Astra G Hatchback speakers

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Hatchback speakers

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    rjkooijman
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Nu motorisch alles in orde lijkt te zijn wil ik de speakers enzo gaan aanpakken. Nu weet ik dat Hifonics/Rockford Fosgate altijd goede kwaliteit is vandaar dat ik hier ook speakers van wil. Ik had deze gekozen (volgens mij zit er namelijk 13 cm in mijn deuren en achter): http://www.carhifitwente.nl/Hifonics-Atlas-AS52″ onclick=”window.open(this.href);return false;.

Is het verder nog nodig om de tweetertjes die er standaard in zitten ook te vernieuwen met goed spul?

Verder ben ik nog niet uit over de subwoofer. Mijn radio geeft 4×50 watt, dus ik moet sowieso voor de satelietspeakers al een versterker. Hetgeen waar ik bij mijn subwoofer nog niet over uit ben is of ik underseat doe (2x misschien) of 1 kist in de kofferbak leg. Het voordeel van die underseat vind ik dat ze gelijk weggewerkt zijn ondanks dat een kist achterin beter is. Heeft iemand een suggestie voor wat ik moet doen met betrekking tot evt inbouwen of een specifieke subwoofer + versterker?

Astra_DLS
      Deelnemer

Wat voor radio heb je erin zitten? Voor je ook maar een Euro in speakers stopt moet je er eerst een goede head unit in hebben zitten. Die is bepalend voor alles wat er achter hangt.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

rjkooijman
        Deelnemer

@Astra_DLS wrote:

Wat voor radio heb je erin zitten? Voor je ook maar een Euro in speakers stopt moet je er eerst een goede head unit in hebben zitten. Die is bepalend voor alles wat er achter hangt.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

De Sony DSX-S100. Verdere specificaties kan je vinden op:
          http://www.pimtensen.nl/car-hifi/101c-autoradio/147l-autoradio/7741d-sony-dsx-s100/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Rob-Epe
          Deelnemer

Zou het underseat doen… kist achterin is leuk, maar vreet veel ruimte.
            Ookal gebruik je het nooit…

Dolby
            Deelnemer

Meestal zijn de auto readio 4x50watt maar zijn ze maar 25 a 28 watt RMS (continu vermogen) wat je echt uit de speakers krijgt. Dus dat is al bijna de helft minder. Ik ben al jaren fan van Pioneer radio’s. Heb zelf ook jaren de active Pioneer DEH-Ts-WX77A gehad een geweldig mooi subwoofer die maar heel weinig ruimte in neemt. Je kunt er namelijk gewoon boodschappen of andere spullen zonder problemen opleggen zonder dat de subwoofer kapot gaat. Het een een zeer goede subwoofer met een mooi strak geluid. Wil je een subwoofer hebben die je 2 straten verop hoort aankomen dan moet je deze subwoofer niet nemen. Want deze subwoofer hoor je bijna alleen maar binnen de auto. Maar ik vond het een super mooi geluid wat 100 RMS vermogen leverd en 200watt maximaal is. Dit is na mijn weten een van de active subwoofer die het meeste vermogen en beste geluid leverd voor zijn omvang.

Succes met je keus. :thumb

rjkooijman
              Deelnemer

Heb nog niet echt een perfect argument gehoord voor een subwoofer in de kofferbak. Dus ik blijf bij de underseats denk ik.

Nu twijfel ik nog over 1 of 2 underseats. 2 is misschien overkill en kan me nu ook niet zo 1-2-3 bedenken hoe ik dit technisch moet oplossen aangezien ik dan 2 actieve versterkers heb..

Ik had deze op het oog: http://www.carhifitwente.nl/Hifonics-Triton-TR202A” onclick=”window.open(this.href);return false;

Het setje, deze subwoofer en de speakers uit de beginpost, is een prima keuze lijkt mij?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.