Astra g kofferbak gaat niet meer dicht

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g kofferbak gaat niet meer dicht

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Jiang153
    Deelnemer

Bij mijn Astra G gaat vandaag opeens de achterklep niet meer dicht. Ik kan hem zo zonder het slot in te drukken gewoon open doen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Iemand suggesties wat het kan zijn en/of waar ik naar kan kijken alvorens ik naar de garage moet?

Indien ik het slot moet wisselen maakt het eigenlijk uit of ik dan een achterklepslot haal van een andere uitvoering dan degene die ik heb (hatchback)?

TWA
      Deelnemer

Koffer met de sleutel geopend? Kan zijn dat de stand niet goed staat. Ander veel voorkomend probleem: draadbreuk in de boom waar de kabel de klepbin gaat. Rubber aan de kant wrikken en je kan het zo zien.

Greetz Emiel

Jiang153
        Deelnemer

Nee doe het altijd met CV en dan hand.

Lijkt net alsof die niet in het slot wil vallen.

TWA
          Deelnemer

Staat ie oo een kier dan?

Greetz Emiel

Jiang153
            Deelnemer

Nee hij zit niet op een kier.

[IMG]http://i68.tinypic.com/sy419e.jpg[/IMG]

Hij sluit alleen niet dus kan hem zelfs nadat ik een met de CV op slot heb gezet zo open maken. Hoor wel dat als ik CV gebruik het geluid dat die op slot gaat alleen er gebeurt niet echt wat.

[IMG]http://i67.tinypic.com/1xyoec.jpg[/IMG]

Denk dat het aan dat ding ligt, want het beweegt niet. Hoe vervang je dat? Gewoon die 2 schroeven aan de zijkanten loshalen?

TWA
              Deelnemer

Aha… Pennetje van de motor van het slot geschoten waarschijnlijk. Hoor je iets rammelen als je de klep heen en weer haalt? Heb dit gehad met mn Omega :wacko:

Achterplaat loshalen en je ziet de boel zo zitten. Veel schroefjes, maar snel los. Met een beetje geluk alleen losgeschoten en zo weer vast te klikken.

Greetz Emiel

Jiang153
                Deelnemer

Hoor niks rammelen.

Hoe haal ik die achterplaat/bovenkant los? Zie maar 2 schroefjes zitten eigenlijk die er iets mee te maken (in de hoeken) en daarna nog 2 die onder een dop zitten, maar heb geen idee waar die van zijn.

[IMG]http://i67.tinypic.com/1znvfpd.jpg[/IMG]

[IMG]http://i66.tinypic.com/262qzpc.jpg[/IMG]

TWA
                  Deelnemer

Heerlijk zo’n sedan :happy02: ik heb een hatch en daar zitten iets meer schroefjes in :whistle:

Maar die schroeven idd en dan trekken. Succes

Jiang153
                    Deelnemer

[quote quote=18349408]Heerlijk zo’n sedan :happy02: ik heb een hatch en daar zitten iets meer schroefjes in :whistle:

Maar die schroeven idd en dan trekken. Succes

[/quote]

Oh dit is ook een hatch hoor!

Ook die schroeven onder die dop dan? Kan er toch morgen pas naar kijken aangezien het nu veelste donker is.

TWA
                      Deelnemer

Nee dan denk ik eerder dat ik me vergis :unsure:

T zijn echt t aantal dat je ziet, en dan voor de rest die paddestoel clipjes die de kaart vasthouden.

Greetz Emiel

Jiang153
                        Deelnemer

[quote quote=18349415]Nee dan denk ik eerder dat ik me vergis :unsure:

T zijn echt t aantal dat je ziet, en dan voor de rest die paddestoel clipjes die de kaart vasthouden.

Greetz Emiel

[/quote]

Heb achterplaat losgehaald maar geen idee waar ik naar moet kijken.

[IMG]http://i67.tinypic.com/ftneyg.jpg[/IMG]

Als ik CV open/uit doe dan zie ik wel beweging, maar dat rooie omcirkelde wat verbonden is met dat mechaniek zelf doet dus niks.

Astra_DLS
                          Deelnemer

Kun je dat mechanisme handmatig bedienen? Wat gebeurt er als je hem de andere kant op drukt en dan met de afstandsbediening weer open maakt? En als je met de sleutel in de klep eens draait?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.