Astra G hoog olieverbruik

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G hoog olieverbruik

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274750
    DennisC094
      Lid sinds:
      27 December 2013

      Hallo,
      Ik heb een astra g uit 2002 met een 1.6 8V motor. Mijn auto verbruikt ongeveer 1 liter olie op 1000 km. En mijn uitlaat zit onder de olie. Mijn motor trilt, en schokt als hij stationair draait. Roken doet hij niet zo erg, alleen een klein beetje witte rook als hij koud is.Ik heb de bobine en bougies reeds vervangen, alle bougies waren helemaal verkoold. Ook heb ik boven de 4.500, 5.000 toeren bijna geen trekkracht meer. Weet iemand wat dit kan zijn? en hoe ik dit kan oplossen?
      Alvast bedankt
      Groeten Dennis

      #18306298
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Draai je bougies eruit en kijk of ze zwart zijn van de olie…

        #18306299
        DennisC094
          Lid sinds:
          27 December 2013

          De oude bougies zaten helemaal onder de olie en koolstofresten, bij die nieuwe weet ik niet maar die zitten er nu net een paar dagen in, zou ik morgen ff kunnen kijken hoe die eruit zien

          #18306300
          DennisC094
            Lid sinds:
            27 December 2013

            Vergeet er ook bij te zeggen dat ik boven de 4.500, 5.000 toeren veel minder trekkracht heb

            #18306301
            basss27
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2013

              Doen stationair niet alle cilinders meer mee? En verbruikt ie ook koelvloeistof?

              Zuigerveren of klepseals kunnen een oorzaak zijn.

              Zuigerveren testen:

              Trek eens met lopende motor je peilstok eruit of je oliedop eraf. Als die blazen als een kan dat duiden op een zuigerveer.

              Na koude start het blok 10 sec op 3500 toeren houden. Komt en dan een blauw walmpje uit de uitlaat, zijn je zuigerveren gaar.

              Uitgeharde klepseals staan ze ook bekend om om olie te gaan verbruiken. Moet je als het blok warm gereden is het ding 10 minuten stationair laten draaien. Dan opeens in 1x een dot gas geven tot 5500 toeren ofzo

              Geeft ie dan een blauwe walm, zijn je klepseals gaar

              Of de koppakking is lek tussen een oliekanaal en cilinder. Kom je achter door compressie te meten.

              #18306302
              DennisC094
                Lid sinds:
                27 December 2013

                De cilinders doen mee maar hij lijkt af een misfire heeft. Dit geeft hij telkens aan als ik hem uit laat lezen als het motorlampje gaat branden. Het andere wat je zei ga ik morgen proberen

                #18306303
                basss27
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 February 2013

                  @DennisC094 wrote:

                  De cilinders doen mee maar hij lijkt af een misfire heeft. Dit geeft hij telkens aan als ik hem uit laat lezen als het motorlampje gaat branden. Het andere wat je zei ga ik morgen proberen

                  Heet ie geen trekkracht meer boven de 4000 toeren omdat de motor in noodloop draait? Omdat ook het storingslampje brand?

                  #18306304
                  DennisC094
                    Lid sinds:
                    27 December 2013

                    Nee er gaat niet altijd het lampje branden. Het lampje is soms weken uit en gaat dan spontaan weer branden. Hij trekt hem dan wel zachtjes tot 5.500 toeren door maar je voelt dat de motor inhoud

                    #18306305
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      als je klepseals versleten zijn dan kun je dat zien als je motor op temperatuur is en je laat je motor een minuut stationair lopen.. dan moet hij een beetje of erg gaan roken.. als je gas geeft staat heel je parkeervak achter de auto blauw van de rook
                      dan kun je nog wel compressie hebben alleen loopt de olie van je cilinderkop langs je kleppen de motor in… dan als je er even mee rond rijdt zullen je bougies uitvallen doordat ze door de dikke laag olie niet meer kunnen ontsteken…
                      klepseals zijn opzich wel te vervangen maar je distributieriem zal eraf moeten omdat je nokkenassen verwijderd moeten worden als dat het geval is…

                      #18306306
                      shutuptrain
                        Lid sinds:
                        28 December 2015

                        Ik heb precies het zelfde probleem gehad.
                        Zou even compressie meten, bij mij was het geval dat de zuigerveren in cil 1 vast zaten. Hierdoor dus de vermogen verlies en slecht lopen. En de klep seals waren volledig uitgehard deze ook vervangen en probleem was opgelost.

                        #18306307
                        DennisC094
                          Lid sinds:
                          27 December 2013

                          Vandaag word de garage gebeld om alles na te laten uitzoeken

                          #18306308
                          Astra G X1.6SZR
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2013

                            Heb je ook mayonaise onder de olievuldop?
                            En moet je ook soms koelwater bijvullen?

                            #18306309
                            DennisC094
                              Lid sinds:
                              27 December 2013

                              Heb eigenlijk bijna nooit wat onder mijn olievuldop, en heb het koelwater in geen 4 jaar bijgevuld, en hij blijft mooi helder oranje, 7 januari gaat hij naar de garage, mag er alleen niet meer mee rijden van de garage

                              #18306310
                              opelcomboastra
                                Lid sinds:
                                25 December 2015

                                Oude olie eruit gooien. Motorflush erin gooien met goedkopen olie . Lees de instructie van je fles flush . Laten draaien met 10 min extra erbij. Olie eruit gooien nieuwe oliefilter erop zetten . Goeie olie erin doen .5/40… And go.

                                #18306311
                                astraTD
                                  Lid sinds:
                                  9 March 2009

                                  Had het zelfde met mijn 1.6 8v alleen was alle olie weg na 400km , onderblok gaar ( zuigers).

                                  Compleet nieuw blok erin gegooid. Nu 3000km verder nog altijd op pijl.

                                  Met vorig blok en met nieuw blok verbruik 1op10 ,vind zoiets niet kunnen voor een gemiddelde benzine motor in zijn klasse.

                                  #18306312
                                  Astra G X1.6SZR
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 January 2013

                                    Ja, afhankelijk van het gebruik is het verbruik bij de 1.6 8v hier 1:11-12,5

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.