Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g loopt stationair slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2015 om 22:17 #17272253
Ik zal me eerst ff voorstellen , ik ben Jerry uit Amsterdam
Twee weken geleden mijn ( oude ) astra g 1998 1.6 8v ingeruild tegen een astra g 1999 2.0 16v automaat nu moet ik nog een aantal dingen doen :
Koplampen vervangen ( angel eyes )
Achterbumper ( lichte schade )
schokbrekers en veren ( wil verlagen ong. 3 tot 4cm )
Deurvanger linksvoor
Wiellager linksvoor ivm sensor abs storing
Schijven en blokken rondom
Comming home en leaving home module
Bochtverlichtings module
Afstandsbedieningen ( heb er nu maar 1 en is defect )
Sleutel voor anti diefstalslot trekhaak ( deze zat er niet bij )
Velgen ( wil graag een opc setje eronder )
en nog wat andere dingetjes
Wat er wel is gebeurt :
Ramen getint voor en achter
Volledig gepoetst
Onderhoudsbeurt
Distributie set , en hier heb ik gelijk een vraag over
Toen ik ging kijken heb ik netjes een proefrit gemaakt en alles leek goed maar nu ik hem heb lijkt het toch iets minder de auto 2.0 16v xev loopt stationair onregelmatig en hij schud ook van tijd tot tijd dus vroeg ik mij af of het eventueel met de distributie te maken kan hebben mss 1 van de nokkenassen een tand verschoven ? Ook hoor ik een hele lichte rammel
Iemand een idee ? hij is uitgelezen maar daar kwam niets uit ook geen storing motormanagement verder reageert de auto heel goed gas geven en ik ben weg8 juni 2015 om 22:32 #18286794kijk eerst eens de bougies na wat de staat hiervan is..
distributie is een optie maar als hij alleen stationair slecht loopt dan acht ik de kans heel klein dat dat het probleem is….
kijk dus of de bougies in goede staat zijn.. geen zwarte troep eraan hebben hangen van een slechte ontbranding.. als dit niet het geval is ga je verder zoeken…
loop je carterventilatie na op verstoppingen.. als dit aan de hand is.. schoon maken10 juni 2015 om 21:18 #18286795De auto heeft pas een grote beurt gehad hierbij zijn olie , oliefilter , bougies , distributie en interieurfilter vervangen en nu vermoed ik dus dat of de timing van de distributie verkeerd is of de verkeerde bougies zijn gebruikt want bij de proefrit was alles in orde , ga zondag ff kijken naar de bougies en probeer ik ook ff te kijken naar de distributie hoop dat het 1 van de twee is anders wordt het inderdaad verder kijken
Nu heb ik ook gelijk een vraag over de afstandsbediening van de centrale deurvergrendeling heb namelijk maar 1 sleutel en deze doet het niet maar weet dus niet of het aan de sleutel ligt of aan de kiekert kan ik dat op een eenvoudige manier zien welke van de twee er stuk is , vermoed de sleutel maar voordat ik nieuwe bestel wil ik het toch wel zeker weten10 juni 2015 om 21:25 #18286796als je distributie niet goed meer staat dan krijg je klepschade aan je cilinderkop van de motor.. dan gaat je motor over het algemeen tikken en beroerder lopen omdat je motor met kromme kleppen geen (goede) compressie meer kan maken dus nog maals ik acht de kans zeer klein
over je sleutel: brand je lampje van de sleutel als je de knop in drukt?? zoja, je sleutel in je contact doen en je contact aan zetten en je auto vergrendelen.. dan “match” je de sleutel weer aan je kiekert module.. als dit niet werkt zou je idd kunnen kijken of je kiekert niet goed werkt of dat je je batterij moet vervangen van je sleutel
als je geen 2e sleutel hebt kun je deze bij de opel dealer bestellen.. prijs is niet zo heel erg hoog voor een extra sleutel en inleren
10 juni 2015 om 21:42 #18286797De meeste 16v motoren kunnen wel degelijk verkeert staan zonder stuk te lopen Bart. De x20xev kan 2 tanden verkeert staan zonder dat het stuk loopt, enkel loopt die dan beroerd en meestal ploft die stationair en loopt die pas goed als je gas geeft. De bougies zijn vervangen klopt de ontstekingsvolgordr nog wel hebben ze de kabels wel goed terug gedrukt bijvoorbeeld?
10 juni 2015 om 21:45 #18286798Sleutels gaan vaak stuk de meeste gs hebben geen lampje in de sleutel. Batterij houder laat vaak los. Beste kun je even kijken of dit zo is en dan de sleutel syncen op de manier van Bart. Werkt dat niet kan het ook zo zijn dat de sleutel niet is aangemeld in de kiekert. Werkt centrale vergrendeling? Dan zal de kiekert niet stuk zijn.
10 juni 2015 om 21:47 #18286799@Haasje17 wrote:
De meeste 16v motoren kunnen wel degelijk verkeert staan zonder stuk te lopen Bart. De x20xev kan 2 tanden verkeert staan zonder dat het stuk loopt, enkel loopt die dan beroerd en meestal ploft die stationair en loopt die pas goed als je gas geeft. De bougies zijn vervangen klopt de ontstekingsvolgordr nog wel hebben ze de kabels wel goed terug gedrukt bijvoorbeeld?
ik weet niet hoever die dan versprongen zou kunnen zijn want dat is niet beschreven.. ik schatte de kans erop zeer laag in.. en regelmatig hier op het forum als een riem versprongen is hebben de mensen klepschade… dus alleen van die info ging ik uit…
10 juni 2015 om 21:53 #18286800Hij is recent vervangen, montage fout in dat geval!
10 juni 2015 om 22:04 #18286801Probeerde nu al twee keerbericht te plaatsen twee keer zie ik hier niets van terug
10 juni 2015 om 22:18 #18286802Ok dit bericht ging dus wel goed
Ik had dus altijd begrepen dat de motoren van opel wel een kleine foutmarge kunnen hebben ( uitsparing in de zuigers om een kleine verschuiving op te kunnen vangen ) dat wordt dus eigenlijk bevestigd ik ga zondag kijken naar de volgorde en of ze de juiste bougies hebben gebruikt en naar de timing van de distributie ( als je dus wil dat iets goed gebeurt zal je het zelf maar moeten doen , dit is dus weer zo een geval )
Het lampje op de sleutel werkt , en de centrale vergrendeling ook ( sleutel in het slot ) ook gaan de ramen dicht als je hem doordraait en vasthoud maar krijg hem dus niet aan de praat het syngroniceren werkt niet10 juni 2015 om 22:29 #18286803Hij verbruikt , tenminste dat zegt mijn gevoel ook meer benzine dan gebruikelijk is helaas kan ik het nog niet goed meten want ik heb hem pas , verder een heerlijke auto zit veel meer power in dan mijn oude 1.6 8vtje hoewel dat ook een heerlijke auto was om in te rijden
Dus eerst de kleine mankementjes verhelpen en daarna gaan we een beetje pimpen ( nu ook al gedaan hoor ramen getint , volledig gepoetst en andere radio met stuurwielbediening , zal wel eens foto’s posten als ik tenminste weet hoe dat moet14 juni 2015 om 12:21 #18286804Hoe krijg ik hier een foto geplaatst heb alles geprobeerd niets
Op de foto is duidelijk te zien dat de nokkenassen niet met elkaar getimed zijn ( dat wil zeggen het markeer punt van de ene nokkenas staat verder weg van het centreerpunt dan de ander ) dus probleem met het slechte stationair lopen is gevonden hoop ik , ook merkte ik het tijdens het rijden dat er wat mis was , nu alles eraf en overnieuw doen ga het maar zelf doen want garage bedrijven snappen er soms ook niets van
Allen bedankt voor de reacties nu maar op naar het volgende sleutels en op-com iemand een idee waar heb wel wat gevonden maar luister graag naar tips14 juni 2015 om 17:43 #18286805Fotos kun je hier plaatsen met o.a. photobucket met de IMG link
30 oktober 2015 om 22:38 #18286806Yes
De astra loopt weer als een zonnetje , had verschillende dingen geprobeert maar eigenlijk niets hielp sterker nog na een aantal ritten met een te zware aanhanger werd het erger hij begon zelfs te roken bij een koude start ( blauwe rook ) wat duide op olie verbruik verder op onderzoek uit wat tot de ontdekking leide van lekkende klepseals ook was de carter ontluchting sterk vervuild en tikde de motor er behoorlijk op los dus afgelopen week de auto weggebracht voor een motorrevisie met als gevolg een stille en niet meer rokende auto
Dus weer helemaal happy ook is er in de tussentijd het nodige gedaan , koplampen vervangen voor angeleyes , afstands bedieningen voor de cv besteld en met een opcom zelf ingeleerd wat trouwens heel gemakkelijk was en ook de mid vervangen voor een ander exemplaar uit tjechië en als laatste ook het wiellager linksvoor vervangen
Blijft er gelukkig nog genoeg over om te doenIk wil bv de stootlijsten vervangen , de mijne zijn behoorlijk verkleurd en hier heb ik wel een vraagje over
zelf heb ik een vijfdeurs hatchback maar er staat op marktplaats een schade station uitvoering met dezelfde carosserie kleur als de mijne kan ik de stootlijsten overzetten ook de onderste lijsten , want als ik het zo zie lijkt het gewoon te gaan passen31 oktober 2015 om 10:36 #18286807Je hebt dus gelijk nieuwe klepseals in de cilinderkop laten zetten? :wtf
Sterk vervuilde carterontluchting zorgt voor drukopbouw en dat kan ook de olie de verbrandingskamers in drukken… Of deed het olieprobleem zich ook nog voor na de schoonmaakbeurt?
31 oktober 2015 om 12:07 #18286808Ja
Gelijk alles aangepakt nieuwe klepseals , eigenlijk de hele kop is gereviceerd , nieuwe zuigerveren en krukaslagers alle bijbehorende pakkingen en de motor gespoeld daar komen nog een aantal nieuwe slangen op en dan is ie motorisch gezien praktisch nieuw kosten 1300eu incl btw
daar kon ik toch niet voor lopen klooien , nu is het gelijk goed aangepaktVanmorgen nog een setje velgen opgehaald ( vectra c , gts velgen ) en gelijk eronder en moet zeggen alles bij elkaar ben ik zeeeeeeer tevreden
nog een beetje verlagen en de remmerij aanpakken samen met wat carrosserie onderdelen ( stootstrips ) en dan kan ik weer heel wat jaartjes vooruit31 oktober 2015 om 12:17 #18286809O ja , de reden dat ik het gelijk op deze manier aangepakt heb is eigelijk best simpel ,
bij dagelijks gebruik rookte de motor bij een koude start en als ik hem een week niet gebruikte namelijk niet
wat gebeurt er nu de olie zakte bij dagelijks gebruik door de seals heen en bleef op de zuigers liggen waardoor als je starte eerst de olie vebrande en als ik hem dus een tijdje liet staan zakte deze olie vervolgens langs de zuigers terug het carter in waardoor er dus geen olie meer bovenop lag , ook vond ik het gebruik behoorlijk aan de hoge kant , nu weet ik dat opels zowiezo niet zuinig zijn maar 1op8 voor een tweeliter motor vond ik best erg veel en dat zijn gecombineerde kilometers
dus vandaar -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.