zelfs met originele(?) pinnetjes van Automat in het dorp kreeg ik de radio er niet uit. Heb zelfs het opbergvakje eruit gehaald om de radio aan de achterkant iets aan te duwen. En de radio wou niet los. Vervolgens het frontje eraf gehaald, zwarte plaat daarachter ook los geschroefd. Toen kon ik makkelijk bij de ‘slotjes’. Deze met een schroevendraaiers open gehouden, radio aan de achter kant weer aangeduwd. En de radio wou nog niet uit het dashboard.
Ik dacht.. Dat moet toch niet zo moeilijk gaan?? Heeft iemand een idee? Bedankt alvast!
Er zitten aan weerzijde twee imbusboutjes, die draai je eruit, in die gaatjes gaat een speciale beugeltje die de radio ontgrendelt in de bracket, de dealer heeft ze wel, maar als je twee stukjes ijzerdraad in die gaatjes steekt en een beetje rommelt wil hij vaak ook loskomen.
19 december 2011 om 19:40 #17961352wat voor radio heb je?
19 december 2011 om 19:55 #17961353@robert_corsa wrote:
wat voor radio heb je?
Ik heb een Philips dc479. Ik betwijfel of dit dan een originele radio is?! Maar heb wel info op m’n display.
Morgen ga ik wel even kijken of het me weer lukt om eruit te krijgen, anders rij ik wel langs de dealer als het ze daar met 2 seconden lukt19 december 2011 om 21:52 #17961354Philips dc479 is volgens mij inderdaad geen originele.
Bij mijn originele radio heeft het ook veel moeite gekost, maar aangezien de jouwe geen originele radio is
kan hij misschien aan de achterkant ook vast zitten ofzo?20 december 2011 om 17:04 #17961355Als het onderstaande radio is dan is het dus wel een orginele radio :
Let wel op dat je bij het plaatsen van een nieuwe / andere radio je de functie van je display / boordcomputer verliest (net als bijv. de knoppen op je stuur) en dat je wellicht het rode en gele draadje achter je radio moet omdraaien.
20 december 2011 om 22:45 #17961356ik had wel de originele erin zitten heb er ook wel een beetje mee zitten klooien idd moet je die inbusboutjes eruit draaien, vervolgens zou je bij de halfords van die u vormige pennen kunnen halen of mischien dat iemand ze heeft, als je die erin doet is het wel een beetje wrikken om um eruit te krijgen omdat de stekker niet zo makkelijk door dat bevestigings geval gaat weet ff niet hoe dat ding heet…
maar hij kan eruit…
20 december 2011 om 22:54 #17961357@Juffer1 wrote:
Als het onderstaande radio is dan is het dus wel een orginele radio :
Let wel op dat je bij het plaatsen van een nieuwe / andere radio je de functie van je display / boordcomputer verliest (net als bijv. de knoppen op je stuur) en dat je wellicht het rode en gele draadje achter je radio moet omdraaien.
Jah maar als je goed zoekt dan zijn er diverse modellen radio’s waar je een uitbereiding voor kan kopen of die voorbereid zijn op het aansluiten op je stuurknoppen en het display. Ik heb mijn stuurbediening aan de praat gekregen op mijn JVC, moest een kastje tussengeprikt worden, kostte 6 jr geleden iets van 30 euro ofzo maar dat was het me wel waard, display heb ik toen niet gedaan maar dat kon ook voor 40.
20 december 2011 om 23:02 #17961358@Juffer1: die heb ik nu nog nooit origineel in een Astra G gezien, in geen enkele opel zelf :D
21 december 2011 om 09:08 #1796135921 december 2011 om 09:24 #17961360Weer wat bijgeleerd :D in mijn coupe zit er een andere, misschien heeft het met het bouwjaar te maken?
of eerder met de uitvoering?21 december 2011 om 09:33 #17961361dat zou inderdaad kunnen, de mijnes komt uit 2001.. maar misschien heeft het ook met opties te maken en al
maar die standaart radio ging er als eerste uit haha
21 december 2011 om 11:38 #17961362@Astraman wrote:
@Juffer1 wrote:
Als het onderstaande radio is dan is het dus wel een orginele radio :
Let wel op dat je bij het plaatsen van een nieuwe / andere radio je de functie van je display / boordcomputer verliest (net als bijv. de knoppen op je stuur) en dat je wellicht het rode en gele draadje achter je radio moet omdraaien.
Jah maar als je goed zoekt dan zijn er diverse modellen radio’s waar je een uitbereiding voor kan kopen of die voorbereid zijn op het aansluiten op je stuurknoppen en het display. Ik heb mijn stuurbediening aan de praat gekregen op mijn JVC, moest een kastje tussengeprikt worden, kostte 6 jr geleden iets van 30 euro ofzo maar dat was het me wel waard, display heb ik toen niet gedaan maar dat kon ook voor 40.
Het is inderdaad bovenstaande radio. Maar ik lees dus dat mijn bc functie niet gaat werken bij plaatsen van een andere radio (jvc).. Daar zit ik niet op te wachten. Kan iemand mij vertellen welk ‘kastje’ er dan tussen moet om het wel weer te laten werken?
Thanks!
21 december 2011 om 11:39 #17961363@MSKamp88 wrote:
@Astraman wrote:
@Juffer1 wrote:
Als het onderstaande radio is dan is het dus wel een orginele radio :
Let wel op dat je bij het plaatsen van een nieuwe / andere radio je de functie van je display / boordcomputer verliest (net als bijv. de knoppen op je stuur) en dat je wellicht het rode en gele draadje achter je radio moet omdraaien.
Jah maar als je goed zoekt dan zijn er diverse modellen radio’s waar je een uitbereiding voor kan kopen of die voorbereid zijn op het aansluiten op je stuurknoppen en het display. Ik heb mijn stuurbediening aan de praat gekregen op mijn JVC, moest een kastje tussengeprikt worden, kostte 6 jr geleden iets van 30 euro ofzo maar dat was het me wel waard, display heb ik toen niet gedaan maar dat kon ook voor 40.
Het is inderdaad bovenstaande radio. Maar ik lees dus dat mijn bc functie niet gaat werken bij plaatsen van een andere radio (jvc).. Daar zit ik niet op te wachten. Kan iemand mij vertellen welk ‘kastje’ er dan tussen moet om het wel weer te laten werken?
Thanks!
je zal geen datum op je BC meer zien, en je zal neit meer zien welk nummer je hebt aanstaan op je BC. maar neem aan dat je nieuwe radio dat wel laat zien.
dus eigenlijk verlies je er niks aan.
je zal nog steeds je BC kunnen gebruiken, zoals verbruik enzo hoor.21 december 2011 om 12:15 #17961364@dion87 wrote:
je zal geen datum op je BC meer zien, en je zal neit meer zien welk nummer je hebt aanstaan op je BC. maar neem aan dat je nieuwe radio dat wel laat zien.
dus eigenlijk verlies je er niks aan.
je zal nog steeds je BC kunnen gebruiken, zoals verbruik enzo hoor.Als ik mijn originele radio eruit haal en een andere erin steek verlies ik enkel de functies op het stuur
en de titles van de nummers/radio.De datum, tijd en buitentemp blijven er gewoon opstaan.
21 december 2011 om 12:16 #17961365@kwuyts wrote:
@dion87 wrote:
je zal geen datum op je BC meer zien, en je zal neit meer zien welk nummer je hebt aanstaan op je BC. maar neem aan dat je nieuwe radio dat wel laat zien.
dus eigenlijk verlies je er niks aan.
je zal nog steeds je BC kunnen gebruiken, zoals verbruik enzo hoor.Als ik mijn originele radio eruit haal en een andere erin steek verlies ik enkel de functies op het stuur
en de titles van de nummers/radio.De datum, tijd en buitentemp blijven er gewoon opstaan.
ja en voor je stuur is er altijd nog een module aan de hand van het merk radio wat je erin stopt.
bij mij was het eerste wat er verandert moest worden de radio.. en tot dusver geen spijt van gehad.21 december 2011 om 12:22 #17961366En die module hoeveel kost die?
ik dacht dat je ergens had gezegd iets van 30 euro?21 december 2011 om 12:42 #17961367geen idee, ik moet hem zelf ook nog ff kopen. maar geloof dat die geen 30 euro kost, maar al snel tegen de 80 aan.
21 december 2011 om 13:27 #17961368De originele radio wil nog wel eens muurvast zitten, je moet namelijk niet enkel de radio eruit trekken maar tegelijkertijd moeten ook de stekkers loskomen en dat kost kracht, een beetje op en neer bewegen wil wel eens lukken.
28 maart 2012 om 15:51 #17961369Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Vectra B nadat m’n A uit ’91 na 6,5 jaar langzaam de geest gaf (geweldige auto). In die nieuwe B zit ook deze Philips DC 479 en stuurbediening welke ook werkte totdat ik de accu heb vervangen. De radio werkte daarna wederom prima (heb geen code in hoeven te voeren) maar ik kan hem dus niet meer via mijn stuur bedienen. Helaas heb ik niet de originele handleiding van de radio. Is er een mogelijkheid de stuurbediening weer te koppelen aan de radio zelf?
28 maart 2012 om 17:08 #17961370Die koppeling zal wel niet onderbroken zijn van even de accu los halen.
je kan de boel nog eens proberen los te koppelen…
Willem
15 april 2012 om 09:47 #17961371Dank voor de reply! Ik heb even het een en ander geprobeerd maar ben helaas nog niet verder gekomen. Radio zelf werkt prima, alleen de stuurbediening laat het nog afweten. Ook accupolen even loshalen en ‘resetten’ heeft nog niet geholpen. Als het goed is kan ik binnenkort wel nog aan de originele handleiding van de radio komen. Mocht ik een oplossing hebben dan laat ik dat ook meteen even weten in dit topic, wellicht dat een toekomstig geval dan ook opgelost kan worden.
17 april 2012 om 09:58 #17961372Nou, ik heb even gemaild naar Philips, zij verwezen me door naar EBKNL.nl waar ik na een telefoontje van slechts 1,5 minuut ben geholpen aan een (digitale) handleiding die nog geen 3 minuten later in mijn mailbox verscheen. Top service dus!
Dan nu even de oplossing bij verloren contact tussen stuurbediening en Philips DC479, mocht het iemand in de toekomst ook gebeuren: de afstandsbediening is weer in te schakelen door de auto op contact te zetten, radio aan en de knop Init in te drukken. Vervolgens verschijnt een menu waarin je via de knoppen kunt doorbladeren. De optie REM (remote) staat na een accuwissel vaak automatisch op OFF, deze moet op ON staan waarna de stuurbediening weer werkt.
In ieder geval dank voor het meedenken Wim! ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.