Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G OPC occassion waar op letten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2013 om 10:14 #17257723
Goededag allemaal,
Ik heb mezelf vandaag aangemeld omdat ik graag een Opel Astra (G) OPC wil gaan kopen en ik was op zoek naar wat meer informatie voor ik er één ga kopen, waar moet ik op letten of wat zijn zwakke punten van deze auto’s
Ik zit met een budget rond de €3000,00 en ik wil het liefst een zwarte (of OPC blauw natuurlijk) zo origineel mogelijk.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Oliver12 mei 2013 om 10:27 #18142983Neem aan (aan je budget te zien) dat het om een OPC I gaat ?
12 mei 2013 om 10:38 #18142984een goeie originele koop je absoluut niet voor 3000, want ik heb die van mij ook meer betaald en die heb ik van de eerste eigenaar gekocht met 98dkm..ook helemaal origineel.
12 mei 2013 om 11:02 #18142985Algemene 3 deurs kwaaltjes :
– roest in de achterste wielranden
– roest onder de raamrubbers van de achterruiten (ramen moeten hiervoor verv. worden).
– breuk in de voorportieren waar de deur overgaat in de raamstijl. Je ziet dit aan de zijde die je opent.Mbt het interieur :
– wangen van de Recaro’s die ingesleten en verzakt zijn
– verstelling van de Recaro’s die niet lekker lopen
– pompje van de Recaro’s die lek isOp onze site staat daarover een heleboel info wat later is overgenomen in een editie van auto&tuning : http://www.astratuningclub.nl/viewtopic.php?f=21&t=11370″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 mei 2013 om 11:15 #18142986Bedankt!
Ik heb er wel wat gezien rond €3000,00 (+/- 400) maar dan wel met meer dan 150.000 op de teller.. Ik begin met werken dus de auto is niet voor jaren, plus dat ik zelf vrij weinig kilometers ga maken aangezien ik de helft van het jaar niet in Nederland ben.
12 mei 2013 om 11:49 #18142987daarom zei ik ook.. met de kmstand die ik heb en origineel, vindt je ze weinig voor dat geld.
zie u2u
12 mei 2013 om 12:07 #181429883000 :hmmz zou tog goed uitkijke als je een goede wil die van een liefhebber is geweest. De mijne was ook al duurder ( maar had wel pas 113 xxx gelopen). Veel zijn afgetrap en niet met respect behandeld.
En hou je goed aan de tips die juffer1 al gaf!
Maar verder suc6 met de zoek tocht! We zien hem wel voorbij komen hier.13 mei 2013 om 09:40 #18142989Klopt, jullie hebben gelijk.. Ik zal heel goed opletten maar ik ben er toch wel weg van en een Opel moet toch wel gewoon 200.000 km zonder heel veel problemen kunnen hebben lijkt me. Het plan staat nog even in de koelkast tot ik mijn studie afgerond heb over een paar weken en dan kan de zoektocht beginnen en dan zien we wel of er toevallig een nette te koop is.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
13 mei 2013 om 10:09 #18142990Kzou niet voor opc1 gaan…. zijn niet echt de sterkste broeders zeg maar….
13 mei 2013 om 11:08 #18142991ik zou dan gaan voor die zwarte zafira opc die hier te koop staat
13 mei 2013 om 12:28 #18142992Ja, een zafira kopen als student terwijl je naar een astra op zoek bent, dat wordt m helemaal..
Mijn tip: rustig het internet in de gaten houden, zo weet je wat de prijzen ongeveer zijn en weet je ook of een OPC haalbaar is. Mocht de prijs je te hoog worden, koop je toch lekker even een 1.8 met een beetje opties en niet een OPC waar vervolgens aan alle kanten wat aan mankeert. Wanneer je dan een OPC tegenkomt die je aanstaat, ruil je m in.
13 mei 2013 om 21:23 #18142993Baas j waarin geen snelle broeders..? Minn mening over de opc is dat hij onderin zeer lekker vlot optrekt en bovin mooi door trekt. Mijn opc is nooit afgetrapt..(let op eerste eigenaan was een oude vrouw) en trap er zelf ook nooit in alleen af en toe ff iets door trekke tot 5500 verder ook niet.
Maar ik neem aan dat je niet een opc koopt om er in te trappe..?
14 mei 2013 om 05:44 #18142994Het probleem is natuurlijk dat een oude vrouw geen Astra OPC heeft ;).
14 mei 2013 om 06:08 #18142995Of ga voor een Astra 2.2 benzine met 147pk van dezelfde modelreeks.:) Die rijden ook heel goed en hard.
http://www.autotrader.nl/auto/opel/apeldoorn/4l49c/opel-astra-g-cc-22-s-volleer-airco-sp/detail/?zoekopdracht=opel-astra|bouwjaar-van-2000|kilometerstand-tot-160000|brandstof-bevat-benzine|cilinderinhoud-van-1900|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/opel/apeldoorn/4zs6j/opel-astra-g-coupe-22-coupe-2002-leer-airco/detail/?zoekopdracht=opel-astra|bouwjaar-van-2000|kilometerstand-tot-160000|brandstof-bevat-benzine|cilinderinhoud-van-1900|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 mei 2013 om 10:19 #18142996@Gsifreak wrote:
Baas j waarin geen snelle broeders..? Minn mening over de opc is dat hij onderin zeer lekker vlot optrekt en bovin mooi door trekt. Mijn opc is nooit afgetrapt..(let op eerste eigenaan was een oude vrouw) en trap er zelf ook nooit in alleen af en toe ff iets door trekke tot 5500 verder ook niet.
Maar ik neem aan dat je niet een opc koopt om er in te trappe..?
Ik zei niet snel, ik zei sterk…. maar snel issie ook niet. Blokken lopen vaak kapot. Lekke koppakking komt vaak voor helaas. Heb er vroeger 1 gehad, had 110.000 op de klok en ik was 2de eigenaar. Volledige historie was bekend, hoop ellende aan geweest. Ik heb een jaar met de x20xer gereden (ook nog lekke kop gehad )en daarna was ik m spuugzat en er een z20let ingebouwd.
14 mei 2013 om 10:21 #18142997@Gsifreak wrote:
Baas j waarin geen snelle broeders..? Minn mening over de opc is dat hij onderin zeer lekker vlot optrekt en bovin mooi door trekt. Mijn opc is nooit afgetrapt..(let op eerste eigenaan was een oude vrouw) en trap er zelf ook nooit in alleen af en toe ff iets door trekke tot 5500 verder ook niet.
Maar ik neem aan dat je niet een opc koopt om er in te trappe..?
Baas j bedoelt dat niet, hij bedoelt de sterkte van het blok.
Dus dat de koppakking snel kan scheuren14 mei 2013 om 10:36 #18142998Toch is de koppakking en de internals niet slechter als die van een LET of XEV. ze delen namelijk veel dezelfde onderdelen.
Vaak is het echt omdat men een opc heeft en dus niet warm rijd en hem dan aftrapt de oorzaak van veel euvel.14 mei 2013 om 20:08 #18142999gevonden: goedkope astra g opc staat wel in belgie (limburg) 123.000 km ongeveer
http://nl.kapaza.be/limburg/astra-opc-73843508.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 mei 2013 om 20:17 #18143000Motor is op temperatuur maar draait 1000 toeren stationair?
14 mei 2013 om 20:31 #18143001@Baas J. wrote:
@Gsifreak wrote:
Baas j waarin geen snelle broeders..? Minn mening over de opc is dat hij onderin zeer lekker vlot optrekt en bovin mooi door trekt. Mijn opc is nooit afgetrapt..(let op eerste eigenaan was een oude vrouw) en trap er zelf ook nooit in alleen af en toe ff iets door trekke tot 5500 verder ook niet.
Maar ik neem aan dat je niet een opc koopt om er in te trappe..?
Ik zei niet snel, ik zei sterk…. maar snel issie ook niet. Blokken lopen vaak kapot. Lekke koppakking komt vaak voor helaas. Heb er vroeger 1 gehad, had 110.000 op de klok en ik was 2de eigenaar. Volledige historie was bekend, hoop ellende aan geweest. Ik heb een jaar met de x20xer gereden (ook nog lekke kop gehad )en daarna was ik m spuugzat en er een z20let ingebouwd.
Als iedereen er in loopt te trappen dagelijks dan gaan ze wel snel kapot ja. Monteur van opel hier ken ik erg goed heeft zelf ook een opc 1 gehad eerste eigenaar en is weg gegaan met kmstand boven de 150000 en koppakking is er nooit uit geweest. Eigenaar ging er zorgvuldig mee om. Tuurlijk kan het wel stuk. .. Maar goed ieder spreek voorzich
14 mei 2013 om 20:32 #18143002@Haasje17 wrote:
Toch is de koppakking en de internals niet slechter als die van een LET of XEV. ze delen namelijk veel dezelfde onderdelen.
Vaak is het echt omdat men een opc heeft en dus niet warm rijd en hem dan aftrapt de oorzaak van veel euvel.Mee eens.!!
14 mei 2013 om 20:45 #18143003Koud aftrappen is het allerslechtse wat je kunt doen, netjes warm rijden dan kan het blok het allemaal wel af (ook een OPC trekt standaard meer toeren)
Koud aftrappen :cry alleen al het geluid van een tegensputterende koude motor..dat is dubbelzinnig Brrrrrrr
15 mei 2013 om 20:22 #18143004@harrynijhof wrote:
Motor is op temperatuur maar draait 1000 toeren stationair?
Ja is normaal, komt door andere nokassen enz…
15 mei 2013 om 21:12 #18143005Een OPC draait stationair al “onrustiger” dan een ander blok…of hoe je het wilt noemen, het is ervoor gemaakt ;)
15 mei 2013 om 21:53 #18143006Mijn Z20LET draait juist heel rustig en wel regelmatig. Behalve als ik hem op gas zet, dan pruttelt tie maar een beetje raak stationair.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.