Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G met Z1.6SE motor valt uit,motor krijgt geen benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2016 om 14:17 #17277628
Hallo,
ik heb pas een Opel Astra uit 2003 gekocht en er nu een 2000km mee gereden zonder problemen, maar nu heb ik al een keer of 4 gehad dat de auto me laat staan.
Er komt dan geen benzine bij de motor
brandstofpomp is al vervangen door een nieuwe en heb ook al een ander relais er in gezet.maar het probleem blijft.
Wie weet waar dit aan kan liggen??
9 augustus 2016 om 14:21 #18324437krijgt je brandstof pomp wel spanning?? of een goede massa?? ( hierdoor hoeft de pomp niet kapot te zijn)
komt er wel druk op je leidingen te staan?? zo ja dan verder kijken bij je injectoren9 augustus 2016 om 14:33 #18324438brandstofpomp krijgt niet genoeg spanning/massa. de pomp die ik er uit heb vervangen was ook niet kapot, pomp word niet aangestuurd.
maar ik heb net even op internet gekeken en zag dat het ook aan de ECU kon liggen?????9 augustus 2016 om 14:40 #18324439ecu problemen komt vaak naar voren met een gasklep positie foutmelding.. maar ik sta tegenwoordig nergens meer van te kijken met de electronica in de autos.
maar dan zul je dus opzoek moeten naar waar de spanning onderbroken wordt… je kan kijken of je een draad tussen de pomp en chassis kan hangen om een massa te maken.. anders moet je opzoek naar de voeding.. dat is vaak ergens tussen accu- contactslot schakelaar-brandstofrelais- brandstofpomp
9 augustus 2016 om 16:44 #18324440Kan zomaar de krukassensor zijn die defect is.zelfs eerder dan de brandstof pomp.
9 augustus 2016 om 18:38 #18324441Foutcodes lijst?
9 augustus 2016 om 19:31 #18324442ik krijg geen motorstoring(lampje in dashboard brand niet), maar zal morgen eens uitlezen of er misschien aanwezig zijn
9 augustus 2016 om 20:14 #18324443Ja, ik zien voor meer autos dat motostoringlampje is knippert bij verkopers.
Denk dat ecu foute is, typisch voor z16se, P0340 brandstofpomp relay circuit.9 augustus 2016 om 20:22 #18324444als de ecu vervangen moet worden moet ik natuurlijk naar de opel dealer gaan, en dat zal wel een vermogen gaan kosten dan?
9 augustus 2016 om 20:28 #18324445nee voor je ecu kun je naar liviu2004 gaan is veel goedkoper en heeft hier al een reputatie op gebouwd waar menig garage U tegen kan zeggen
en is goedkoper10 augustus 2016 om 07:28 #18324446net even gekeken of er foutcodes in stonden, er waren er een paar in maar zal wel komen omdat er van alles geprobeerd is om de auto aan de gang te krijgen.
deze codes stonden er in:p0230,p1230,p1530,p0220,p1550,p0105.
heb de codes nu gewist en zal eens kijken als ik weer wat kilometers heb gemaakt of er dan weer wat tevoorschijn komt10 augustus 2016 om 17:53 #18324447P0105 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor
P0220 Throttle Position Sensor 2
P0230 Fuel Pump Relay Contact Problem – The voltage condition measured by the control unit at the output driver to the injectors does not correspond to the nominal value
P1230 Main Relay Stuck Open
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Engine ShutdownDenk dat je ECU niet helemaal lekker is als al deze codes op present / aanwezig staan.
10 augustus 2016 om 19:13 #18324448denk dat de foutcodes ook te maken hebben dat er van alles geprobeerd is om hem weer te starten.
ik rij er komende dagen nog wat kilometers mee(als hij het blijft doen) en dan zal ik hem nog eens uitlezen of er codes tevoorschijn komen10 augustus 2016 om 19:18 #18324449foutcodes wissen en dan de foutcodelijst vernieuwen.. codes die er dan komen zij de huidige problemen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.