Astra G kabels onder motorkap naar binnen krijgen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G kabels onder motorkap naar binnen krijgen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    ZakhooiTM
    Deelnemer

Mijn Astra heeft vanaf de fabriek af geen cruise control voorbereid kwa kabelboom.
      Nu wil ik deze kabelboom zelf gaan leggen maar wil graag weten hoe ik deze kabels naar binnen krijg.
      Heb namelijk niet zo veel zin om de X2 stekker te gaan modificeren in de kleine ruimte die ik achter het dashboard heb.
      Welke plek kan ik hiervoor gebruiken ?

Wil deze plek later ook gaan gebruiken om de kabels van het alarm te leggen.

Baas J.
      Deelnemer

Doorvoer gebruiken waar normaal het kabelgas doorheen loopt. Zwarte rubberen dop, zo vanuit motorruimte te zien.

ZakhooiTM
        Deelnemer

Heb hem inderdaad zien zitten, zit naast grote ronde ding wat waarschijnlijk iets met stuurbekrachtiging te maken heeft.
          Moet ik hierin een gaatje maken zodat water niet zo snel naar binnen kan ?

marijnl1988
          Deelnemer

Waarom niet via x2 stekker vanuit motorruimte stekkers op juiste positie erin drukken
            en vanaf je binnenkant ook en klaar

ZakhooiTM
            Deelnemer

Het is inderdaad wel mogelijk maar het ding zit op zo’een rotplek + dat ik later meer dingen naar de motorruimte wil laten lopen (voor eigen elektronica bijv.) welke ik dan toch via de zo’een gat wil laten lopen.
              Of je moet weten hoe ik de stekker gemakkelijk kan bereiken, volgens mij zit hij achter het dashboard en om dat eruit uit te slopen….

Dolby
              Deelnemer

Zie hier foto’s van mijn Opel Astra G. Om kabel door te trekken naar binnen toe. Deze kabel komt dan boven je pendalen uit.

Onder de motorkap;

Daar zit een ronde zwarte dop in. Die kun je aanpassen zodat de kabels erdoor passen maar geen water door kan komen.

Succes ermee.

marijnl1988
                Deelnemer

Heeft je auto airco..?

Dolby
                  Deelnemer

Ja mijn astra had airco inderdaad. Maar het gaat waar ik het over heb zit in iedere Astra G / Zafira A. Met zonder airco. :thumb

ZakhooiTM
                    Deelnemer

Thanks voor de foto’s!
                      Ga van het weekend er eens een poging aan wagen, ECU plug is makkelijk te verbouwen, instrumenten paneel wordt nog leuk vanwege ontbrekende leds en een extra pin die ik in de plug moet krijgen.
                      Mijn auto heeft trouwens gelukkig airco :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.