Astra G – Kenteken behuizing + verlichting vervangen LED

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G – Kenteken behuizing + verlichting vervangen LED

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277018
    Spiderrr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 June 2016

      Goede dag,

      Ik wil me kenteken verlichting behuizing vervangen heb ook een nieuwe behuizing gekocht. Maar ook gelijk nieuwe led lanpje wat er achter in past.

      Mijn vraag is kan me kenteken verlichting afgekeurd worden bij de apk? En hoe vervang je de kenteken verlichting behuizing en het lampje?

      Alles zou gewoon moeten passen in mijn astra g njoy hatchback.

      #18321131
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Ja kenteken verlichting kan afgekeurd worden.
        Het mag niet blauw of een andere kleur uit stralen.
        Ook moet het zo gemonteerd zijn dat het geen licht naar achter schijnt.
        Mag alleen op het kenteken plaat schijnen.

        #18321132
        Markus12
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 March 2016

          Het vervangen van de behuizing is niet moeilijk. Pak een kleine schroevendraaier en probeer hem omhoog te wippen.
          Eventueel ook met de hand onder de achterbumper door meevoelen.

          De behuizing zit met een puntig gedeelte vast en met een metalen palletje. Pas op dat dit metalen palletje niet teveel verbuigt, anders blijft de houder niet lekker zitten.

          Bij het plaatsen van een LED lampje kan het zijn dat je de twee draadjes moet doorknippen en andersom moet verbinden. Dit is afhankelijk van de sperrichting van de LED lamp.

          Wat de wet en keuring betreft: ik heb het zelf ook en ik ben nog niet aan de kant gezet (lampje is vrij fel). Als je tijdens de keuring geen risico wil lopen wissel je de LED weer even om voor een gloeilamp.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.