Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2013 om 23:04 #17260928
Sinds nu 1 week heb ik wat problemen met m’n auto
Echt uit het niks is het volgende ontstaan:Met de koude start, loop motor onregelmatig beetje idee alsof hij maar op 3 cilinderds ofzo loopt, de hele auto schud er door.
Normaal was eht starten en direct weg rijden, nu moet ik ca 1 minuut de auto laten lopen voordat hij wat soepeler loopt, anders slaat de motor af met optrekken.
Maar als je eenmaal wil weg rijden houd hij heel er in en stoot hij tot dat de motor warm is.Heb ca 2 weken geleden een “vakantie check” laten doen,
Zijn hier en daar wat dingetjes vervangen remschijfjes en achter veren.en nu opeens vlak voor de vakantie zo raar lopen :(, baal hier ontzettend van…
Nou heeft iemand mij de volgende dingen verteld wat de oorzaak kan zijn
1: de Dynamo
2: Bougies
3: EGR Klepiemand enig idee hiermee? want word langzamerhand schijtziek van deze auto, want ene ding is gemaakt, en maand later is er weer iets anders kapot..
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
29 september 2013 om 05:01 #18176163Welk type motor zit er in je astra? Koude start onregelmatig lopen is vrijwel nooit de egr klep. Meet de spanning op de accu eens als dit netjes boven de 14 volt is met draaiende motor is het niet je dynamo. Bougies zou kunnen, gasklep vervuild. Vacuum lek of bobine.
29 september 2013 om 07:42 #18176164Denk toch dat je Richting het Volgende moet zoeken:
– Temperatuur sensor
– Bobine
– Bougies
– etc etc.29 september 2013 om 10:43 #18176165X16XEL motor.
de temperatuur sensor die werkt al niet meer sinds dat de thermostaat vervangen was, nieuwe besteld zelfde resultaat alleen als de auto heel erg warm word door bijv file rijden, dan werkt de meter welAccu kan ik niet doormeten, aangezien ik geen meet apperatuur heb.
En over de dynamo gesproken, ca 2 jaar terug met apk keuring hadden ze gezegt ik geef hem nog 3 maand, intussen meer dan 2 jaar verder en nog doet ie het, het zelfde geld voor de accu
29 september 2013 om 11:00 #18176166Begrijp wel; onderhoud is behoud…
29 september 2013 om 22:03 #18176167Temperatuur sensor, ik hoop niet dat ie al 2 jaarn iet meer werkt, dan heeft ie al 2 jaar niet goed gereden.
De meter op je TELLER, geeft die nog motortemperatuur weer, zo nee, kan het dus zijn dat de motorsturing deze informatie ook NIET krijgt, en dit kan problemen op leveren in de motorloop en het verbruik..
Willem
30 september 2013 om 00:30 #18176168Wat ik al eens heb gemeld.
Sinds het vervangen van de Thermostaat, aangezien me de slang toen knapte en dat plastic deel kapot was.
Doet de meter het niet. ik heb toen contact opgenomen met dat bedrijf waar ik de thermostaat besteld heb, en die hebben mij op hun kosten een nieuwe thermostaat gestuurd, maar wederom het zelfde probleemDe meter werkt alleen met met bijv file rijden, lange afstanden (minimaal 100 kms) dan gaat ie net boven het streepje staan en bij file rijden en stationair loopt hij wel op naar de 90 toe
Maar bij normaal een stukje rijden van hier naar de stad (50 km) loopt de meter niet op,Maar goed dat is nu … ik denk hooguit een half jaar geleden.
Ik ben vandaag hengelo op en neer gereden, 122 km dus 244 km. en heb wel idee dat het nu minder erg is maar echt met optrekken en snelheden boven de 110/120 begint in te houden en schudden.1 oktober 2013 om 06:09 #18176169Dan werkt dus de Thermosstaat zelf niet, en dayt is op te lossen met een nieuwe Thermosstaat.
Lang doorrijden met kapotte Thermosstaat zal inderdaad problemen kunnen opleveren, omdat altijd met een vrijwel koude motor gereden word.
Willem
1 oktober 2013 om 21:49 #18176170En wat helpt dat als de themostaat intussen al 2x is vervangen, aangezien na dat die plastic dingetje geknapt is onder het rijden waardoor de koelvoeistof overal heen spoot en dikke rook walm onder auto weg kwam ..
Toen heb ik via eh http://www.fsrs-opelwebshop.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; een nieuwe thermostaat besteld, alles werkte weer, maar de meter liep niet op,
contact met de webshop opgenomen, heb ze een nieuwe thermostaat opgestuurd, die er op gemonteerd, en idem probleem, de meter loopt niet op..hoeveel thermostaten moet ik er dan nog op zetten? lijkt me sterk dat “alle” thermostaten een “defect” hebben?
Maar heb even geluisterd toen ik de auto starte vanaf koude start, maar je hoort aan de linkerkant waar de distributie en veeriem zit .. getik..
en heb er ook eens anderen naar laten kijken en luisteren, maar de 1 zegt het is iets met 1 van je kleppen, die sluit niet goed of iets waardoor hij tikt,
en de ander zegt ook van lijkt er op dat je bougies dat doen..
Maar goed die bougies zitten ergens onder een klep of iets waardoor je ze zo 1,2,3 niet kan zien. dus hij kon me geen zekerheid geven.maar de thermostaat … blijft me een raadsel, en lijkt me aan 1 kant raar aangezien hij 2x vervangen is in nog geen half jaar tijd,
Sorry vind het wat lastig om uit te leggen wat er precies is.. maar je voelt een soort van met optrekken dat hij was schudderd/overslaat.
en bij stationair dan hoort motorblok vrij stil te zijn kwa beweging, en in de tijd dat hij instabiel loopt schudderd ie heel erg waaraan je ook duidelijk ziet dat de boel instabiel loopt, beetje 3 cilinder idee, en je hoort daar getikhopelijk is het nu ietsje duidelijker :)
2 oktober 2013 om 05:33 #18176171Er zal wel een klepstoter dan blijven hangen, maar dat is op te lossen door even een motorflush beurtje te doen. En goede olie te gebruiken.
Daarna toch je bougies eens vervangen en mischien je bobine. Zeker als die stationair heel erg schud zal in de meeste gevallen daar het probleem zitten.Als bij file rijden je temp wel warm word zal toch echt de thermostaat open blijven staan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.