Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G motorwissel x16xel naar x18xe1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2013 om 12:50 #17258976
Beste opel rijders
Ik loop al een tijd met het idee om vsn een x16xel naar een x18xe1 tegaan
Nu is mijn vraag wat heb ik hier voor nodig
Mvg michel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
2 juli 2013 om 12:57 #18156817Wat ik ervan begrepen heb in vorige topics is dat je beter een complete astra 1.8 kan kopen dan een motorswap ivm de rdw keuringen en dergelijke die duurder zijn dan het aanschaffen van een 1.8
2 juli 2013 om 13:08 #18156818achter as met schijven, andere wielnaven voor ( 5 gaats ) voorpoten, remmen, handrem kabels en complete motor met ecu en startonderbreker
2 juli 2013 om 14:11 #18156819Achter hoef je enkel andere wielnaven voor moet je ook andre fusee + wielnaven. Achterhas compleet hoeft niet.
Motorblok + Kabelboom + ECU. Motorsteunen en versnellingsbak kun je behouden.
3 juli 2013 om 04:32 #18156820Top dit
Maar ik hoef toch niet om naar 5 gaats ?
En hoe zit het met mijn uitlaat lijn past mijn spruitstuk nog.
Michel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
3 juli 2013 om 05:45 #18156821Wil je hem omkeuren naar 1.8 wat verplicht is om hem straat legaal te krijgen.
Hoef je niet perse naar 5 gaats, maar zul je wel je schijven voor en schijven achter moeten monteren. (voorzijde moet je dan ook andere fusee. Wiellagers hoeft dan niet omdat je 4 gaats behoud.
18 februari 2015 om 08:35 #18156822Zo even deze uit het slop halen :)
Om dat me blok na reviesie toch niet helemaal is wat het moet weezen
Wil ik toch naar de x18xe1
Maaron dat de omkeurregels zijn gewijzigd in posetiefe zin :)
Nu Is het toch aleen een block er in hangen en omkeuren maar ?
zonder dat de remmen en dat sort over moeten voor de keuring
Uiteindelijk wil ik het we. Hoor :)
Michel
Dus heeft iemand nog een block met ecu ligen voor een knappe prijs let me know
18 februari 2015 om 11:14 #18156823Heb beide motoren gehad en ik moet zeggen datik de 1.6 fijner vind dan de 1.8. Zeker de x18 heeft maar 15 pk meer en klinkt rauwer. Maar goed in geval van swap zou ik een sloop Astra bij kopen en alles over bouwen.
18 februari 2015 om 11:19 #18156824Dus je gaat eerst je blok reviseren en dan wil je daarna een ombouw doen die de kosten niet waard is?
Als ik jou was, zou ik dan gewoon een kant en klare 1.8 kopen en anders ombouwen naar iets moois en niet van 1.6 naar 1.8.
Ik lees hierboven dat het 15 pk winst is. Dat is niet de moeite, gezien de kosten die het met zich meebrengt.18 februari 2015 om 11:23 #18156825Heb hier nog een volledige x18xe1 liggen. pm maar bij interesse.
Heb ook jog wel wat ander spul liggen van de G 1.8 16v.Maarreuh, nu spreek ik wat tegen m’n eigen zaak natuurlijk, maar moest ik van jou zijn, ik zou toch ook ff een donor kopen en alles overzetten.
Dan kom je geen onverwachte zaken tegen. Gewoon wet je nodig hebt eraf halen en de rest verkopen.
Maar m’n voorstel blijft gelden ;).
18 februari 2015 om 12:45 #18156826Wat bedoel je met “Na revisie is het niet helemaal wat het moet wezen”? Persoonlijk vind ik die overgang ook niet de moeite waard! Van 100pk-148nm naar 115pk-170nm. Hooguit zal het vermogen/koppel over een wat breder gebied zijn uitgespreid t.o.v. de x16xel.
Aangezien je al zoveel aanpassingen hebt gemaakt op je huidige blok zal die vele malen beter presteren dan een stock x18xe! Dan ben je waarschijnlijk voor de gehele ombouw een hoop geld kwijt, terwijl je alleen maar achteruit gaat in vermogen(uiteraard in vergelijking met wat je nu hebt met aanpassingen.
Ik ben wel benieuwd wat de reden is waarom je naar een x18xe wilt gaan.
18 februari 2015 om 20:32 #18156827Ik zou in ieder geval dan ook naar een 2 liter blokje gaan ipv de 1.8. Of de 2.2 uit een Omega, zal dat al eens gedaan zijn?
19 februari 2015 om 05:43 #18156828waarom ik dit wil ?
Is omdat na het opblazen van me blok het oude blok van shane op geknapt is.
zo als nieuwe zuiger veeren en dat soort dingen.Maar de kop is volgens mijn niet helemaal goed hij blijft maar rooken en verbruikt ook olie en kvs.
dus ben ik een beetje klaar met dit blok :)En nu dacht ik dat een blok omhangen miss dan een optie is En ook niet heel veel duurder dan dit blok knap te krijgen
Maar ik zal eerst met memaatje de monteur gaan praten mis zit er iets niet lekker
wand ik zag gisteren ook wel een goede (lees veel) olie aan slag op me cilinderkop bij me spruit stuk :)
Nu hoop ik dat het via de koppaking naar buitenkomt want dan weet ik ook waar me olie en me kvs blijft.Ik zal jullie op de hoogte houden als ik iets weet.
Maar een x18xe1 met ecu hoeft toch niet veel te kosten?
Michel
19 februari 2015 om 07:48 #18156829Aha, ok. Ik heb helaas niet veel verstand van motoren. Maar je wist toch hoop ik wel dat die blok verre van goed was?? Althans dat had ik je verteld. Je wilde alleen de kop gebruiken en die was 100% goed! Onderblok was flink verpest. Gekantelde zuigers, cillinderwanden beschadigd. Als je tegen de voorkant van het blok aankijkt kwam er bij de linker gat, waar de uitlaatspruitstuk zit olie naar buiten, dit veroorzaakte het roken.
Ja, en als je toch weer van motor gaat wisselen dan kan je inderdaad net zo goed een iets zwaardere motor in hangen.
19 februari 2015 om 07:58 #18156830Gewoon die xe1 er in hangen en niet naar de rdw
kans dat je er gezeik mee krijgt is heel klein19 februari 2015 om 08:08 #18156831Dat wist ik ook en heb het de monteur ook verteld die heeft er naar gekeken en gemaakt volgens hem ik weet er zelf ook niet veel van
19 februari 2015 om 08:10 #18156832Ik zou lekker met je huidige blok blijven rijden, moet wel te fixen zijn toch. Hiervoor heb je al mooie goodies. Zonde om weg te doen toch? Naar een x18xe1 upgraden zal je tegenvallen kwa vermogen. Ik zou je huidige blok fris maken.
Wellicht dat Wim dit weet, maar misschien kan je een C16XE kop nemen? Daarmee win je nog wat vermogen en kan je ook je huidige upgrades mee gebruiken. Weet alleen niet of dat kan in een Astra g
Anders een x16xe kop erop? Win je ook wat mee.
19 februari 2015 om 14:47 #18156833x16xel chippen en je heb 115 pk, hoef je niks om te bouwen.
heb je geld over, sport kat, middendemper, einddemper er onder en nog een paar pk erbij
19 februari 2015 om 15:19 #18156834Okay :)
Ik zal volgende week even horen aan de monteur over hoe en wat.
En shane heeft ook wel gelijk
Er zitten best al wat op
ik heb al een vx powerbox op zitten.
En een 4-2-1 rvs spruitstuk.
En nu 1 maand ook de rest van de uitlaatlijn in 63mm rvs duplex :)
Okay het rechter sierstuk moet en nog onder maar daar hebben we het niet over :pDus is wel sonde om eeen pmbouw te doen en chippen wil ik ook nog doen dit jaar
Dus wil ik me supper 1600 wel houden :)Dus ik zal even de opties over wegen miss moet er toch een andere kop op en dan wel een c16xe of x16xe die zouden sneler zijn en dat zou moeten passen als het goed is
Michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.