Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G helaas ermee gestopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2014 om 11:39 #18241913
Ik vind de prijzen zeer schappelijk voor een dealer in ieder geval.
10 juli 2014 om 11:42 #18241914@Haasje17 wrote:
Ik vind de prijzen zeer schappelijk voor een dealer in ieder geval.
Is niet de officiële dealer, maar als ik na dit allemaal paar maanden vooruitkom zonder reparaties ben ik al blij :thumbup
Als ik een uitlaatspruitstuk zoek moet ik dan specifiek kijken eentje voor de X16szr?
10 juli 2014 om 12:34 #18241915ik dacht dat er ook spruitstukken van de astra f 1.4 en 1.6 die passen en, misschien ook wel van een x16sz
11 juli 2014 om 15:06 #18241916Naja voor nu is alles verholpen zelfs het hoedenplank probleem. Enige wat nog gedaan moet worden is de airco, maar dat komt nog wel ooit.
Nog zo’n 20000/30000 distributieriem laten vervangen Is 250 dan een schappelijke prijs?
11 juli 2014 om 17:06 #18241917dat lijkt me een normale garage prijs ,dat is waarschijnlijk ook alleen de prijs van een riem en koelvloeistof vervangen , als je daarna nog lang in je auto wil blijven doorrijden zijn de volgende dingen ook aan te raden om te doen en, dan zal de prijs ook weer een stuk hoger worden .
een waterpomp ongeveer 80 euro ,
een thermostaat ongeveer 10 euro,
spanrol ongeveer 50 euro.11 juli 2014 om 17:12 #18241918@b07 wrote:
dat lijkt me een normale garage prijs ,dat is waarschijnlijk ook alleen de prijs van een riem en koelvloeistof vervangen , als je daarna nog lang in je auto wil blijven doorrijden zijn de volgende dingen ook aan te raden om te doen en, dan zal de prijs ook weer een stuk hoger worden .
een waterpomp ongeveer 80 euro ,
een thermostaat ongeveer 10 euro,
spanrol ongeveer 50 euro.Is van waterpomp met riem. Thermostaat, spanrol weet ik niet want die heb ik niet genoemd. :???:
11 juli 2014 om 17:14 #18241919Altijd de thermostaat meenemen, gaan vaak stuk en je kan er namelijk alleen bij wanneer de distributie riem eraf is.
En spanrol ook vervangen.
13 juli 2014 om 13:42 #18241920Heb weer wat nieuws:
Valt me nu pas op dat het stuur heel klein beetje scheef staat en als ik het stuur loslaat als die recht staat dan trekt die heel rustig beetje naar links. Wat kan ik nu doen? Uitlijnen?13 juli 2014 om 13:46 #18241921T stuur van mijn G heeft altijd een beetje naar rechts getrokken. al 12 jaar. Nooit iets van gezegd, nooit problemen mee gehad.
Maar als je zeker wil zijn, of jezelf er wat geruster bij voelt, kan je er eens mee naar de garage gaan.
Kan echter ook liggen aan het feit dat het stuur er gewoon scheef opstaat ;).13 juli 2014 om 14:26 #18241922@Chris426 wrote:
T stuur van mijn G heeft altijd een beetje naar rechts getrokken. al 12 jaar. Nooit iets van gezegd, nooit problemen mee gehad.
Maar als je zeker wil zijn, of jezelf er wat geruster bij voelt, kan je er eens mee naar de garage gaan.
Kan echter ook liggen aan het feit dat het stuur er gewoon scheef opstaat ;).Ja stuur staat echt maar paar mm extra naar rechts. Als ik het zeg maar terugdraai helemaal recht en dan vasthoudt dan gaat die heel rustig naar links.
Ik zal het wel nog aan een paar andere garages vragen
13 juli 2014 om 21:46 #18241923Hier nog een pic als het zichtbaar is:
Als ik het zo loslaat dan rijdt die wel rechtdoor, maar wanneer die 100% horizontaal staat dan gaat die heel rustig naar links
13 juli 2014 om 22:32 #18241924Bij mij echt precies hetzelfde. Ga dit onderwerp id gaten houden, zien wat de garages die jij aanspreekt ervan zeggen.
14 juli 2014 om 14:35 #18241925toen ik nog een Astra g had stond mij stuur gewoon recht ,als je stuur scheef staat dan staat je sporing/toe in, toe out niet goed dat is prima te verhelpen door em opnieuw te laten uitlijnen.
ga naar een goede uitlijner waar je een uitlijnraport mee krijgt of, mag mee kijken of ze de waardes wel goed zetten links en, rechts want, er zijn heel veel slechte uitlijners die niet nauwkeurig uitlijnen en ,alleen maar haast hebben en geen tijd nemen om je auto goed uit te lijnen dan krijg je em bijvoorbeeld weer terug met een scheef stuur.
heb je een uitlijnraport dan kan je altijd weer aantonen dat ze het niet goed hebben gedaan .
ik ga zelf meestal naar peter de groot in Oud-Beijerland daar mag je er bij staan en krijg je een rapport.
14 juli 2014 om 14:38 #18241926@b07 wrote:
toen ik nog een Astra g had stond mij stuur gewoon recht ,als je stuur scheef staat dan staat je sporing/toe in, toe out niet goed dat is prima te verhelpen door em opnieuw te laten uitlijnen.
ga naar een goede uitlijner waar je een uitlijnraport mee krijgt of, mag mee kijken of ze de waardes wel goed zetten links en, rechts want, er zijn heel veel slechte uitlijners die niet nauwkeurig uitlijnen en ,alleen maar haast hebben en geen tijd nemen om je auto goed uit te lijnen dan krijg je em bijvoorbeeld weer terug met een scheef stuur.
heb je een uitlijnraport dan kan je altijd weer aantonen dat ze het niet goed hebben gedaan .
ik ga zelf meestal naar peter de groot in Oud-Beijerland daar mag je er bij staan en krijg je een rapport.
En dan te bedenken dat ik daar bijna dagelijks ben voor mijn werk :D
Ikzelf dacht erover om morgen naar Profile tyrecenter te gaan hier in Hoogvliet. Kosten waren volgens de medewerker €50,-
14 juli 2014 om 16:48 #18241927je kan ook is bij de Sprint in Hoogvliet informeren , vaak kan je daar zonder afspraak langs rijden voor een uitlijning of banden plaatsen.
ben daar ongeveer 4 jaar geleden geweest voor nieuwe banden en ,een standaard fabrieks uitlijning geloof dat uitlijnen iets van 35 euro was,voor de rest blijf ik altijd ver uit de buurt van zaakjes als sprint en kwikfit
16 juli 2014 om 08:49 #18241928@Chris426 wrote:
Bij mij echt precies hetzelfde. Ga dit onderwerp id gaten houden, zien wat de garages die jij aanspreekt ervan zeggen.
vandaag uitgelijnd en hij rijdt weer rechtdoor en stuur staat ook weer goed. :jerry
Dus ik denk dat als jij het uitlijnt het bij jouw ook goedkomt!
Kosten waren bij mij €50,-
7 augustus 2014 om 09:08 #18241929Nieuw ding:
Er zit wat roest op de rand van de wielkast rechtsachter. Hoe haal ik dit weg en Is er misschien een wielkasten bedekking ergens te koop?6 oktober 2014 om 20:33 #18241930Over die distributieriem, sommigen geven aan dat die na 90000 km of 8 jaar vervangen moet worden. Zou het ook lukken bij 95000/100000?
Betreft een X16SZR
6 oktober 2014 om 21:00 #18241931kan heb zat auto voorbij zien komen die veel te laat waren met de distributieriem vervangen.
maar je kan de pech hebben dat hij bij jouw wel breekt blijf altijd een risico.
mijn advies en zou het niet gokken als hij wel klapt kan je een vervangende motor gaan zoeken het risico is het niet waard.7 oktober 2014 om 04:13 #18241932Voor deze motor stond eerst 60.000 kilometer. Dat bleken die riemen makkelijk te halen, dus dat is opgeschroeft naar 120.000. Toen bleek toch dat dat niet altijd goed ging, dus is er 90.000km van gemaakt. Je zal die 100.000 dus wel halen, maar daarna niet te lang meer wachten ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.