Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › astra g opc turbo verlagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 april 2012 om 17:32 #17248045
Ik kan nergens een setje veren vinden voor een opc turbo!
En dan nog iets.
De opc is al 2 cm lager dan standaard als ik nu veren koop voor een gewone opc.
Geldt dan voor de veren die bijvoorbeeld 35 mm verlagen dat ik daar die 2 cm nog vanaf moet trekken, zodat de verlaging 1,5 cm bedraagt?
Of is de verlaging daadwerkelijk 3,5 cm.Bedankt voor de hulp!!!
28 april 2012 om 18:09 #18011994Volgens mij moet je er 2 cm vanaf trekken. De sets zijn vaak voor een standaard rijhoogte.
28 april 2012 om 18:27 #18011995Zelfs als ze voor gewone opc geschikt zijn?
Dat vind ik vreemd.Hopen dat iemand hier ervaring mee heeft.
29 april 2012 om 20:32 #18011996Real easy : Efka Import : Koni Eibach dealer = Perfecte afstelling wat je ook
kiest gele Koni’s met de veren (sportkit) of met de duurdere maar wel voor
in hoogte afstelbare chrome schroefset.29 april 2012 om 21:17 #18011997Die van mij lag vanavond linksvoor ineens 6cm lager :(
Veerpoot finaal door de veertoren gegaan, conclusie, boel was verrot GVD$%^&*(). Dat voor een auto van 2005 :(
30 april 2012 om 00:11 #18011998:shock:
30 april 2012 om 04:39 #18011999Dat is het leuke van webshops bijv.
Je wilt veren voor je G OPC maar krijgt de veren voor je neus die ook passen onder andere G’s. En denk maar niet dat ze de tekst gaan aanpassen naar een OPC. Dit is gewoon lopende band werk. Jij zou nu hoogstwaarschijnlijk 15mm zakken, meer niet.
40/30 bijv. is een mooie en niet al te extreme maat qua verlagingsveren en past mooi op je originele schokdempers. Kontje iets naar boven, neusje iets naar beneden. Dus dan zal de voorkant 20mm zakken, achterkant 10mm ten opzichte van nu.
Dan kun je eventueel nog iets spelen met je velgen en bandenmaat. Dan zou je in principe ET35, 8J velgjes eronder kunnen gooien met 215/40/17 banden. Lekker breed en mooi zonder aan te lopen.
Maar dat laatste was je vraag niet.
30 april 2012 om 04:48 #18012000Een schroefsetje kun je naar wens instellen. Even de goede opzoeken en je kunt pas echt spelen.
Je rijdt al een dikke OPC dus hier zou ik persoonlijk niet op bezuinigen. Wil je het maximale uit de looks en performance halen, een schroefsetje is wat jij zoekt.
30 april 2012 om 06:18 #18012001Meen je niet frank kloten zeg.
Hopelijk verder geen schade?30 april 2012 om 10:15 #18012002wow overheen gelezen. hoe dat zo frank?
al rijdend gebeurd? de schade verder?
30 april 2012 om 16:36 #18012003tering… dat is niet hendig…
Had je de auto verlaagd? of is dit gebeurd met het originele spul?
Het zou in ieder geval niet mogen kunnen bij een auto van dat bouwjaar…
Sterkte ermeemvg matty
30 april 2012 om 16:42 #18012004Gebeurde rijdend. Dacht eerst een klapband maar ineens zag ik mn motorkap omhoogkomen bij het scharnier. Kap los, de hele veer/demperstang stak door de veertoren.
Ja, is mooi kloten, maar even zien hoe dit opgelost wordt. Heb die auto nog geen jaar.
Anyway, ik zou voor je OPC dan voor een schroefset gaan idd. Kost wat maar dan heb je ook wat (Intraxx of KW)
30 april 2012 om 20:26 #18012005maar hier is de vraag nog altijd niet mee beantwoord aangezien een maatje van me dit zich ook al even afvraagt of je er dan 2 cm vanaf moet trekken
30 april 2012 om 21:26 #18012006Ja dat moet!
Heb met de importeur van Bilstein gesproken, waar ik m’n B12 set vandaan heb en die zei hetzelfde.
De set is geschikt voor elke Astra G afgezien van de aslast, maar dan moet je er gewoon 20mm van af trekken.
Dit staat ook bij de meeste webshops vermeld volgens mij. Namelijk:“De verlaging is afhankelijk van de motor en uitvoering van de auto.”
30 april 2012 om 21:47 #18012007Het antwoord was al in mijn reply te vinden.
Maar top dat het nu nog eens uitgezocht is.
3 mei 2012 om 19:27 #18012008@frank de jonge wrote:
Die van mij lag vanavond linksvoor ineens 6cm lager :(
Veerpoot finaal door de veertoren gegaan, conclusie, boel was verrot GVD$%^&*(). Dat voor een auto van 2005 :(
dit is een kwaal van de astra H,
Er blijft veel vocht onder dat kunstof dopje liggen waardoor de boel lekker gaat rotten.zo zag linksvoor er bij mij uit.
Nu niet meer overigens!@ Predator: Mijn Opc is verlaagd met veren van V Maxx die volgens de site voor de Opc waren. en 30/35 mm zouden moeten verlagen. Kwam uiteindelijk uit op een 10/15 mm uit.
3 mei 2012 om 21:42 #18012009Juustem Dasmoerf. Schokdemperstang zat er dwars doorheen. Zou ik dat soort ongein door Opel vergoed kunnen krijgen? Dealer Emmen en Assen zeiden beide hier nooit van gehoord te hebben.
Komt idd door die plastic kappen, de rubberen zijn onderweg. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.