Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G // Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2011 om 12:35 #17855799
Prima! Ik ga het vanmiddag denk ik eens uitproberen..
16 april 2011 om 12:39 #17855800Step-han
Als je zo bezig bent, ga ook gelijk je filterbox schoonmaken ;)
die ene smalle buis gaat er soms nogal moeilijk af, een tang wil wel eens helpen ;)16 april 2011 om 12:45 #17855801Bedankt voor de tip, gaat me vast wel lukken doormiddel van die handige how-to pdf. En uiteraard alles weer schoon monteren. :D
16 april 2011 om 14:40 #17855802Aanzuigbuis van een Vectra C Diesel monteren schijnt ook ietsie pietsie te helpen, die is kwa vorm redelijk hetzelfde maar de diameter is groter en er zitten geen restrictors op. Heb ooit welleens ergens een how to weggeplukt, volgens mij van dezelfde site.
16 april 2011 om 16:39 #17855803hebben jullie dat vierkante gat gevuld die aan begin van filterhuis zit ?
want daar zuigt die ook lucht aan16 april 2011 om 17:24 #17855804[rquote=1915204&tid=146422&author=valveron]hebben jullie dat vierkante gat gevuld die aan begin van filterhuis zit ?
want daar zuigt die ook lucht aan[/rquote]X16SZR??
Willem
16 april 2011 om 17:29 #17855805astra g 1.8 16v het is een kleine 4 kante gat wat ontstaan is door verwijderen van een van de pijpen
de onderste pijp16 april 2011 om 17:33 #17855806ja ik weet de Astra-G bak niet uit mijn hoofd helaas, anders had ik het zo kunnen zeggen.
Willem
16 april 2011 om 17:54 #17855807ja tape er over.
16 april 2011 om 17:55 #17855808Okeej, haha, zoals ik mijn winterstandklepje heb afgedopt van mijn X14SZ filterbak in de combo dus.
willem
16 april 2011 om 18:31 #17855809ja dat heb ik ook gedaan haha
16 april 2011 om 22:09 #17855810Heb het vanavond met een vriend van me aangepast & test gereden. Moet zeggen dat de auto wat fijner rijdt. De auto pakt vooral fijner op als je schakelt, hij gaat gelijk door.. Of het geluid nu wat anders is geworden durf ik niet te zeggen omdat de uitlaat al een aardig mooi (normaal, niet overdreven/sjonny) geluid maakt.
Ik zal ook eens testen of het verbruik nou meer of minder is..
17 april 2011 om 12:24 #17855811ik heb een cold air intake genomen (carbon)
bevalt ook prima, en pakt sneller op, en trekt lekkerder door.en zonder die flex slang is het net een impreza:P
@stephan: mooi he, dat polkaudio:angel heb er ook een compo en 2weg van. heb je ze versterkt??17 april 2011 om 12:37 #17855812weet iemand of dit ook bij een Corsa C kan,en of het wat uit maakt :)
17 april 2011 om 16:51 #17855813Nou inmiddels heb ik die twee pijpjes ook verwijderd uit de luchtfilter box. Het gaat bij mij om een astra G Z18XE 1.8 16 kleppert
na een stukje rijden zodat de motor warm kon werden ben ik wat gaan opletten en laat ik het zo zeggen. het is merkbaar, bij laag toerental trekt hij wat beter op. geen wonderen maar wel iets verschil. Dit zelfde is het het motorgeluid, bij laag toerental klinkt ietjes zwaarder maar niet zoals je b.v. een open luchtfilter erin zou leggen.
had ik voorheen wel bij m’n starlet, klonk als: “BWWWWWWWOOOOAAAAAAAAAAAAAP!!verder heb ik nog de originele luchtfilter mat/bed erin liggen. Zou het schelen (qua vermogen) als ik een inlegfilter van K&N of Green erin leg?
17 april 2011 om 17:19 #17855814[rquote=1915732&tid=146422&author=robert_corsa]ik heb een cold air intake genomen (carbon)
bevalt ook prima, en pakt sneller op, en trekt lekkerder door.en zonder die flex slang is het net een impreza:P
@stephan: mooi he, dat polkaudio:angel heb er ook een compo en 2weg van. heb je ze versterkt??[/rquote]
Ja, polkaudio is echt mooi spul. Ik heb een compo voor + ovalen in de hoedenplank met een JVC radio. Zijn verstrekt. Ik heb de MM serie, jij?
@ Iedereen:
Net zoals hier boven wordt gevraagd, ik heb dus die pijpjes eruit heeft het dan nut om een ander filter er in te leggen? Ben ook van plan een Vectra C aanzuigbuis erin te leggen..17 april 2011 om 20:38 #17855815Zo, ik merk dat dit nogal wat teweeg gebracht heeft.
Blij dat ik mensen hiermee heb kunnen “helpen”Daar is het forum tenslotte toch voor? :)
17 april 2011 om 20:48 #17855816ja super man, maar ik vraag me wel af waarom opel die buisjes er nou gewoon standaard ingezet heeft, het lijkt tot nu toe alleen maar nadelen te hebben of hebbe die buisjes ook voordeel als je ze er in laat
17 april 2011 om 20:52 #17855817derartz,
denk dat het vooral om het geluid en brandstofverbruik gaat
17 april 2011 om 21:34 #17855818En als die buisjes er wel in zitten er minder vuil in de motor kan komen. Nu kan de motor rechtstreeks de lucht eruit halen, als die buisjes erin zitten moet die het uit de hoeken weghalen. (als je begrijpt wat ik bedoel)
17 april 2011 om 21:47 #17855819Er zit toch een luchtfilter?
18 april 2011 om 04:48 #17855820[rquote=1916231&tid=146422&author=RickR91]Er zit toch een luchtfilter?[/rquote]
ja, lijkt me ook idd…18 april 2011 om 08:03 #17855821Ja er zit ook een luchtfilter in maar als die pijpjes in het luchtfilter zitten dan zit het inlaat pijpje (van de aanzuigbuis) aan de linkerkant, en de inlaat voor de motor zit aan de rechterkant. Dus moet de lucht kruislinks door de filterbak heen, dat hoeft niet meer als de pijpjes eruit zijn.
18 april 2011 om 08:29 #17855822ja klopt idd dat zat ik gistermiddag ook al te beredeneren toen ik die pijpjes eruit aan het halen was. ondige kruislingse luchtstroming houd alleen maar op.
Wat al eerder gevraagd was is of het veel scheelt als je een inleg filter van green of k&n er in zou leggen. Weet iemand dit?
18 april 2011 om 08:37 #17855823Een ander filter geeft je iets meer doorlaat, maar of het bij lage toerentallen veel uitmaakt, ik betwijfel het, de luchtflow is zonder de pijpjes namelijk al aardig verbeterd.
De pijpjes zitten erin om ervoor te zorgen dat het aanzuig geluid minder wordt en de luchtstroom precies in het midden van het luchtfilter uitkomt, zwaardere deeltjes slaan tegen de wand aan(vocht en zand) en komen niet in aanraking met het luchtfilter.
Er zat bij mij aardig wat zand in het huis, maar ik verwacht geen enkel probleem zonder de pijpjes anders dan dat er wat meer geluid is en dat vind ik niet erg, dat maakt schakelen op gehoor enkel maar prettiger.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.