Astra G met ABS – Remvloeistof vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G met ABS – Remvloeistof vervangen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    AstraRene
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Ik heb een Astra G uit 98 met ABS.

Het internet staat vol met spookverhalen over het verversen van remvloeistof op auto’s met ABS.

Werkplaatshandleidingen van overige merken schrijven vaak voor dat je met de diagnosetool bepaalde kleppen open moet zetten. Op fora lees ik dat als je dit niet doet, en het systeem op de ‘ouderwetse’ manier ververst (nippel open, pompen, nippel dicht), je schade kan oplopen aan het ABS systeem.

Van de Opel heb ik alleen een Haynes, deze zegt niks over het open zetten van ABS kleppen. Kan ik gewoon veilig op de ouderwetse methode de remvloeistof verversen? En kan ik dit ook zonder problemen doen op andere merken (Hyundai Getz)?

Bedankt!

Koffie
      Deelnemer

De garage waar ik de Astra G met ABS had gebracht leek geen bijzondere dingen te doen. De auto werd op de brug gezet, een apparaat met twee stroomdraden en een slangetje aangesloten onder de motorkap (pompje met nieuwe olie?) en de oude olie werd opgevangen door een flesje afwisselend bij elk wiel te hangen.

Wat ik zo gauw op internet vind, is dat de olie in het ABS-gedeelte op deze manier niet mee wordt ververst.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.