Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Astra G Opc schokbrekers/veren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2013 om 17:46 #17261368
Hallo ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij enige duidelijkheid kan verschaffen..
heb lang gezocht en gebeld maar niemand kan mij de juiste veren codes geven..Ik heb een Astra G z16se bj 2001 die wil ik graag voorzien van Opc veren zodat die 2cm lager staat, wil geen eibach,etc..
nu heb ik verschillende code’s gevonden maar welke gaat er nu daadwerkelijk de 2cm verlaging geven en kloppen deze veren codes wel…De volgende veren kan ik kopen voorveren met code JY van astra G sport 2
En een setje voor en achter veren icl dempers opc1 met voor ZH en achter JYWat kan ik het beste doen aangezien ik mijn voorkant iets naar beneden wil hebben met originele veren uit het opel magazijn..
Mischien dat er OPC rijders hier zijn of iemand die dit ook heeft gedaan, met een goed resultaat, graag jouw stup plaatsen zodat ik weet welke keuze ik moet maken..
Mvg Dan.
22 oktober 2013 om 12:05 #18181501Eve terug graven in me geheugen. Volgensmij is er een code jp en jy. Waarbij de tweede de opc veren zijn. Die veren van sport 2 zijn het zelfde als die van opc. Dus ook 2cm lager.
En toch eve de vraag stellen waarom gaan eibach, ap, weitec etc? Zijn kwaliteits veren. En geven je auto een stoerdere look/wegligging? Zijn veel forum leden die er ook mee rijden.
Ik heb toevallig laatst een schroefset gezet. En heb een setje ap veren 40/30mm verlaging over. Zijn nog vrij nieuw. Nog geen 7 maanden onder de auto geweest. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een prive bericht.
Gr.
22 oktober 2013 om 17:33 #18181502Hey bedankt voor je reactie ;)
De reden waarom ik (liever niet) meer met verlagingsveren rij van ander merken is dat ze allemaal erg stug zijn, of veerverspringingen, en horen van kraak en klap geluiden. Mijn laatse setje was een Apex 35/35 waar de windingen achter hoorbaar tegenelkaar aan kwamen erg vervelend.. Dus het eigenlijke comfort van opel word erg aangetast met dat soort veren, vandaar dat ik liever oem opc en maar 2cm wil zodat het toch allemaal origineel en comfortabel blijft. Ik rij best veel stad hobbels,keien,heuvels etc.. Dus me daily wagen waarik ook me zoontje van 19mnd mee vervoer. Dus nogmaals comfort staat bovenaan en 2cm is genoeg kwa optische look.
Gr Dan.
22 oktober 2013 om 17:46 #18181503Hey,
Appex is ook niet bepaald kwaliteits veren! Veren zoals eibach, ap, weitec zin echt goede merken, en dat zeg ik niet om mijn veren te verkopen. Ik wilde lager vandaar een schroefset. Stugheid van deze veren valt echt mee!! Met je orginele schokdempers rijdt het gewoon comfortabel. Ik ben ook echt gestelt op mijn comfort. Die ap veren deden echt niet onder de standaard. Iets stugger maar niet hard!
Maar ok je vervoert je kind ermee! Zoals eerder gezegt, die sport edition veren zijn zelfde als de opc veren 2cm lager. Met de code jy als ik me niet vergis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.