Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g heeft op 3e cilinder geen compressie meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2011 om 12:04 #17227945
beste Astra rijders,
ik heb een 1/2 jaar geleden een astra g 1.6 8v compressie gemeten, deze uitslag was perfect.
na de uitslag heeft hij een grootte beurt ondergaan en alles wat versleten of stuk was is vervangen.
kosten ongeveer 850 euro (achter stallig onderhoud) hij rijd nu een half jaar in de auto en komt bij mij terug dat de motor niet mooi loopt. na korte onderzoek heeft de 3e cylinder 0,0 aan compressie!
geen idee wat er aan de hand is
1) zuiger/zuiger veren
2) klep of klep stoter!maar voor dat de kop eraf gaat wil ik graag weten als het blok niet meer te redden is of niemand nog zo’n blok heeft liggen :D
[url][/url]
9 juni 2011 om 12:08 #17753402X16SZR?
Als je motorblok toch wilt gaan uitbouwen en omwisselen, waarom dan geen Z16SE of andere?9 juni 2011 om 12:10 #17753403@RickR91 wrote:
X16SZR?
Als je motorblok toch wilt gaan uitbouwen en omwisselen, waarom dan geen Z16SE of andere?waar staat dat precies wat voor motor erin zit, bij de 16v staat het er 2 x maar bij deze auto zie ik niks staan!
en dit is niet mij auto maar van een kennis :vertag9 juni 2011 om 12:30 #17753404meestal staat dat op de kenteken papieren
9 juni 2011 om 12:35 #17753405anders vul je het kenteken in op deze site dan zie je gelijk de motorcode staan
http://www.carfiltershop.nl/default.asp?action=cleanup” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 juni 2011 om 12:45 #17753406opel astra-g-cc en type motor is volgens kenteken X16SZR.
maar dit moet toch ook ergens op het blok staan :hmmz9 juni 2011 om 15:27 #177534070.0 compressie is een klep die open blijft staan, het zij dat ie gaar is (verbrand) of dat de hydro stoter hem open houdt.
Zuigerveren zullen het niet zijn aangezien die dan meestal nog wel wat compresie heeft.
Test dat anders even door wat olie op de zuiger te gooien en dan weer een compressie test te doen. Daarmee sluit je de zuigerveren dan uit.Als het alleen de kop is die er af hoeft is het zeker wel de mooite om die kop op te knappen.
to do:
compressietest met olie op de zuiger. nog steeds 0.0? Dan de kleppen checken.
Dat kan je doen met een camera van de garage.Je kan ook gelijk het kleppendeksel lossen om te zien of de boel van cilinder 3 niet blijft staan.
9 juni 2011 om 16:02 #17753408@Fearless wrote:
0.0 compressie is een klep die open blijft staan, het zij dat ie gaar is (verbrand) of dat de hydro stoter hem open houdt.
Zuigerveren zullen het niet zijn aangezien die dan meestal nog wel wat compresie heeft.
Test dat anders even door wat olie op de zuiger te gooien en dan weer een compressie test te doen. Daarmee sluit je de zuigerveren dan uit.Als het alleen de kop is die er af hoeft is het zeker wel de mooite om die kop op te knappen.
to do:
compressietest met olie op de zuiger. nog steeds 0.0? Dan de kleppen checken.
Dat kan je doen met een camera van de garage.Je kan ook gelijk het kleppendeksel lossen om te zien of de boel van cilinder 3 niet blijft staan.
thanks fearless voor deze tip’s. erg goed idee van de zuiger veren check! deze kende ik nog nie
9 juni 2011 om 17:52 #17753409Als het een zuigerveer zou zijn, dan is het wel HEEL abrupte gekomen, meestal gaat voor een zuiger / zuigerveer kapot gaat eerst een tijd vooraf met Flink olieverbruik en Carterdruk.
ik vermoed inderdaad net als Fearless dat het een klep is die verbrand is, of open blijft staan ivm ”hangende” stoter
Willem
9 juni 2011 om 17:58 #17753410@wim-v6 wrote:
Als het een zuigerveer zou zijn, dan is het wel HEEL abrupte gekomen, meestal gaat voor een zuiger / zuigerveer kapot gaat eerst een tijd vooraf met Flink olieverbruik en Carterdruk.
ik vermoed inderdaad net als Fearless dat het een klep is die verbrand is, of open blijft staan ivm ”hangende” stoter
Willem
wim v6 ook u bedankt voor de info. dus eerst maar is olie erin en dan compressie meten. vanuit daar dan toch maar de cilinderkop eraf halen. ehh eerst ff checken of stoter blijft hangen :D
9 juni 2011 om 19:01 #17753411T is 100% geen zuigerveer.
Er zitten er 3 op een zuiger waarvan 1 dikke die praktisch niet stuk te krijgen is. (olieschraapveer)
Je hebt dus altijd wel wat compressie. ;)
Of er moet een gat in de zuiger zitten (en dan helpt olie ook niet) of idd een klep die verbrand is of blijft hangen.
Ff kleppendeksel er af en dan weet je zo of ie blijft hangen.
En anders kop er af. :(
Sterkte iig.20 juni 2011 om 09:56 #17753412een gat in de zuiger is ook een optie…..
cameratje er in doet wonderen. Zon ding stond zelfs nog in een foldertje voor weinig geld!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.