Astra G: Houdt in/stottert/bokt bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G: Houdt in/stottert/bokt bij warme motor

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274384
    Sjoerd-Bo3
      Lid sinds:
      28 November 2015

      Hallo allemaal,

      Sinds 3 weken heb ik een Opel Astra G 1.6 V16 met een X16XEL. Als ik de auto start kan ik vol doortrekken zonder problemen. Als de motor warm is begint hij te stotteren bij middel tot vol gas, wanneer ik het gas dan iets terugneem accelereert de auto weer prima. Ook wanneer ik iets te laag in de toeren zit geeft hij problemen. Hoog in de toeren heb ik vrijwel geen horten en stoten. Ik heb eigenlijk geen foutcodes gevonden (gekeken dmv gas en rem indrukken en contact erop).

      Wat ik al heb gedaan:
      Vervangen
      Bougies
      Bobinebrug
      Brandstoffilter
      Oliefilter (en olie)

      Nagekeken/schoongemaakt
      EGR-klep (was iets zwartig)
      Gasklephuis gedemonteerd, was eigenlijk mooi schoon. Wel was de pakking slecht, die vervang ik aankomende week.
      Nullastklep was wel klein beetje vervuild, schoongemaakt.
      Al 2 keer Wynn’s Injector cleaner in de brandstof gedaan (1 flacon op 1/4 tank, aanraden van andere)

      De Distributieriem moet wel nog een keer vervangen worden, maar ik dacht zelf dat dat dit niet mag veroorzaken….. ??

      Iemand tips over mijn probleem?

      Heel erg bedankt,

      Sjoerd

      #18303245
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Hi Sjoerd,

        Aangezien je de bobinebrug en bougies al vervangen hebt ga ik er vanuit dat het waarschijnlijk geen ontstekingsprobleem is. Als ik zo lees wanneer de klachten optreden zou ik eerder vermoeden dat je een defecte temperatuursensor hebt voor je inlaatlucht of voor je koelvloeistof, aangezien het probleem blijkbaar niet optreed bij een koude motor. Persoonlijk zou ik als eerste even zoals je zelf al aangeeft je gasklephuispakking vervangen. Daarna iemand met een op-com opzoeken en kijken of je tijdens het rijden de sensorwaarden uit kunt lezen. Das in ieder geval goedkoper dan lukraak onderdelen vervangen. Mocht je in de buurt van Gouda wonen, dan wil ik je daar wel bij helpen (ik heb een op-com).

        Overigens kan je Wynn’s net zo goed door de gootsteen spoelen. Doet niet wat het hoort te doen, in mijn ervaring. Als je je brandstofsysteem wilt reinigen > Forté. Kan je kopen bij sommige garagebedrijven en de meeste VW dealers. Kost je wel €22 per flesje, maar dat spul werkt tenminste

        #18303246
        opelcomboastra
          Lid sinds:
          25 December 2015

          Heb het zelfde probleem en was het opgelost. Hoor graag van jullie en misschien een foto welke sensor. thanks

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.