Astra g opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Astra g opc

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    mischa cls500

Hallo allen,

Nadat ik de Corsa B van mijn vrouw gerestaureerd heb, wordt het tijd voor een nieuw project van Opel.
      Nu heb ik mijn oog laten vallen op een astra(g) OPC.
      Kan iemand mij vertellen waar op te letten bij aanschaf.

Wielkasten achter,achteras en een lekke koppakking lijkt mij voor de hand liggend, maar hoe is het gesteld met bijvoorbeeld de dorpels….e.d.

Alvast dank voor de info.

Groet,
      Mischa.

bart-gsi
      Deelnemer

Extra info vraagje.. Je zinnen gezet op een opc 1 of. Opc 2?? Verschil is de turbo… De een heeft die wel de andere niet

mischa cls500

@bart-gsi wrote:

Extra info vraagje.. Je zinnen gezet op een opc 1 of. Opc 2?? Verschil is de turbo… De een heeft die wel de andere wel

OPC 1, sorry voor het ontbreken van deze info.

bart-gsi
          Deelnemer

ik denk in het algemeen : roest en een gaar getrapte motor
            olie verbruik ==> blauwe rookwolk

astrid_fahrer
            Deelnemer

Dorpels hebben tot nu toe nog niet bepaald problemen.
              De airco kan vaak niet werken als gevolg van een kapotte zekering in de magneetspoel.

Waar ik tegenwoordig bij een Astra G goed zou kijken is bij een boutverbinding van het subframe voor.
              Deze zie je namelijk wanneer het wiel er af is, dan zit er een soort van holle ruimte waar zich altijd vuil en vocht op hoopt en dat gaat behoorlijk rotten.
              Ik ken al een keurmeester die diverse Astra G’s er op heeft af gekeurd.

Verder mocht je een testrit maken met een OPC I luister dan goed naar de versnellingsbak geluiden wanneer je optrekt vanuit de 1e versnelling.
              Van de F23 bak willen de synchromesh ringen nog wel eens lawaai gaan maken. Ze kunnen er wel oud mee worden maar als het echt slecht klinkt
              dan is het, het overwegen waard een betere OPC te zoeken :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.