astra g krukass tandwiel kapot

Forumindex Forums Modellen Astra astra g krukass tandwiel kapot

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    melvinopel93
    Deelnemer

hoi
      ik ben melvin willems

Heb een astra g 1.8 16v.
      Zondag avond was ik bij een tankstation even gestopt om naar de wc te gaan. Wou daarnaar weer weg rijden maar hij starten heel raar en stotterde en viel daarnaar meteen uit.
      Heb de ANWB gebeld en die zijn gekomen en met heel lang zoeken zijn ze er achter gekomen dat de timing niet meer goed was van de nokkenassen. De auto is daarnaar afgesleept naar mijn huis. maandag avond heb ik gesleutel en heb ik distributie riem er afgehaald en heb ik de tand wiel er af gehaald. En kwam ik dit tegen dat de spies van de tandwiel weg is.

de krukas kan ik 360 graden draaien en de inlaat nokkenas zit muurvast en uitlaat nokkenas kan ik met de hand draaien.
      wat zou de beste oplossing zijn

wim-v6
      Deelnemer

Kan je de kop gaan lichten.
        Kromme kleppen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

b07

jeetje wat een pech zeg.

zou inderdaad eerst de kop eraf halen om te kijken wat de schade is, kijk ook naar je cilinderwand misschien is er wel ijzer slijpsel in gekomen, als alleen je kleppen krom zijn kan je er ook een paar nieuwe kleppen er in zetten, daar heb je meestal wel speciaal gereedschap voor nodig om de kleppen in te drukken maar, waarschijnlijk is het makkelijker een andere kop te kopen, het kan wel zijn dat die gevlakt moet worden en, daar kan je maar beter achter komen voor dat je em monteert :D

bart-gsi
          Deelnemer

Of voor het geld dat je erin gaat steken een ander 1800 klokje erin hangen als dat te doen is… Dan nieuwe waterpomp distributie en multiriem erop en je kan weer een paar jaar vooruit.. (Als dit een optie is)

b07

een ander blok kan in sommige gevallen wel goedkoper/makkelijker zijn, ik denk als je een kop moet laten reviseren en vlakken dat je ongeveer net zoveel kwijt ben als een 2e hands blok en, dan maar hopen dat je blok niet gevlakt hoeft te worden want dan moet die er als nog uit :D
              denk dat de meeste mensen geen ruimte of motor-takel hebben, dan is een kop vervangen wat makkelijker

melvinopel93
              Deelnemer

heb gisteren bij een garage gevraagd die doet alleen revisie bij motor blokken en het kost me totaal 1700 euro en niet meer.
                Als ik een ander blok koop van het zelfde motor code weet ik nog altijd hoe die motor van binnen uit ziet en waarom die op de sloot ligt.
                En als ik mijn blok laat reviserend dan weet ik wel wat ik hem.
                En als ik over een paar jaar een andere auto koop hal ik het blok er uit en verkoop ik hem.

b07

ja je heb inderdaad meer zekerheid op deze manier maar daar betaal je dan ook voor, een 2e hands blok had je voor 500 wel kunnen kopen, daar zit inderdaad een risico aan maar over het algemeen kan je daar een goed blok voor kopen.

Om nu 1700 euro te betalen voor een revisie vind ik een slechte investering, voor dat geld had je een andere 2e hands Astra kunnen kopen.
                  de vraag is ook wat ze reviseren, alleen de kapotte delen of, echt alles honen, vlakken, zuigers, kleppen enz, als ze nu ook het blok in en, uitbouwen vind ik de prijs nog wel te doen.

melvinopel93
                  Deelnemer

Die monteur doet het hele blok

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.