Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G OPC Gopro Time
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2014 om 09:40 #18224809
Helaas heeft het niks geholpen, Het is naar mijn idee de software waar het nog aan kan liggen.
Theoretisch was kon het wel eens de oorzaak zijn. Klepje ga ik morgen bestellen zodat dat weer in orde is.Ik laat het afstellen bij Klasen, op aanraden van Courtenaysport wel moet ik eerst nog een Sportkoppeling monteren
Hier nog een filmpje van mijn oude turbo hoe die er aan toe was. na 178.000 km Ding begon aardig te loeien
[youtube:354xrv7b]http://www.youtube.com/watch?v=9rTzxlsUzT4&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA&feature=share[/youtube:354xrv7b]5 juli 2014 om 14:03 #18224810Intussen alle spullen liggen voor stage 3.5
LEH injectoren
Korte inlaat + 80mm Luchtmassameter + CDTI luchtbox
Sportkoppeling/lichtvliegwiel 5kg/ uprated brandstofpomp
Wat beter fans SPAL in plek voor de huidige fans voor de airco
Leh turbo had ik al gemonteerd, Nu de onderdelen nog eens monteren en ecu schrijven naar phase 3.5
5 juli 2014 om 14:10 #18224811AnoniemLid sinds:
1 January 1970je blijft bezig ! :)
5 juli 2014 om 15:39 #18224812Ja je kan het beter maar in een keer doen, in plaats van telkens 1 dingetje vervangen
6 juli 2014 om 18:28 #18224813die lichtere Vliegwiel ga je spijt van krijgen :thumbdown
een voordeel van de lichtere vliegwiel is dat de motor sneller op toeren komt.
nadeel is met gas los gaat de motor ook heel snel in toeren terug.
in veel gevallen slaat de motor zelfs af bij terug schakelen voor de bocht.nou krijgen we natuurlijk welles/nietes reacties, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met een lichtere/afgedraaide vliegwiel
6 juli 2014 om 21:00 #18224814Kunne we hopelijk binnenkort eens kijke welke van de 2 het snelte is :jerry Ik zal het wel verlieze kwa gewicht :angel
7 juli 2014 om 17:20 #18224815@NoFear1696 wrote:
die lichtere Vliegwiel ga je spijt van krijgen :thumbdown
een voordeel van de lichtere vliegwiel is dat de motor sneller op toeren komt.
nadeel is met gas los gaat de motor ook heel snel in toeren terug.
in veel gevallen slaat de motor zelfs af bij terug schakelen voor de bocht.nou krijgen we natuurlijk welles/nietes reacties, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met een lichtere/afgedraaide vliegwiel
Heb nog geen ervaring met lichtere vliegwielen, weet ook niet wat een originele weegt namelijk. Maar insteek was voornamelijk omdat het oude vliegwiel waarschijnlijk niet fris meer zal zijn.
dacht gelijk maar een nieuwe en een stukje lichter, We gaan het zien hoe het aanvoelt.,@ maurice dan moet je wel eerst de veccie verkopen :) :thumb
7 juli 2014 om 17:30 #18224816Ziet er weer dik uit.
Mag ik vragen waar je je nieuwe luchtfilterbak met bijbehorende slang heb besteld? ;)7 juli 2014 om 17:47 #18224817@Jerk wrote:
Ziet er weer dik uit.
Mag ik vragen waar je je nieuwe luchtfilterbak met bijbehorende slang heb besteld? ;)Dankje :thumb
Heb ik van baasJ overgekocht.
hier zijn ze ook te vinden
http://www.courtenaysport.co.uk/astra-g/zafira-a-turbo-hoses/info_101.html#CDTi” onclick=”window.open(this.href);return false;13 juli 2014 om 18:06 #18224818Vandaag de SPAL fans gemonteerd.
Weerstand 2.2 ohm 76Watt
Fans gebruiken per fan 100watt plus minus
verbruik totaal op 276 a 280 watt, Wat de originele fan dus ook verbruikt nu geen foutcodes meer !
13 juli 2014 om 20:09 #18224819En dan moet je eens naar de dikte van de draadjes kijken. En nu eens denken aan al die dikke draden van versterkers die dan 200 watt leveren. Haha. Volgensmij kunnen ze bij de dealer met de tech 2 dit ook aanpassen. Want er zijn ook versies waar maar 1 fan zit die gebruikt ook minder.
13 juli 2014 om 23:36 #18224820dat ziet er heel netjes uit king:
15 juli 2014 om 09:29 #18224821Ziet er heel netjes uit. En vooral handig als de koeling nu voldoende is. :thumb
15 juli 2014 om 17:07 #18224822@Haasje17 wrote:
En dan moet je eens naar de dikte van de draadjes kijken. En nu eens denken aan al die dikke draden van versterkers die dan 200 watt leveren. Haha. Volgensmij kunnen ze bij de dealer met de tech 2 dit ook aanpassen. Want er zijn ook versies waar maar 1 fan zit die gebruikt ook minder.
Ja, inderdaad, Maar bij een serieuze installatie is het toch raadzaam om wat dikkere draadjes te gebruiken. Wil inderdaad ook eens met de tech2 spelen, maar ken 123 niemand in de buurt
die het zo heeft liggen. Op internet staat een clone voor 269 euro +100 euro verzendkosten,,,,, Weet niet of dat een goed idee is@NoFear1696 wrote:
dat ziet er heel netjes uit king:
Thanks :thumb
@Dolby wrote:Ziet er heel netjes uit. En vooral handig als de koeling nu voldoende is. :thumb
Ja deze fans zijn ook een slag groter, en de bladen zijn anders dat die ik er voorheen op had :)
17 juli 2014 om 09:55 #18224823Dit weekend is de koppeling en vliegwiel aan de beurt.
daarna de injectoren en 80 lmm vervangen.6 augustus nog een bezoekje brengen aan miruni kijken wat we er uit kunnen halen :jerry
17 juli 2014 om 11:13 #18224824Huh we zouden toch naar Klasen gaan??
17 juli 2014 om 18:22 #18224825AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan je toch mooi mee naar dld :thumb :jerry
17 juli 2014 om 20:42 #18224826@Baas J. wrote:
Huh we zouden toch naar Klasen gaan??
was wel de bedoeling maar als miruni het zelfde kan, voor minder en minder ver rijden :thumb
20 juli 2014 om 14:54 #18224827Dit weekend koppeling en vliegwiel + injectoren vervangen
Begonnen met de koppeling,
Subframe + bak,
oude plaat/vliegwiel
oude koppeling was nog niet versleten , maar wel oud en maakte een geluid bij terugschakelen en koppeling op laten komen
nieuw vliegwiel
Nieuwe koppeling er op
Daarna het hydraulische koppel cilinder vervangen
Daarna bak en subframe weer terug, Is echt geen aanrader om het in je eentje te doen bak van 35 kg gaat toch aardig doorwegen,
wel had ik een steun om hem te verrijden.
Injectoren aan de beurt
en de korte inlaat + 80mm Lmm
Stage 3.5 er in geschreven rijd goed. Vol gas lijkt ie even te zoeken naar de juiste turbo druk, maar dat mag afgesteld worden op de bank
20 juli 2014 om 15:50 #18224828Lekker bezig :thumb
wel veel werk of niet zo subframe eronderuit halen..?
20 juli 2014 om 16:07 #18224829Ja is aardig werk in je eentje ( is een lomp zwaar ding )
Enigste waar je goed op moet letten is dat als je het subframe laat zakken, de stuurkoppeling in de auto even los schroeft en even het stuur in stuurslot zetten zodat je stuur niet rond blijf draaien als je stuurhuis/subframe er onder uit is. Daarnaast hangt ook de Radiateur op het subframe dus even met een paar tyraps de radiateur ophangen. En als laatst de bekabeling van je stuurbekrachtiging even de stekker bij de zekeringen los halen daarnaast zit nog een 3 pins stekker even los klikken. En een dikke kabel van de massa van de Min klem loshalen. Dan kan het subframe zo zakken
20 juli 2014 om 17:51 #18224830AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk aan! Nog lang bezig geweest ?
Subframe was wel ff klote zeker om em weer terug omhoog te krijgen?20 juli 2014 om 20:56 #18224831Ja was om 8 uur al een heel eind, toen maar gestopt, en vandaag het afgemaakt
had meer moeite met die versnellings bak, man ding weegt als diep lood :(
20 juli 2014 om 21:22 #18224832Respect voor je werk hoor! Ik zou willen dat ik zelf net zo handig en kundig was als jou om dit alles zelf uit te kunnen voeren.
Petje af en ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen. :thumbup
21 juli 2014 om 19:25 #18224833@HarrieAstra wrote:
Respect voor je werk hoor! Ik zou willen dat ik zelf net zo handig en kundig was als jou om dit alles zelf uit te kunnen voeren.
Petje af en ben benieuwd naar het uiteindelijke vermogen. :thumbup
Het scheelt een hoop geld, en weet nu ook zeker dat het goed gebeurd.
Ben ook zeer benieuwd. Gok dat het tussen de 270-290 pk zit en als het mogelijk is op 280 pk max af laten stellen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.