Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g opc vs eaton m45 compressor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2012 om 15:40 #18060835
Kan wel wezen dat het niet daarover gaat.
Maar ik vind het wel belangrijk voor die jongen dat die goed moet weten waar die aan wilt gaan beginnen.En als ik hem zou zijn, moet die er helemaal niet aan beginnen , want het staat niet bekend als eerste toelating van het voertuig.
En zal het voor hem heel moeilijk gaan worden om dat goed gekeurd te krijgen.Had die een oudere auto gehad was het niet zo moeilijk geweest , daarvoor gelden die regels niet voor.
27 augustus 2012 om 19:02 #18060836goed dat t vermeld word van t keuren enzo! Sorry mischien ben ik eigenwijs, maar ik ga hem niet laten keuren dat geloof ik allemaal wel. word ik gepakt, ja dan is het jammer! Ik ben immers gewaarschuwd daarvoor.
T gaat mij vooral even om de berekening maken hiervoor.. en mischien nog wat meerdere vraagjes en meningen in de loop van het project!
27 augustus 2012 om 19:05 #18060837ik zelf denk ook dat je beter naar de rdw kunt gaan en hierover info vragen
je auto kan in beslag genomen worde en de papieren erbij
het zou gewoon erg kut zijn… je kunt hierover altijd eerst info over vragen…
gerrit heeft wel gelijk…
politie is helaas niet dom ( meer ) altans ze doen dom maar ze naaien je wel als erop aan komt27 augustus 2012 om 19:09 #18060838Lekker hoor als jij met je auto iemand invalide of kapot rijdt……..de auto is niet hetzelfde als dat op de papieren staat, verzekering betaald geen cent. Alles ga je zelf moeten betalen. Als je de lusten wilt dan ook de lasten.
27 augustus 2012 om 19:33 #18060839ja ben ik mee eens… je kunt altijd een ongeluk krijgen of perongeluk iemand over het hoofd zien…
ik klopt het hier wel erg hard af !!
maar je kunt beter even info vragen bij rdw wat wel en niet mag en wat het omzetten kost ( het opnieuw laten keuren )
volgens mij heb ik ooit ergen opgevangen dat het 200 euro kost ( hou me er niet aan vast)
dus met een eaton rijden kun je hem beter laten keuren ( mijn mening )27 augustus 2012 om 19:51 #18060840Het is jou keuze Maikel maar ook wat de andere hier aangeven , kan altijd gebeuren.
En info kan je altijd gaan vragen. maar wat ik hier heb verteld is de echte realiteit.Keuring zal niet makkelijk worden , want ook het geluid gaan ze controleren.
En met een compressor erop zal het een hoop gejank gaan geven.Ze controleren het geluid aan de voorkant en aan de achterkant van de auto.
Dit mag een bepaalde db hebben zit je er ook maar iets boven keuren ze hem gewoon af.Dus zou er toch eerst nog is heel goed over gaan nadenken.
27 augustus 2012 om 23:15 #18060842nu weer ontopic :d
28 augustus 2012 om 06:31 #18060843Even hij rijd nu met ene X20XER. Ofwel een OPC1 de remmerij van een opc 1 is niet anders dan die van een opc II.
Daarbij staat alles aan zijn auto nu op papier dus inclusief de X20XER. En als opc1 mocht hij hierop een compressor bouwen zal zijn vermogen stijgen. Dat zal net zoveel stijgen als dat er mensen zijn met een let die 300 pk heeft welke ook niet op papier staat.
Na een ongeval of bij een keuring door de rdw langs de weg gaat men geen vermogentest doen, maar kijkt men enkel naar de staat van het voertuig en het vermogen behorend bij de motorkode welke al een xer is.Nu bestaat er geen type goedkeuring, maar om dit op papier te krijgen zal hij vermoedelijk niet meer test moeten doen als Blue-Dragon.
Even reactie op je pm, de grote van de poelie berekenen ga ik voor je doen, maar daarvoor wil ik wel graag weten met welk diameter poeli je gaat rijden op je xer (krukas) of andere poelie of poelie’s voordat de poelie van de compressor word aangedreven.
28 augustus 2012 om 17:10 #18060844zou persoonlijk de krukas poelie veranderen ron, veel minderwerk, en ook makkerlijker na te laten draaien,
28 augustus 2012 om 18:59 #18060845De poelie die nu op mn krukas zit is 162mm, de poelie die op mn charger zit is momenteel 71,3mm! wat de maten van de airco en dynamo zijn durf ik niet te zeggen, maar dit is toch niet van belang lijkt mij? hij word aangedreven door de krukas en die bepaald het ”toerental” toch?
28 augustus 2012 om 19:15 #18060846lijkt mij ook
heb je gewoon een 6pk multiriem nu ?
28 augustus 2012 om 19:19 #18060841nee 5 pk :shock:
28 augustus 2012 om 21:20 #18060847Jou motorblok zuigt zo’n 340 kubieke meter lucht aan zonder compressor.
er zijn wat verliezen, maar dat is maar erg weinig. Willen we zo rond de 0,4 bar overdruk krijgen moeten we
dus 40% meer lucht erin blazen 340 * 1,4 = 476 kubieke meter lucht.Jou motorblok draaid maximaal 7100 toeren, de eaton m45 moet 11500 toeren draaien om 476 kubieke meter lucht te verplaatsen.
verhouding is dus 1:1,6 dus 162mm / 1,6 = 101mm
28 augustus 2012 om 21:26 #18060848als het doorgaat wel leuk om weer te volgen, en mooi dat er hulp/advies met kennis op het forum is :thumb
28 augustus 2012 om 21:40 #180608495pk moet ook kunnen, is dat de krukas of charger pully ron ? als je krukas aanpast kan je meteen over naar 6pk, je eaton zit wel mooi zo, igg niet aan zn max
29 augustus 2012 om 05:51 #18060850dit project gaat zeker door hoor!
Mijn motor gaat pas bij 7750 in de begrenzer :wub
Maargoed is dit de poelie van de krukas op van de charger?@ Niels;
De airco en dynamo zijn 5 pk dus kan ik hier geen 6pk omheen leggen..
of wou je een extra krukas poelie maken voor alleen de charger?lijkt mij een beetje onnodig eigenlijk toch?
5pk moet goed gaan lijkt mij.29 augustus 2012 om 06:26 #18060851Hetgeen wat ik berekend hebt is de grote van de poele van de charger.
Kan hem straks ook wel een keer voor je uitrekenen met hoger toerental en andere poelie.Is jou xer al gechipt? Normaal moet die namlijk tussen de 7100 en 7200 in de begrenzer gaan.
29 augustus 2012 om 08:10 #18060852Ik heb eigenlijk geen idee of hij al gechipt is ik heb t namelijk niet zelf gedaan, mischien bij de vorige eigenaar?
t lijkt mij niet verstandig op met een compressor elke keer tot 7750 te gaan , deze berekening lijkt mij perfect.
Bedankt alvast :D ga vanavond even kijken hoe ik hem ga plaatsen en bedenken hoe ik de steun moet maken.Heeft er iemand nog een idee of er een hitteschild is wat redelijk past over mijn uitlaatspruitstuk?
Maikel
29 augustus 2012 om 08:11 #18060853me maat ze XER trekt em standaard ookal gewoon door tot de 7500 toeren.
en das meer dan voldoende29 augustus 2012 om 10:28 #18060854http://www.ebay.nl/itm/NEU-X20XEV-X18XE-X20XER-KRUMMERBLECH-WARMELEITBLECH-V4A-EDELSTAHL-f-OPEL-MOTOREN-/230841441452?pt=DE_Autoteile&hash=item35bf38dcac#ht_1055wt_1163″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is een hittenschild wat past.
Bij mijn berekeneing heb ik alles naar beneden afgerond om veilig te blijven. Dus als je meer toeren zou maken zal het geen probleem zijn.
29 augustus 2012 om 12:13 #180608555pk kan prima idd,
extra pully idd niet doen,
zou gewon een andere krukas poelie maken,
moet gewoon kunnen op 0,4 bar kwa groote, kan je die ook eens berekenen ron ?29 augustus 2012 om 13:15 #18060856en wat is de formule dat je het aantal kubieke meter lucht die de motor aanzuigt kan berekenen en dat van de compressor?
29 augustus 2012 om 15:17 #18060857@Haasje17 wrote:
Dit is een hittenschild wat past.
Bij mijn berekeneing heb ik alles naar beneden afgerond om veilig te blijven. Dus als je meer toeren zou maken zal het geen probleem zijn.
dit is een mooie schild en ziet er dik uit en past ook nog ees erg mooi :thumb
hieronder van die van mij :d
neem aan dat je de eaton boven je schild wil maken ???…29 augustus 2012 om 15:26 #18060858http://www.performance-bg.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=3858″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=jlN1f0yUDPI” onclick=”window.open(this.href);return false;
het filmpje vind ik leuk om naar te kijken hoe weinig er eigenlijk nodig is ( tuurlijk komt er wel wat bij kijken )
maar wat mij er moeilijk lijkt is de steunen te maken en het aandrijf gedeeltje (
misschien dat je hier wat aan hebt29 augustus 2012 om 19:24 #18060859ziet er goed uit :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.