Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2011 om 09:37 #17855824
Heb het ook een tijd geleden bij de x14 gedaan, het verschil is net wat jullie zeggen niet heel groot. Wel merk je na verloop van tijd dat hij inderdaad je gehele filter gebruikt, dus niet het halve filter dat zwart wordt.
18 april 2011 om 20:08 #17855825Kortom gezegd,
De meeste mensen komen niet onder de motorkap,
Op deze manier zorgt Opel ervoor dat de luchtfilters langer meegaan? En klanten tevreden blijven.
Dat het net ietsje langzamer gaat zal de meeste mensen worst wezen.Voor de meer technische/sportieve mensen onder ons maakt de verkorte levensduur (is dat wel zo??) niet zoveel uit
Het brandstofverbruik kan ietsje stijgen of dalen, afhankelijk van de rijstijl.Wat nog rest is de conclusie : Wie er behoefte aan heeft, doet het. Voor wie het niet hoeft, rijdt gewoon verder
19 april 2011 om 18:53 #17855826ik heb het zojuist maar eens gedaan. dus maar eens even afwachten of ik dan echt wat merk. Morgen opweg naar het werk maar eens testen! Dan heb ik 35km om me eens uit te leven! hahahaha
19 april 2011 om 18:54 #17855827ik heb het zojuist maar eens gedaan. dus maar eens even afwachten of ik dan echt wat merk. Morgen opweg naar het werk maar eens testen! Dan heb ik 35km om me eens uit te leven! hahahaha
19 april 2011 om 20:12 #17855828ik heb het gisteren gedaan, hele maal niks van gemerkt volgens mij is die minder snel gaan optrekken als je het mij vraagd, dus van de week die begrenzers weer erop:)
20 april 2011 om 06:08 #17855829Ik merk niet echt een groot verschil.
Alleen dan dat ik op de snelweg in de 5e versnelling wat meer trekkracht heb.
(maarja, dat kan ook tussen de oren zitten aangezien ik er nu ook echt op let)Baat het niet, dan schaad het niet!
20 april 2011 om 06:59 #17855830Wat bij mij opvalt is dat in lagere toerentallen hij beter oppakt, en dat is ook wel te verklaren doordat de doorvoersnelheid omhoog is gegaan, waar ik voorheen terug moest schakelen naar zijn 2 kan ik nu gewoon in zijn 3 blijven rijden.
24 april 2011 om 20:02 #17855831Dat sommigen niet gelijk een positief verschil merken, kan mogelijk komen door het motormanagement die weer in een “leercyclus” komt.
Voor de meesten hier zal dat binnen een paar dagen over zijn.
1 dag is te kort om een oordeel te vellen naar mijn mening25 april 2011 om 07:42 #17855832Ik heb het ongeveer een week geleden gedaan en ik merkte pas na een paar dagen een klein verschil…
Hij is naar mijn mening iets feller in alle versnellingen.3 mei 2011 om 11:46 #17855833Heeft dit ook zin voor mijn Y1.7dti? Of heeft het meer zin er een luchtbak van een Vectra C op te zetten?
3 mei 2011 om 17:40 #17855834Sebring , de buisjes verwijderen kost je niks, behalve tijd.
Of het luchtfilterhuis van de Vectra C zo past, durf ik niet te zeggen.
Bedoel je niet de aanzuigbuis van de Vectra diesel? Die staat namelijk ook op het AOC Forum.Succes ermee!
3 mei 2011 om 18:51 #17855835ik had al een cold air intake. toch weer de orginele luchtfilter terug gebouwt en die begrensers er tussen uit.
heb er een weekend mee gereden, en rijd nu weer met de cold air.vanaf 3d toeren trekt die veeel beter met de cold air. vind het echt een super uitvinding.
tevens een gaasje voorin de slang gemaakt, zodat die steentjes, ongedierte en zand tegenhoud.
filter zelf is nog helemaal schoon. houd het goed in de gaten.3 mei 2011 om 22:15 #17855836Robert, misschien even handig te vermelden welke motor je hebt, en evt. andere aanpassingen die je eraan gedaan hebt.
4 mei 2011 om 18:45 #17855837op verzoek:
Z16se uit 2002
carbon colt air intake, gechipt, mid demper vervanger en remus duplex einddemper4 mei 2011 om 19:00 #17855838@RickR91 wrote:
Dat sommigen niet gelijk een positief verschil merken, kan mogelijk komen door het motormanagement die weer in een “leercyclus” komt.
Voor de meesten hier zal dat binnen een paar dagen over zijn.
1 dag is te kort om een oordeel te vellen naar mijn meningDan zou je eerst de min pool een tijdje los moeten gooien…anders blijft ie gewoon naar zn oude waardes lopen hoor.
4 mei 2011 om 19:06 #17855839volgens mij merkt hijvanzelf dat de waardes zijn veranderd en past hij zichzelf er op aan.
3 april 2012 om 16:33 #17855841@opel-mark wrote:
Een ander filter geeft je iets meer doorlaat, maar of het bij lage toerentallen veel uitmaakt, ik betwijfel het, de luchtflow is zonder de pijpjes namelijk al aardig verbeterd.
De pijpjes zitten erin om ervoor te zorgen dat het aanzuig geluid minder wordt en de luchtstroom precies in het midden van het luchtfilter uitkomt, zwaardere deeltjes slaan tegen de wand aan(vocht en zand) en komen niet in aanraking met het luchtfilter.
Er zat bij mij aardig wat zand in het huis, maar ik verwacht geen enkel probleem zonder de pijpjes anders dan dat er wat meer geluid is en dat vind ik niet erg, dat maakt schakelen op gehoor enkel maar prettiger.
de reden van de buisjes is condens en slijtage aan de luchtmeter ;)
even gaan vragen aan service center.
opel had veel problemen hier me vroeger.
zolang er een goede filter in zit zeggen ze no problem …3 april 2012 om 17:11 #17855842Lo budget tuning :jerry :agent
3 april 2012 om 18:51 #17855843heb het ook geprobeerd maar vond mijn astra h z1.6xep nogal inhouden bij 80 in de 5 de versnelling
is dit dan het leerproces van de computer nog of hebben meer mensen er last van?3 april 2012 om 19:15 #17855844ik ga t binnenkort ook maar is proberen op mijn Astra :jerry
aangezien ik zondag op de Nürburgring te vinden ben
met me X16SZ4 april 2012 om 22:25 #17855845ik helemaal blij naar me auto met in gedachten iets meer vermogen …. maak je die box open en kom je erachter dat t een andere box is xD wat een tegevaller
naja mischien weet ik nog wel een schuim filter die ik mag lenen :angel5 april 2012 om 07:39 #17855846ik heb het tijdje terug ook gedaan toen ik er een CDTi airbox op zette, maar merkte wel dat je wat meer aanzuiggeluid hoorde..
of ik er daadwerkelijk sneller door ging zou ik niet weten, want had gelijkertijd me turbo en intercooler vervangen.5 april 2012 om 09:29 #17855847@Opel-mark, dit viel mij ook op bij mijn 2.0 16V diesel, nadat ik de luchtfilter begrenser eruit had gehaald. En mijn luchtfilter word nu ook overal gefilterd ipv het gedeelte waar de buisjes zaten. :thumb
@opel-mark wrote:
Wat bij mij opvalt is dat in lagere toerentallen hij beter oppakt, en dat is ook wel te verklaren doordat de doorvoersnelheid omhoog is gegaan, waar ik voorheen terug moest schakelen naar zijn 2 kan ik nu gewoon in zijn 3 blijven rijden.
5 april 2012 om 17:32 #17855848ik heb het net ook gedaan ben benieuwd naar het verschil
5 april 2012 om 22:27 #17855840@Dolby wrote:
@Opel-mark, dit viel mij ook op bij mijn 2.0 16V diesel, nadat ik de luchtfilter begrenser eruit had gehaald. En mijn luchtfilter word nu ook overal gefilterd ipv het gedeelte waar de buisjes zaten. :thumb
@opel-mark wrote:
Wat bij mij opvalt is dat in lagere toerentallen hij beter oppakt, en dat is ook wel te verklaren doordat de doorvoersnelheid omhoog is gegaan, waar ik voorheen terug moest schakelen naar zijn 2 kan ik nu gewoon in zijn 3 blijven rijden.
Klopt, er wordt nu heel het luchtfilter gebruikt ipv enkel het stuk in het midden, dat de luchmassa meter er van kapot zou gaan is onzin, die kun je overigens wel kapot krijgen door een geolied after market luchtfilter erin te plaatsen, de luchtmassameter houdt niet van olie.
Mark
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.