Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ASTRA G hatchback of Coupe? verschil
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2011 om 16:53 #17233359
Ja er zit verschil in het model gezien het uiterlijk..
Maar eigenlijk is mijn vraag: Is de Astra coupe groter? kwa zitruimte?
Ik heb een astra g hatchback, maar kan met mijn lengte de benen niet strekken… En dan staat alles op de uiterste stand.
Weet iemand of er een wezenlijk verschil zit in zitruimte???
18 augustus 2011 om 17:24 #17824689hallo,
als je in de hatchback al ”krap” zit moet je zeker geen coupe kopen!!
ik neem aan dat je lang bent en daarom je benen niet kwijt kunt, bij een coupe zit je dan met je hoofd tegen het dak.
het dak van een coupe is namelijk lager dan een hatchback.
trust me , been there !!
18 augustus 2011 om 17:35 #17824690ja ben 1.93m, en kan mijn benen niet strekken of zo… zit altijd wat gebogen met de benen.
De stoel in mijn astra sport heb ik altijd helemaal naar achteren geschoven..Maar ik denk misschien dat de stoelen van een coupe verder naar achteren kunnen en misschien wat ruimer waren..
Kan dus concluderen dat dat niets uit gaat maken?18 augustus 2011 om 17:40 #17824691Ik ben 1.90 en kan in mijn Coupé prima zitten. Heb altijd de stoel helemaal achterin en zo laag mogelijk. Heb m’n benen altijd wel iets gebogen, omdat de stoel wat achterover staat (omdattie in de laagste stand staat). Dus dat voelt niet onprettig ofzo.
Waar kom je vandaan? Anders mag je bij mij gerust eens komen passen ;)
Heb trouwens achterin totaal geen ruimte meer. Met mijn stoel in mijn stand is er tussen mijn rugleuning en de achterbankzitting slechts zo’n 5 cm.
18 augustus 2011 om 17:50 #17824692aha, ja dat is dan ook bij mij nu ongeveer het geval in de hatchback.. Stoel helemaal naar achteren kan er echt niemand meer achter zitten!
Ook alles helemaal naar beneden gezet.. ooit is groot zijn fijn, ooit is het :fy1En woon in het brabantse! misschien dat ik hier ook wel eens ooit kan passen.. maar ja mijn benen kunnen strekken in een auto zal ik denk ik niet meer zo snel meemaken :P
Heb je btw dan je benen normaal gebogen? of om het stuur heen? Ik moet echt mijn benen wel wat ruimer plaatsen…
18 augustus 2011 om 17:55 #17824693Nee, gewoon normaal gebogen, richting de pedalen, niet om het stuur heen. Het stuur is verstelbaar, maar staat bij mij in de laagste stand.
Ik kom zelf ook uit Brabant (Zevenbergen, tussen Breda en Roosendaal). Kom dagelijks in Roosendaal en wekelijks in Breda. Dus weet niet of dat dichtbij is voor je?
Je hoort trouwens ook wel eens dat mensen de stoel naar achter laten zetten. Dan verzetten ze de vloerrails naar achteren. Is goedkoper dan een andere auto kopen ;)
18 augustus 2011 om 17:57 #17824694Ben 1.95 en heb ook een coupe en gaat best, ook al kan er niemand meer achterin :jerry
Stoel zat op de laagste stand en iets achterover maar de stoel kan nog iets verder naar achter :thumb18 augustus 2011 om 18:04 #17824695Ik kan met mijn 1,99 niet helemaal rechtop zitten in mijn coupe (rugleuning naar achter en stoel omlaag gaat net), maar qua beenruimte gaat het prima.
18 augustus 2011 om 18:27 #17824696@ Driekus
Weet je zeker dat je stoel echt omlaag staat dan? M’n pa is 1.98 en die hoeft de rugleuning niet achterover te zetten, heeft zelfs speling van een paar cm.18 augustus 2011 om 18:29 #17824697dan zal het denk ik toch wel zo zijn dat de beenruimte dan wat ruimer zal zijn?
Dan heb ik het niet over de hoogte, maar puur de beenruimte… aangezien de meeste lengte ook in de benen zit ;)
Ik rij nou niet vele duizenden kilometers per jaar en ben ook zeer tevreden met mijn hatchback, alleen is het dan toch met langere afstanden dat je dan toch wat comfortabeler wilt zitten..Heb zojuist ook even gechecked.. dat stuur heb je normaal geen erg in (en die optie zit er gewoon op! haha)maar dat kon ook nog een aardig eindje omhoog ja! dan de rugleuning nog maar wat schuiner naar achteren en gaan we het zo maar eens proberen ;)
18 augustus 2011 om 18:35 #17824698@Driekus wrote:
Ik kan met mijn 1,99 niet helemaal rechtop zitten in mijn coupe (rugleuning naar achter en stoel omlaag gaat net), maar qua beenruimte gaat het prima.
Is de station van binnen dan zoveel groter Ik kan mijn stoel op de achterste stand zetten en dan kunnen mijn kinderen gewoon in de kinderstoel achterin zitten en ik ben toch ook 1.99
18 augustus 2011 om 18:41 #17824699Nee, die is niet groter.
Alle Astra’s staan op dezelfde platform met dezelfde wielbasis en hebben dus dezelfde ruimte tussen dashboard-voorstoelen-achterbank.19 augustus 2011 om 05:22 #17824700wel grappig dat deze vraag gesteld word eigenlijk,
hou je er rekening mee dat niet iedereen gelijk is qua lichaamsverhouding!
de 1 heeft langere benen, en de ander heeft weer een langer boven lichaam!in vergelijking. ik ben zelf 1,91 . mijn collega 1.90, maar mijn collega heeft langere benen! en ik dus een langer bovenlichaam!
dus als je dan gaat bekijken of je je benen kwijt kunt, krijg je vreemde verschillen :jerry19 augustus 2011 om 05:56 #17824701Nou ik kan goed zitten maar na 2 uur rijden merk ik dat mijn benen steun missen omdat de zitting vooraan te laag is, en dan heb ik sportstoelen waarvan ik de zitting kan verlengen, en hij staat op de achterste en onderste stand. Maar goed dan nog zijn Opels auto’s waar ik nog steeds met mijn lengte behoorlijk goed in pas. Wellicht zijn ze daarom zoveel gekocht. Nederlanders zijn nou niet bepaald klein. Als ik bijv. met een Aygo rij en ik kijk opzij dan kijk ik door de achterste zijruit. :hmmz
19 augustus 2011 om 06:44 #17824702Ik heb hiervoor een audi A6 avant gereden, maar daar zat toch een berg binnen ruimte in.Ik hoefde mijn stoel niet eens in de achterste stand te zetten en was ook een stuk breeder.Het enige probleem was dat ik daar op leeg liep :-?
19 augustus 2011 om 06:52 #17824703Alle Coupés hebben die sportstoelen waarbij je de zitting kan verlengen. Is tegenwoordig een optie op BMW 5, kun je nagaan hoeveel luxe een Coupé 10 jaar geleden al kon bieden ;)
19 augustus 2011 om 17:45 #17824704@RISL wrote:
@ Driekus
Weet je zeker dat je stoel echt omlaag staat dan? M’n pa is 1.98 en die hoeft de rugleuning niet achterover te zetten, heeft zelfs speling van een paar cm.Ik heb een vrij lang bovenlichaam, vergeleken met mijn benen. Vandaar dat ik niet helemaal rechtop kan zitten waarschijnlijk, maar mij hoor je niet klagen ;)
19 augustus 2011 om 20:42 #17824705een coupe dashboard zit verder weg, dus in die zin is een coupe ruimer.
de binneruimte zal dan oo langer moeten zijn..
verder is de rails van de stoelen precies het zelfde als die van de hathback.
dus ook even lang.19 augustus 2011 om 21:25 #17824706Volgens mij is de bodemplaat exact gelijk hoor en zit elke stoel en achterbank op dezelfde plek, ongeacht of je nu een station een sedan, coupé of een hatchback hebt. Een Cabrio is wezenlijk anders achterin, die heeft meer twee kleine zitjes, maar alle g’s zijn sowieso tot en met de voorstoelen hetzelfde qua bodem dus worden dezelfde bevestigingspunten, gebruikt voor stoelen, middentunnel, noem maar op. Wellicht lijkt de afstand wat groter omdat de ruit iets schuiner loopt bij de coupé. Dan kun je namelijk grotendeels dezelfde techniek gebruiken, anders zou het veel te duur worden als fabriek zijnde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.