Astra G (Krukastandwiel?)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G (Krukastandwiel?)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Venturas
    Deelnemer

Goedendag.
      Ik zag dit laatst bij mijn astra G 1.6 16v uit 2001.

Ik wilde het riempje vervangen maar vroeg me toch af wat dit is, krukaspoelie? Moet ik alleen de poelie vervangen of ook het tandwieltje bij de distributie. Iemand ervaring mee?
      Ook verbruik/verlies ik een hoop olie, hele motor is nat aan distri zijde en voorkant. Bak-kant is droog.
      Heeft deze motor last van olieverbruik/verlies? bekende kwaal? Heb deze auto net een paar maanden.
      Heb het gaatje (carterontluchting) doorgeboord met een klein boortje, dit stond ergens op internet dat dit zou werken maar niets van gemerkt. wel zat er voordat ik dit doorboorde olie in/bij de gasklep maar nu niet meer.
      Katalysator is inmiddels kapot. (Rij nu zonder) Heb ook vermogenverlies als een malle.
      Ga een lambdasonde bestellen voor na de kat, deze is ook kapot (foutcode)
      Alvast bedankt!!

https://www.youtube.com/watch?v=DUwiJyEn_uw&feature=youtu.be&ab_channel=VenturasProductions

22voeter
      Deelnemer

Hoi, zoek eerst goed waar de lekkage vandaan komt, maak de motor schoon met Dasty of een andere ontvetter. Je ziet dan snel genoeg of het achter de krukaspoelie (keering) vandaan komt. of dat het hoger lekt.

Dat de Lambdasonde een fout geeft komt omdat er geen kat meer tussen zit, een nieuwe sonde geeft dezelfde fout. Haal een gebruikte kat op de sloop en zet die er tussen. Meet je compressie eens, kijk of er geen luchtlekkage langs de zuigers het carter inblaast.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.