astra g heeft op 3e cilinder geen compressie meer

Forumindex Forums Modellen Astra astra g heeft op 3e cilinder geen compressie meer

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227945
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      beste Astra rijders,

      ik heb een 1/2 jaar geleden een astra g 1.6 8v compressie gemeten, deze uitslag was perfect.
      na de uitslag heeft hij een grootte beurt ondergaan en alles wat versleten of stuk was is vervangen.
      kosten ongeveer 850 euro (achter stallig onderhoud) hij rijd nu een half jaar in de auto en komt bij mij terug dat de motor niet mooi loopt. na korte onderzoek heeft de 3e cylinder 0,0 aan compressie!
      geen idee wat er aan de hand is
      1) zuiger/zuiger veren
      2) klep of klep stoter!

      maar voor dat de kop eraf gaat wil ik graag weten als het blok niet meer te redden is of niemand nog zo’n blok heeft liggen :D

      [url][/url]

      #17753402
      RickR91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 April 2011

        X16SZR?
        Als je motorblok toch wilt gaan uitbouwen en omwisselen, waarom dan geen Z16SE of andere?

        #17753403
        miral astra
          Lid sinds:
          9 June 2010

          @RickR91 wrote:

          X16SZR?
          Als je motorblok toch wilt gaan uitbouwen en omwisselen, waarom dan geen Z16SE of andere?

          waar staat dat precies wat voor motor erin zit, bij de 16v staat het er 2 x maar bij deze auto zie ik niks staan!
          en dit is niet mij auto maar van een kennis :vertag

          #17753404
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            meestal staat dat op de kenteken papieren

            #17753405
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              anders vul je het kenteken in op deze site dan zie je gelijk de motorcode staan

              http://www.carfiltershop.nl/default.asp?action=cleanup” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #17753406
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                opel astra-g-cc en type motor is volgens kenteken X16SZR.
                maar dit moet toch ook ergens op het blok staan :hmmz

                #17753407
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  0.0 compressie is een klep die open blijft staan, het zij dat ie gaar is (verbrand) of dat de hydro stoter hem open houdt.

                  Zuigerveren zullen het niet zijn aangezien die dan meestal nog wel wat compresie heeft.
                  Test dat anders even door wat olie op de zuiger te gooien en dan weer een compressie test te doen. Daarmee sluit je de zuigerveren dan uit.

                  Als het alleen de kop is die er af hoeft is het zeker wel de mooite om die kop op te knappen.

                  to do:

                  compressietest met olie op de zuiger. nog steeds 0.0? Dan de kleppen checken.
                  Dat kan je doen met een camera van de garage.

                  Je kan ook gelijk het kleppendeksel lossen om te zien of de boel van cilinder 3 niet blijft staan.

                  #17753408
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    @Fearless wrote:

                    0.0 compressie is een klep die open blijft staan, het zij dat ie gaar is (verbrand) of dat de hydro stoter hem open houdt.

                    Zuigerveren zullen het niet zijn aangezien die dan meestal nog wel wat compresie heeft.
                    Test dat anders even door wat olie op de zuiger te gooien en dan weer een compressie test te doen. Daarmee sluit je de zuigerveren dan uit.

                    Als het alleen de kop is die er af hoeft is het zeker wel de mooite om die kop op te knappen.

                    to do:

                    compressietest met olie op de zuiger. nog steeds 0.0? Dan de kleppen checken.
                    Dat kan je doen met een camera van de garage.

                    Je kan ook gelijk het kleppendeksel lossen om te zien of de boel van cilinder 3 niet blijft staan.

                    thanks fearless voor deze tip’s. erg goed idee van de zuiger veren check! deze kende ik nog nie

                    #17753409
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Als het een zuigerveer zou zijn, dan is het wel HEEL abrupte gekomen, meestal gaat voor een zuiger / zuigerveer kapot gaat eerst een tijd vooraf met Flink olieverbruik en Carterdruk.

                      ik vermoed inderdaad net als Fearless dat het een klep is die verbrand is, of open blijft staan ivm ”hangende” stoter

                      Willem

                      #17753410
                      miral astra
                        Lid sinds:
                        9 June 2010

                        @wim-v6 wrote:

                        Als het een zuigerveer zou zijn, dan is het wel HEEL abrupte gekomen, meestal gaat voor een zuiger / zuigerveer kapot gaat eerst een tijd vooraf met Flink olieverbruik en Carterdruk.

                        ik vermoed inderdaad net als Fearless dat het een klep is die verbrand is, of open blijft staan ivm ”hangende” stoter

                        Willem

                        wim v6 ook u bedankt voor de info. dus eerst maar is olie erin en dan compressie meten. vanuit daar dan toch maar de cilinderkop eraf halen. ehh eerst ff checken of stoter blijft hangen :D

                        #17753411
                        Dr.Insane
                          Lid sinds:
                          20 September 2010

                          T is 100% geen zuigerveer.
                          Er zitten er 3 op een zuiger waarvan 1 dikke die praktisch niet stuk te krijgen is. (olieschraapveer)
                          Je hebt dus altijd wel wat compressie. ;)
                          Of er moet een gat in de zuiger zitten (en dan helpt olie ook niet) of idd een klep die verbrand is of blijft hangen.
                          Ff kleppendeksel er af en dan weet je zo of ie blijft hangen.
                          En anders kop er af. :(
                          Sterkte iig.

                          #17753412
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            een gat in de zuiger is ook een optie…..

                            cameratje er in doet wonderen. Zon ding stond zelfs nog in een foldertje voor weinig geld!

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.