Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G – Lichtschakelaar LED
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2016 om 17:08 #17275623
Ik ben bezig met het aanpassen van mijn interieurverlichting naar LED. In het middenconsole heb ik alle lampen al vervangen voor witte LED’s (B8,5D). Echter heb ik een vraag over de lichtschakelaar. Ik heb geprobeerd om de bovenste originele LED te vervangen door een witte LED (een normale 3mm), maar deze is tot tweemaal doorgebrand. Achteraf kwam ik er achter dat de LED’s voor 3,3V waren en de originele is 12V. Ik kan op internet echter geen 12V LED’s vinden. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
En het lampje wat in het midden van de lichtschakelaar zit, hoe kan ik het originele lampje het beste vervangen voor een LED? En welk type lamp is dit?
1 maart 2016 om 17:51 #18312001http://Www.leds-buy.nl en daar kan je ledjes vinden zoveel je wil. En kun je ook aangeven incl weerstanden voor 5v of 12volt. Krijg je alles netjes binnen afhankelijk van hoeveel je besteld ook nog voor bijna geen verzendkosten
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
2 maart 2016 om 23:21 #18312002Een weerstand van 1K er tussen plaatsen kan ook. Kost je 5 cent bij Conrad.
3 maart 2016 om 07:13 #18312003@Maatie wrote:
Een weerstand van 1K er tussen plaatsen kan ook. Kost je 5 cent bij Conrad.
Gaaf plaatje! Haha
Maargoed bij ledsbuy kun je ze mee bestellen met leds kost ook iets van 5 cent. 1k is overigens best veel. Daar meeste leds op 3.3v doen op 20mA.
Tenzij je diffuse led hebt die doen vaak minder.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
3 maart 2016 om 08:28 #18312004Hoi, Littlebird
Probeer het eens met deze led calculator.
http://members.upc.nl/m.dubbeld47/LED/led.html” onclick=”window.open(this.href);return false;3 maart 2016 om 18:11 #18312005470 ohm. 3.3 volt bij 20mA. Aangezien bijna alle leds voortaan 3.3 volt moeten. Behalve diffuus leds.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
5 maart 2016 om 10:12 #18312006Ik heb de LED’s besteld bij leds-buy.nl inclusief de weerstanden en deze gesoldeerd. Alles werkt nu perfect. Echter moet ik alleen nog de lampjes in de stuurbediening vervangen. Ik krijg alleen de knopjes niet los. Heeft iemand hier een handleiding van of kan iemand mij uitleggen hoe ik de knoppen helemaal los kan halen. Ik heb de stuurbediening al uit het stuur gehaald en ze half los gekregen. Maar ik krijg ze niet helemaal los.
5 maart 2016 om 10:15 #18312007@V6R wrote:
Ik heb de LED’s besteld bij leds-buy.nl inclusief de weerstanden en deze gesoldeerd. Alles werkt nu perfect. Echter moet ik alleen nog de lampjes in de stuurbediening vervangen. Ik krijg alleen de knopjes niet los. Heeft iemand hier een handleiding van of kan iemand mij uitleggen hoe ik de knoppen helemaal los kan halen. Ik heb de stuurbediening al uit het stuur gehaald en ze half los gekregen. Maar ik krijg ze niet helemaal los.
Jij bent goed bezig!
De stuur bediening is niet heel moeilijk. Zit ergens een mini schroefje dacht ik aan de achterkant. En anders geklikt met een weerhaakje. Is alweer even geleden dat ik die heb gedaan.
Als je ze besteld voor 12v krijg je gelijk de juiste weerstanden erbij. Wel zo makkelijk.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.